سن جدید دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت

سن جدید دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت

 

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به تصویب نامه هیأت وزیران درخصوص تغییر وضعیت گواهینامه در انواع موتورسیکلت گفت: از زمستان امسال ۱۶ ساله‌ها می‌توانند گواهینامه دریافت کنند.

وی در خصوص مصوبه هیأت وزیران در مورد تغییر وضعیت گواهینامه در انواع موتورسیکلت گفت: صدور انواع گواهینامه رانندگی در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده بود. برای تمامی موتورسیکلت‌ها فقط یک نوع گواهینامه تعریف شده بود که متقاضیان بر اساس شرایطی که در آئین نامه تعریف شده بود و با حداقل سن ۱۸ سال و داشتن سلامت جسمی، روحی و روانی طی آموزش‌های نظری و عملی و قبول شدن در آزمون‌ها می‌توانستند گواهینامه موتورسیکلت را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر گواهینامه موتورسیکلت به ۴ نوع تفکیک شده است که البته این آئین نامه برابر مصوبه هیأت وزیران یک سال پس از تصویب یعنی در زمستان ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد، که در این مدت پلیس راهور و سایر سازمان‌ها ملزم هستند که زیر ساخت‌های لازم را برای اجرایی شدن آماده کنند.

سرهنگ کرمی اسد گفت: این ۴ نوع گواهینامه موتورسیکلت شامل «الف میم»، «الف ۱»، «الف ۲» و «الف» است.

وی ادامه داد: برای دریافت گواهینامه «الف میم» و «الف ۱» متقاضیانی که بخواهند این ۲ نوع را دریافت کنند با حداقل سن ۱۶ سال می‌توانند ثبت نام و در آزمون شرکت کنند که البته شرط آن طی کردن دوره‌های آموزش عملی و ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی و روانی است و مختص موتور سیکلت‌های سبک است و همچنین در آئین نامه تفکیک شده که برای چه موتورسیکلت‌هایی، متقاضی می‌تواند از این ۲ نوع گواهینامه استفاده کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا ادامه داد: برای گواهینامه «الف ۲» حداقل سن همان ۱۸ سال است که در حال حاضر ساری و جاری بوده و مشابه همین وضعیت متقاضیان می‌توانند با داشتن سن ۱۸ سال ثبت نام کنند و در نهایت گواهینامه نوع «الف» که بالاترین رتبه گواهینامه موتورسیکلت محسوب می‌شود را دریافت کنند و لازمش این است که متقاضی باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد و ۲ سال از تاریخ گواهینامه موتورسیکلت «الف ۲» گذشته باشد بنابراین در این شرایط فرد می‌تواند در آزمون شرکت و پس از طی آموزش‌های نظری و عملی گواهینامه دریافت کند.

وی گفت: در یک بازه زمانی قبل از اجرایی شدن این طرح اطلاع رسانی می‌شود نسبت به توجیه آموزشگاه‌هایی که مسؤولیت آموزش متقاضیان را دارند اقدام می‌شود لذا آموزشگاه‌هایی که مجاز هستند نسبت به آموزش متقاضیان در این بازه زمانی اقدام کنند.

وی در خصوص شکل ظاهری گواهینامه‌ها گفت: ظاهر گواهینامه هیچ تفاوتی ندارد و فقط یک شکل است که تمامی پایه‌هت به تأثیر مجاز بودن راننده تعریف می‌شود.

سرهنگ کرمی اسد در خصوص گواهینامه ۲ زبانه گفت: در روز‌های آینده گواهینامه ۲ زبانه چاپ خواهد شد که تمامی پایه‌هایی که مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه هستند از جمله انواع ۴ پایه موتورسیکلت و مهارت آن را کسب کرده‌اند می‌توانند گواهینامه دو زبانه را دریافت کنند.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , سن , جدید , دریافت , گواهینامه , رانندگی , موتورسیکلت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات 24دی : یعنی طبق آمار بچه‌های همین سایت اگر در نظر بگیریم از پذیرش ۱۹ دی به بعد فاکتور نشده, پس عملا سایپا هیچ غلطی نمیکنه، هر کاری بایت شکایت و پیگیری میتونید بکنید،
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
mhd S3 : بستگی به فروش هر شهر داره تهرانیا زودتر گرفتن چون بار تهران بیشتره شهرستان ها دیرتر من 9 آبانم اراک هنوز پیام نیومده باید بار یک تریلی جور باشه
امیر : طرح عادی پذیرش23دی هنوز فاکتور نشدم
بهروز : سلام.واسه ما هم هفته آخر اسفند ماهه.ولی هنوز دعوتنامه صادر نشده
سوم بهمن : کاربر X5 مشکی اصفهان سلام شما غیر از مابه التفاوت بیمه برای شاسی شدن پول دیگه ای هم واریز کردید؟ از ثبت نامی های سوم بهمن x5 کسی دیگه ای هم فاکتور و شاسی شده؟
حسین : سلام دوستان دیروزتحویل گرفتم ولی اصلا ماشین درست وحسابی نیست دنده رودورموتوررو۶۰۰۰عوض میشه شتابش ضعیف ترمزشم به شددددددت ضعیف تاته بایدفشاربدی تابه زوروایسه فرمونشم نسبت به دناخیلی سفت تره من قبلا دناداشتم نسبت به دناکه چه عرض کنم کلاماشین ضعیفیه
حسن : ایا بعد از واریز وجه میشه پلاک به اسم خودمون بزنیم یا تحویل خودرو صبر کنیم کسی دارع
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : پژو پارس سفارشی ها را میارن بازار آزاد میفروشن برید نگه کنید آگهی
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام فاکتور شدید خبر بدهید ممنون
گلادیاتور : پرهام ته مار بگانه
مواظب باش : مراقب باش نفرین خانه خرابت نکن قلابی
سجاد : سلام منم 29 فاکتور شدم نمیدونم پلاک شدم یا نه
تبدیل به سورن : 12/1تکمیل وج 31اردیبهشت تحویل هنوز خبری نیست تبدیل پارس به سورن
انشاله بمیری : انشاله جوانمرگ بشی
علی : تا چه روزی شروع به فاکتور میکنن ؟
بهار آریزو 5 : سلام من تحویل گرفتم قراردادم 17 بهمن نقدی ، تاریخ تحویل 27 اردی بهشت
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : امروز تاریخ بروزرسانی شده مثبت بزن