فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو وارداتی فراگیر شد

فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو

 

از حدود چهارسال پیش و برهم‌خوردن ثبات بازار، شاهد الگوهای مختلفی برای مدیریت بازار خودرو بودیم که به‌صورت آزمون و خطا اجرا شدند. حاصل تمامی این الگوها، تلاطم بیشتر بازار بود. سودجویان نیز برای کسب حداکثر درآمد خود، همواره راه‌های مختلفی برای دورزدن قوانین ارائه می‌کردند که یکی از آن‌ها خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو بود.

فروش شماره ملی برای ثبت نام خودرو در یک بازه زمانی مشخص که خودروها از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان فروخته می‌شدند، به‌شدت رواج یافت. پس از حذف رویه قرعه‌کشی، این روش منسوخ شد اما اکنون بار دیگر شاهد خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو هستیم. البته این‌بار چنین روشی برای ثبت نام خودروهای وارداتی انجام می‌شود.

طی روزهای گذشته، سامانه یکپارچه خودرو میزبان گروه جدیدی از متقاضیان بود که قصد ثبت نام خودروهای وارداتی را داشتند. البته همانند گذشته این افراد باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب خود بلوکه می‌کردند. همچنین تنها خودروهای وارداتی چینی قابل انتخاب توسط این گروه از مشتریان بودند. این محدودیت‌ها باعث شد تا بسیاری از متقاضیان واقعی، قادر به شرکت در مرحله جدید ثبت نام نباشند. سودجویان نیز از این فرصت استفاده کردند تا با خرید و فروش شماره ملی برای ثبت نام خودرو، حواله خودرو وارداتی دریافت کنند و آن را با سود زیاد در بازار بفروشند.

دردسرهای فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا و رصد پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات، قیمت خرید فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو تا 250 میلیون تومان نیز اعلام شده است. این مبلغ حدود نیمی از بودجه‌ای است که برای شرکت در ثبت نام خودرو وارداتی نیاز دارید. پس از رونق گرفتن این روش، اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با انتشار یک بیانیه به مشتریان هشدار داد. در بیانیه این اتحادیه چنین آمده است: «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سوءاستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین از بروز مشکلات و تبعات صنفی آن جلوگیری کنید.»

فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو

اشاره اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به مسئله پرداخت‌ها و دیون قانونی است. درواقع اگر کد ملی خود را برای ثبت نام خودرو وارداتی بفروشید، تمامی پرداخت‌ها و عوارض قانونی مربوط به قبل و بعد از خرید خودرو برعهده شما خواهد بود. همچنین ممکن است براساس قوانین مالیاتی جدید، انواع دیگری از مالیات نیز شامل حال شما شود. بنابراین توصیه می‌کنیم تا مصرف‌کنندگان در این مورد هوشیار باشند و خود را در دام سودجویان گرفتار نکنند.

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , فروش , کد , ملی , ثبت , نام , خودرو , وارداتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوززز : سلام بنده شنبه واریز کردم و پشیمون شدم آپشن انتخاب نکردم الان کاری میشه کرد؟
علی : اره دیگه نمیشه
هوسانگ نیانگ : 😀😃😃😃😃😃🤣🤣🤣🤣
معترض : ترا به خدا اگه فردا میایید تیک سبز رابزنید تاماهم بیاییم چون پول زیادیهبایداضافه بدیم نصف روز معادل 200میلیون پرداخت کمتر ارزشدارد که بیایید
ازرائیل : زمستان 45 هزار نفر دیگه مونده تکمیل وجه نشده پول واریز نکنید افزایش قیمت غیر قانونی بوده
پارس زمستان : سلام حقیفت داره؟؟
جومنگ : شنیدم تا 25 دی ماهی ها فاکتور شدن به امید خدا هرچه زودتر همه فاکتور بشن و تحویل بگیرن واز این استرس راحت بشن ونفس راحت بکشن
هادی : آقا پرهام خیلی گلی
رضا دی : سلام .از فاکتورشدن دی ماه چه خبر 27فروردین تکمیل وج کردم
علی : سلام پذیرش 8 اسفند هنوز تو نوبت تخصیص😑🤦