آشفتگی به واردات تویوتا کرولا رسید

واردات تویوتا کرولا

 

مدتی پیش در دیجیاتو به موضوع آشفتگی در واردات خودروهای نیسان پرداختیم. تاکنون شش شرکت متقاضی واردات خودروهای نیسان هستند. این آشفتگی اکنون در مورد یک برند ژاپنی دیگر نیز تکرار شده است. تا به امروز چهار شرکت متقاضی واردات تویوتا کرولا در قالب نسخه‌های مختلف شده‌اند.

نخستین شرکتی که اقدام به واردات تویوتا کرولا کرد،‌ معین خودرو است که البته برخی آن را با نام معین موتورز می‌شناسند. این شرکت طی دوره‌های قبلی واردکننده محصولات پورشه بود اما با توجه به شرایط محدودکننده واردات،‌ تصمیم گرفته است تا تویوتا کرولا را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کند. تاکنون دو نسخه از این خودرو توسط معین خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند که شامل تویوتا کرولا 1.2 و تویوتا کرولا 1.5 هستند. هر دو این خودروها از نظر ظاهر،‌ تجهیزات و امکانات در یک سطح قرار می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها در بخش مشخصات فنی است.

بااین‌حال معین خودرو در بحث واردات تویوتا کرولا تنها نیست. مدتی پیش مشخص شد که سایپا تصمیم دارد تا تویوتا کرولا هیبریدی را به بازار ایران عرضه کند. البته مطابق رویه واردات خودرو توسط شرکت‌های بزرگ، این روند به کندی پیش می‌رود تا شرکتی دیگر بر سایپا پیشی بگیرد. شرکت برساوش اکنون با دو مدل از تویوتا لوین در سامانه یکپارچه حاضر شده است. این خودرو درحقیقت همان تویوتا کرولا است که اکنون با نامی متفاوت به بازار ایران رسیده است. دو نسخه از این خودرو اکنون در سامانه یکپارچه عرضه شده‌اند که شامل تویوتا لوین هیبریدی و تویوتا لوین با موتور 1.2 لیتری توربوشارژر می‌شود.

آشفتگی در واردات تویوتا کرولا تمامی ندارد!

بااین‌حال روند آشفتگی در واردات تویوتا در اینجا پایان نمی‌یابد. شرکت تیوان نیز تصمیم گرفته است تا خود را به‌عنوان یکی از واردکنندگان این خودرو معرفی کند. البته تمامی این شرکت‌ها تنها متقاضی واردات مدل کرولا نیستند و انتظار داریم در آینده مدل‌های مشابهی را به‌طور هم‌زمان وارد بازار کنند.

سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت،‌ نهادهایی هستند که مجوز واردات خودرو را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند. همانند گذشته،‌ این پرسش پیش می‌آید که چگونه چند شرکت به‌طور هم‌زمان می‌توانند یک خودرو را به کشور وارد کنند؟ آیا نمی‌توان به‌جای یک خودرو از یک برند،‌ چند خودرو مشابه از برندهای گوناگون را به بازار ایران عرضه کرد؟ هنگامی که چند شرکت به‌طور هم‌زمان یک خودرو را به بازار عرضه کنند،‌ دیگر توجیهی برای انجام امور بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد و انجام این کارها بی‌‌معنی است.

واردات تویوتا کرولا
موضوع دیگر به زیرساخت ارائه خدمات پس از فروش مربوط می‌شود. آیا بهتر نیست به‌جای تنوع در واردات یک خودرو توسط شرکت‌های متفاوت،‌ آن‌ها را به ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی ملزم کنیم؟ این موضوع در مورد خودروهای هیبریدی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند،‌ چرا که تعمیر و نگهداری این خودروها حساسیت بیشتری را نیاز دارد. بااین‌وجود به نظر نمی‌رسد که این گفته‌ها در دستور کار نهادهای مسئول قرار داشته باشد و به‌زودی شاهد آشفتگی در واردات مدل‌ها و برندهای دیگر نیز خواهیم بود. 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , واردات , تویوتا , کرولا , بی برنامگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین : سلام بر دوستان کسی اطلاع نداره حواله شاهین پلاس موعد اسفند کی میاد؟؟ آخه دوماه پیش دعوتنامه بهمن اومد با موعد ۳۰ روزه ولی از اسفند خبری نیست زنگ زدم سایپا میگه ۲۰ تا ۳۰ درصد بهمن ماهی ها رو فرستادیم هنوز اونها هم تحویل نشدن همشون کسی خبر نداره
حامد : من امروز تماس گرفتم با سایپا، گفت شاهین دنده مشخص نیست کی پیام میاد ، ولی میاد، از امروز تا زمستون، و خودرو چیز دیگه ای هم نیست ، همون شاهین دنده.
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : درجواب این دوست عزیز سامانه یکپارچه درست هست الان توی پروفایلم بودم
بیژن : سلام من 13 مهر هستم تارا v1 پلاس هنوز فاکتور نشدم
علی احمدی : سلام دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک آپشنال تحویل ۳۰ مهر ۱۴۰۳ کی فاکتور میشه ؟
آریو : تورو خدا یکی اینه پیدا کنه من کتکش بزنم دلم خنک بشه
Sh : سلام آقای هادی اون لینک فکر کن مشکل داره مجددأ خدمتتون فرستادم https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus
حسین... : در اینکه بعضی از افراد این صفحه منسوبین به سایپا هستند هیچ شکی نیست.بالاخره این شرکت‌ها هزینه های خاصی رو برای فضای مجازی منظور میکنن وهدفشون اینه که اقدامات شرکتشون رو توجیه کنن ولی اگه منظورتون از جیره خور من بودم بدونین که سخت در اشتباهید اگه وقت داشتی کامنتای قبلیمو بخون ولی خوب یکسری چیزا واقعیت هستن منجمله اینکه ما تا پایان زمستون هیچ حقی برا شکایت از سایپا نداریم . حالا اگه میگین میشه ازش شکایت کرد راهشو به منم نشون بدین(البته مستدل وحقوقی)منم پابه پاتون میام
یاری : اطلاعیه اصلاح اطلاعات برگشتی خودرو ساز 21 / 04 / 1403 به اطلاع کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو داخلی که سفارش ایشان بر اساس اطلاعات ارسالی خودروساز لغو شده است می رساند، اطلاعات ارسالی توسط شرکت خودروساز در حال اصلاح می باشد . لازم به ذکر است پس از اصلاح و ارسال مجدد اطلاعات توسط شرکت خودروساز در اسرع وقت پروفایل متقاضیان در سامانه بروز رسانی خواهد شد. بستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهروزمرادی : سلام کسی ازپیش فروش 30اذر فاکتور شد
محمدرضا : اطلاعات ضعیف و نادرست باعث عذاب آدم هاست،قطعات به وفور هست
محمد : سلام .بله امروز
علی : دنا پلاس 5 دنده 16 م واریزی کسی داریم ؟؟؟؟؟ تا 15 همه فاکتور شدن ؟؟؟
207 : بنده خدا واقعیت رو گفته الان اگه کسی حرفی نزنه کیفیت 207 شما با مزدا یکی میشه،تو دلت خالی نشه بانو 207 خود بنزه
آریزو 5 همدان : در پاسخ به آریزو 5 من تحویلم 3 مهر . ثبت نام 20 اسفند
آریزو 5 همدان : منم ثبت نام 20 اسفندماه و تحویلی 3 مهر
دنا توربو 6 دنده 403 : مال منم 4 دی بود شد 30 دی . پیروز 356دادم 5 مرداد 280
رضا دنا اپشنال پیش فروش 30مهر : دوستان تکمیل وجه 11 شهریور تحویل 30 مهر هنوز فاکتور نشدم
مرتضی دوگانه : سلام آقای ویسی یعنی شما بغیر کارت طلایی مبلغ 52میلیون اضافه تر پرداخت کردید