هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بسترن چقدر است؟

 

هزینه تعمیر گیربکس بسترن

 

رپورتاژ باید گفت همواره پیشگیری از مشکل هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به حل مسئله را در پی دارد. با توجه به اینکه گیربکس یکی از قطعات مهم و حیاتی در ماشین است، لازم بوده همواره مورد بررسی قرار گیرد. در چنین حالتی از بروز مشکلات جدی جلوگیری به عمل می آید. هزینه بررسی دوره‌ای قطعات نسبت به هزینه تعمیر گیربکس بسترن بسیار کمتر و به‌صرفه‌تر است؛ به همين خاطر توصيه مي‌شود همواره در بازه‌هاي زماني مشخص اقدام به بررسي و مشاهده گيربكس اتومبیل خود كنيد.

 گیربکس بسترن چگونه قطعه‌ای است؟

گیربکس یکی از قطعات مهم و پیچیده ماشین محسوب می شود. شاید تصور کنید که گیربکس یک قطعه ساده است که در صورت ایجاد مشکل به راحتی می‌توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. برخلاف تصور شما، این قطعه از قطعات ریز و درشت بسیاری متشکل شده است که با یکدیگر در ارتباط هستند. همچنین وظیفه گیربکس این است که قدرت به وجود آمده در موتور را به چرخ‌ها انتقال دهد تا عمل حرکت صورت گیرد. با توجه به وظیفه مهم و اساسی این قطعه، بروز هرگونه مشکلی می‌تواند کل عملکرد ماشین را مختل کند.

عملکرد گیربکس به چه صورت است؟

همان‌طور که گفتیم، وظیفه گیربکس انتقال قدرت است. در واقع گیربکس سرعت حرکت ماشین و میزان قدرتی که به چرخ‌ها منتقل می‌شود را مدیریت می‌کند. پروسه انتقال قدرت در ماشین‌های جدید به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. یعنی راننده نیازی به تغییر دنده با توجه به میزان سرعت ندارد و گیربکس این کار را انجام خواهد داد. با توجه به وظیفه مهم این قطعه، در صورت بروز هرگونه خرابی و آسیب باید انجام تعمیر گیربکس بسترن در اولویت قرار گیرد.
برای اینکه گیربکس در همه حال عملکرد خوبی از خود نشان داده و بدون مشکل به کار خود ادامه دهد، بهتر است همواره به صورت دوره‌ای قطعات داخلی آن را مورد بررسی قرار داد. بهتر است این بررسی توسط تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص صورت گیرد؛ چرا که یک امر تخصصی است و نیاز به دانش خاص خود دارد.

مراحل تعمیر گیربکس خودرو

معمولاً افراد زمانی که از پروسه یک کار و فعالیت اطلاعات بیشتری به دست می‌آورند، میزان اهمیت آن را بیشتر درک می‌کنند؛ به همین خاطر مراحل رفع ایراد و تعمیر را از زبان تعمیرگاه تهران گیربکس که در تعمیر گیربکس اتوماتیک نگارش شده است بیان میکنیم.

تشخیص مشکل

در ابتدا تعمیرکار با بررسی کلی گیربکس اقدام به تشخیص مشکل آن و میزان آسیب وارده می‌کند. این قسمت مهم‌ترین بخش کار به حساب می‌آید. در صورتی که فرد از تخصص و دانش کافی در زمینه تعمیرات گیربکس برخوردار نباشد، نمي‌تواند تشخيص درستي بدهد؛ در نتيجه ممكن است به جاي رفع مشكل، آسيب بيشتري نيز وارد كند. در اينجا ميزان اهميت مراجعه به يك مجموعه حرفه‌اي مشخص مي‌شود.

بررسی گزینه‌ها

مرحله دوم از پروسه تعمیر گیربکس بسترن، بررسي گزينه‌هاي موجود است. قطعاً براي رفع آسيب و ايراد چندين راه مختلف وجود دارد كه هر كدام مزايا و معايبي را به همراه دارند. یک تعميركار حرفه‌اي تمامي گزينه‌هاي موجود را با زوايای مختلف آن به فرد ارائه مي‌دهد و بهترين گزینه را نيز براي او مشخص مي‌كند. در اين مرحله است كه مشخص مي‌شود مشكل با تعمير برطرف شده يا نياز به تعويض قطعات هست.

تعمیر یا تعویض گیربکس بسترن

در گام نهايي تعمير قطعات يا تعويض آنها بسته به نياز اتومبیل و تشخيص تكنسين صورت مي‌گيرد. پس از اتمام كار معمولاً جهت بررسي نهايي و اطمينان از درست شدن گيربكس و رفع مشكل، يك تست نهايي با خودرو انجام مي‌شود. پس از تأیید نهايي تعميركار مربوطه، كار خودرو تمام شده و به فرد تحويل داده مي‌شود.

سرويس دوره‌اي گيربكس بسترن

براي پيشگيري از بروز هرگونه مشكل و آسيب جدي بهتر است همواره به صورت دوره‌هاي زماني منظم اقدام به سرويس گيربكس كنيد. اين سرويس دوره‌اي باعث مي‌شود قطعات ماشين شما سالم بماند و پيش از هر خرابي و آسيبي از بروز مشكل جلوگيري شود؛ در نتيجه شما با پرداخت يك هزينه كم مي‌توانيد از هزينه‌هاي زياد تعمیر گیربکس بسترن پيشگيري كنيد. مواردي كه در سرويس دوره‌اي باید مورد بررسی قرار بگیرند:

  • روغن گيربكس همواره بايد به صورت منظم تعويض شود.
  • فيلتر روغن پس از مدتي كه به پايان عمر مفيد خود رسيد، بايد با يك فيلتر نو جايگزين شود.
  • بخش‌هاي مختلف گيربكس مانند تعادل وزني و فشار هيدروليكي همواره بايد مورد بررسي قرار بگیرند و تنظيمات گيربكس به طور دقيق انجام شود.
  • سيستم‌هاي الكترونيكي و برقي به درستي پايش شده و از اتصال درست و عملكرد صحيح اطمينان حاصل شود.

هزينه تعميرات گيربكس بسترن چه قدر است؟

بايد اين نكته را در نظر داشت كه نمي‌توان يك قيمت دقيق و ثابت را براي تعميرات گيربكس در نظر گرفت؛ چرا كه گيربكس خود داراي قطعات بسياري است كه د صورت آسيب به هر بخش و قطعه، هزينه تعمير آن با ساير قطعات متفاوت خواهد بود. همچنين ممكن است قطعات نياز به تعويض پيدا كنند كه در اين صورت هزينه‌ها متفاوت مي‌شود. براي انجام تعميرات تخصصي گيربكس با بهترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت بايد به مراكز مجاز و تعميرگاه‌هاي تخصصي مراجعه كنيد.

چگونه مي‌توان گيربكس بسترن را با بهترين كيفيت تعمير كرد؟

ازآنجاکه تعمیر گیربکس بسترن يك كار تخصصي است و نياز به دانش كافي دارد، بهتر است خودروي خود را به دست افراد خبره بسپاريد. مجموعه هایی که مركز تخصصي و حرفه‌اي در زمينه تعميرات گيربكس‌هاي اتوماتيك هستند و در كنار سابقه زیاد دارای تيم متخصص هستند. از تجهيزات پیشرفته در پروسه تعميرات استفاده میکنند و نکته خیلی مهم دیگر ارائه گارانتی کتبی برای تعمیرات است که باید حتما به آن دقت کنید.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , هزینه , تعمیر , گیربکس , اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوالفضل : منم همینطور
وحید 2 : سلام، من که جدیدا گرفتم، کلا سه روز طول کشید، البته تهران با شهر شما فرق داره، پلاک تهران زودتر می رسه، دیگه داداش، قله‌ی این داستان همون فاکتور شدنه، الان ی ماشین کامل برای شما تو پارکینگ شرکته، نه چیزی ازش کم میشه ، نه چیزی بهش اضافه می کنم که بخوان بعدا پول اضافه بگیرن، افزایش قیمت هم نمی خوره، این چند روزم تحمل کن، بعدش راحت میشی میری دنبال زندگیت
وحید 2 : به تارادستی داداش، آقا محسن می دونه، من خودم دو هفته قبل تارا اتومات تحویل گرفتم، کمک هاش می کوبید، تو شتاب اولیه مشکل داشت ، کلا مالی نبود، دنارو من سال 98 ی دونه تحویل گرفتم ، خیلی خوب بود، اگه کیفیت اون موقع رو داشت بهت می گفتم عوض کن، ولی با تعریفهایی که الان می شنوم، اونم مالی نیست، پس در کل جفتشون مالی نیست ولی چون پلتفرم تارا از دنا خیلی جدیدتره، و هزینه هایی که برای عوض کردن متقبل می شی، شخصا اگه جان بودم عوض نمی کردم
محسن ۲ : سلام آقا وحید صبح زنگ زدم کارشناس ایران خودرو گفت معمولا از۸. الی ۲۰ روززمان مبره تا پلاک بشه دیگه نمدونم راست گفت یا دروغ
دروغ : فکرکنم بزرگترین دروغ عمرتو گفتی
تارادستی : سلام اقاوحیدشماکه میدونی تارا دستی بهتره یادناپلاس دستی میشه لطفا راهنمایی کنی تارادستی با دناپلاس عوض کنم یانه
J4 سفید : ثبت نام ۱۹ شهریور تاریخ تحویل ۳ مرداد شیراز هنوز شاسی نشده
کامی jac j4 : سلام ثبت نام ۲۰ اسفند ، تحویل سیستمی ۱۶ تیر ، در حال پلاک شدن هست . جک جی ۴ سفید ، استان فارس
Behnam : سلام، دوستان v1pکسی فاکتور نشده امروز، آخرین تاریخ چندم بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دو گانه اسفند : و بعد اینکه مدارک ماشین با خود ماشین میاد ایا ؟
آریزو 5 : سلام دوست عزیز شما تحویل سیستمی کی هستید
شاهین : منم همین مشکل رو دارم
اریزو بوشهر : سلام. نه کشوری هست فرقی نمیکنه. فکر کنم دارن به هممون دروغ میگن که امیدوار بشیم. به منم گفتن تا یک روز قبل من مجوز گرفته
مجتبی : 11521323
زهرا : چقد طول کشید برگشت
مصی : 12 اسفند 1401
مملی : ما ها حق مونه پس اینجا ناله نکنین،مجلس بریم مجلس بریم ،فقط نوک انگشتان کار میکنه
مجید از تهران : سهیل جان احتمال یکپارچه در اولویت هست
دنا 31شهریور : دنا اتومات 31شهریورم