خودروی نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟

خودروی نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟

اولین مناظره تلویزیونی بین نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ مصادف با عید قربان برگزار شد. چیزی که در این رویداد سیاسی به پایگاه خبری خودرویی ما ارتباط پیدا می‌کند، خودرویی است که هرکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با آن راهی محل برگزار مناظره در صداوسیما شده‌اند. در ادامه خودروی هر شش نامزد را بررسی خواهیم کرد.
 
مصطفی پورمحمدی: پژو پارس ELX
 
ماشین مصطفی پورمحمدی
 
در فیلم لحظه ورود مصطفی پورمحمدی به سازمان صداوسیما، یک پژو پارس نوک‌مدادی دیده می‌شود. با توجه به رینگ‌های آلومینیومی این خودرو که متعلق به پژو پارس‌های قدیمی است و فرم آینه‌های جانبی، به نظر می‌رسد پژو پارس پورمحمدی از نوع ELX باشد که به پارس موتور زانتیا شهرت دارد. این نسخه از پارس که تا سال 1392 تولید شد، به پیشرانه 1.8 لیتری XU7 J4 شانزده سوپاپ با 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور مجهز بود.
 
مسعود پزشکیان: پژو پارس LX
 
ماشین مسعود پزشکیان
 
هنگام ورود مسعود پزشکیان به سازمان صداوسیما نیز یک پژو پارس نوک‌مدادی دیده می‌شود اما این خودرو با توجه به آینه‌های جانبی راهنمادار، جدیدتر از نمونه متعلق به پوراحمدی است. همچنین ازآنجایی‌که این پژو پارس به رینگ‌های آلومینیومی مجهز است، باید از نوع LX باشد که از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 استفاده می‌کند.
 
محمدباقر قالیباف: پژو پارس LX
 

ماشین محمدباقر قالیباف

بازهم پژو پارس نوک‌مدادی! محمدباقر قالیباف هم با یک پژو پارس وارد سازمان صداوسیما شد که روی گلگیر جلوی آن به‌وضوح حروف LX دیده می‌شود و بنابراین دقیقاً مثل پژو پارس پزشکیان از نوع TU5 است.
 
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: پژو پارس LX
 
ماشین امیرحسین قاضی زاده هاشمی
برای این نامزد ریاست جمهوری هم با پژو پارس طرف هستیم اما حداقل نوک‌مدادی نیست و رنگ سفید بر بدنه دارد! قالپاق‌های این خودرو که از نوع طرح جدید است، نشان می‌دهد که این پژو پارس باید از نوع LX مدل 1398 به بعد باشد زیرا ایران‌خودرو از اواخر سال 1397 رینگ آلومینیومی را از پارس LX حذف کرد و این خودرو را با رینگ فولادی و قالپاق‌های جدیدی عرضه کرد که در خودرو قاضی‌زاده هاشمی دیده می‌شود.
 
سعید جلیلی: تیبا
 
ماشین مسعود جلیلی
 
سرانجام خودرویی غیر از پژو پارس دیدیم! سعید جلیلی با همان تیبای مشهور راهی سازمان صداوسیما شده است که چندی پیش تفاوت پلاک آن در تصاویر مختلف حاشیه‌ساز شده بود اما بعداً مشخص شد که این خودرو یک نمونه است و پلاک آن به دلایل امنیتی عوض می‌شود.
 
علیرضا زاکانی: تاکسی برقی جک
 
ماشین علیرضا زاکانی
 
شهردار تهران در اقدامی متفاوت، با تاکسی برقی جک به صداوسیما آمد. وی در توئیتر نوشت: «امروز تاکسی برقی کرایه کردم تا با یکی از جلوه‌های جدید حمل‌ونقل شهری به مناظرات بروم».
 
به‌تازگی ۱۰۰۰ دستگاه از این تاکسی برقی به ناوگان حمل‌ونقل تهران وارد شده است.

منبع

چرخان

 

 

 

برچسب : خودرو , ماشین , نامزد , ریاست , جمهوری , رئیس جمهور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 88 نظر
+Tiggo 8 e 10 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اولویت تابستان : سلام کسی خبر داره پیامک تابستان کی میاد ؟
رویا : سلام یعنی ماشینشون تحویل نمایندگی شده .داخل گوگل پیگیری وضعیت خودرو را سرچ کنید می تونید ببینید تو چه مرحله ای هستید
اطلس : کسی شماره مسئول محاسبه دیرکرد تحویل خودرو را داره به من بده لطفاً
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند ۱۴۰۲(j4 سفید) تحویل ۹۰ روزه تکمیل وجه شده ولی هنوز در مرحله تکمیل وجه گیر کرده متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.
اطلس : لطفا یکی توضیح بده منظور از چراغ تحویل روشن شده چیه ؟ از کجا میبینید که روشن شده ؟
سعید : سلام. ببخشید ،چرا در کاشان؟
میثم : سلام امروز جلسه مدیران ارشد سایپا در خصوص چانگان ۵۵در سایپا کاشان برگذار میشه و در خصوص نحوه تحویل ماشینها و موعد اخذ وجه تصمیم میگیرن
محسن : آقا وحید اینا راست میگن
وحید اطلس جی : تهران،نقره ای مشکی،پذیرش ۱۶ اسفند،تکمیل وجه ۸خرداد
اطلس : سلام منظور از روشن شده چیه ؟ کجا روشن شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن دوگانه : بهمن تا چندم فاکتور شده؟؟؟؟ جون جدتون دقیق بگین
Xu7p : دوستان کسی شماره سایت کرمانشاه نداره
207 اتو ماچ : سلام دوستان با ایرانخودرو تماس گرفتم ...اینا تکلیفشون با خودشون مشخص نیست...اپراتور میگه الان داره تحویل دهه ی سوم اسفند فاکتور میشه در حالی که تو واقعیت هنوز تو دی ماه گیر کرده...و چیزی که بیشتر آدمو می سوزونه اینه که گفت تحویل اسفند هارو شهریور تحویل می دیم...یعنی علنا نوبت هارو دارن جابجا می کنن ...اگه شما هم می خواهید بیشتر از این سرمون کلاه نره همون سه شنبه 8 صبح بیاید جلو شرکت خراب شده حداقل تهرانی ها و کرجی ها بیاید
207 اتومات موعد تحویل 29 اسفند : سلام منم تحویل 29 اسفندم 9 بهمن تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده هرچی پیگیر میشم هیچ نتیجه ای نگرفتم
حسین : شما تحویل بهمن بودین من تکمیل وجه 17 اردیبهشت بود هنوز چراغ فاکتور روشن نشده، شما چندم تکمیل وحه کردین، اهوازم
سحرناز : دقیقا .هنوز فاکتور نشدیم از زمان فاکتور تا تحویل هم 20 روز طول میکشه 3 ماه از زمان تکمیل وجه تا تحویل برا ما طول کشید خدا ازشون نگذره. ماها که کاری آزمون بنماید.
محمد : آقا احمد کجایی شما را به خدا بیا جواب بده ببینم شما چه اقداماتی انجام داده این که از ایران خودرو زنگ زدن بهتون ؟
207 اتو ماچ : سلام دوستان با ایرانخودرو تماس گرفتم اینا تکلیفشون با خودشون مشخص نیست اپراتور میگه الان داره دهه سوم اسفند فاکتور میشه در حالی که تو واقعیت تو دی ماه گیرکرده...و چیزی که بیشتر آدمو می سوزونه اینه که میگه تحویل اسفند ها رو که از پارسال اسفند ثبت نام کردن رو شهریور تحویل میدیم یعنی علنا دارن نوبت هارو جابجا می کنن ....اگه شما هم می خواهید بیشتر از این حقمون ضایع نشه همون سه شنبه ساعت 8 صبح بریم جلو شرکت اعتراض ...حداقل تهران و کرج بیاید.
پیش فروش خرداد : از 17 خرداد منتطرم پلاک بشم هنوز نشدم مشکل شماره گذاری دارن 151
هادی : امیدوارم خودروی شما توسط دست های پشت پرده خدانشناس دستکاری نشده باشه. منظور از دست های پشت پرده تعویض بعضی از قطعات مهم ماشین و انداختن قطعات بنجل رو ماشینتونه! کسایی که قبلا از ایرانخودرو خودروی صفر گرفتن حرفای منو می فهمن..!