روغن بهران حرارت: مشخصات فنی و قیمت روز

روغن بهران حرارت: مشخصات فنی و قیمت روز

 

رپورتاژ روغن بهران حرارت از محصولات ایرانی و پر فروش شرکت بهران است که تحت عناوینی چون روغن حرارتی، روغن انتقال حرارت، روغن دیگ بخار و روغن بویلر نیز شناخته می شود. روغن انتقال حرارت بهران برای روانکاری و روغن کاری انواع قطعات صنعتی از جمله بلبرینگ و یا زنجیر صنعتی هم به کار برده می شود. این روغن با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد به بهترین روغن عملیات حرارتی تبدیل شده و مورد استقبال صنایع قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این روغن همراه ما باشید.

معرفی روغن بهران حرارت

روغن بهران حرارت برای استفاده در سیستم های انتقال حرارت تولید شده و از پایه معدنی با کیفیت بالا و مواد افزودنی خاص ساخته شده است که باعث پایداری روغن، در دمای بالا و شرایط سخت می شود. این روغن با ویژگی های خاص خود از جمله روانکاری، سبب کاهش اصطکاک بین قطعات و حرکت راحت تر آن ها می شود. وظیفه اصلی روغن حرارتی بهران، انتقال حرارت و کاهش دما در تاسیسات و ماشین آلات صنعتی است.

مشخصات فنی روغن بهران حرارت

روغن انتقال حرارت بهران به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و اکسیداسیون، بازدهی انتقال حرارت غیر مستقیم، در سیستم های بسته را افزایش می دهد و به علت ضریب هدایت حرارتی بالای این روغن، شاخص گرانروی در طول عملیات افزایش پیدا نمی کند.

روغن انتقال حرارت بهران به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب در اکثر دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی مشخصات روغن انتقال حرارت بهران بر روی بسته بندی محصول و کاتالوگ آن درج شده است. مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران حرارت در جدول زیر آورده شده است.

مشخصات فیزیکی - شیمیایی

شاخص گرانروی

نقطه اشتعال (درجه سانتی گراد)

نقطه ریزش (درجه سانتی گراد)

دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد

روغن انتقال حرارت بهران

۱۰۰

۲۰۶

منفی ۱۲

۸۶۹

هنگام خرید روغن بهران حرارت باید به میزان دمای تجهیزات توجه شود. اگر دما بیشتر از تحمل روغن باشد، روغن های حرارتی تبخیر یا حتی مشتعل می شوند. روغن انتقال حرارت بهران ضریب حراراتی بالایی دارد و شاخص گرانروی آن در هنگام انجام کار ثابت می ماند.

ویژگی های روغن بهران حرارت

برخی از مزایا و ویژگی های روغن بهران حرارت به شرح زیر است:

  • پایداری مناسب در برابر اکسیداسیون

  • مقاومت حرارتی بالا

  • قابلیت پمپ شدن

  • فشار بخار پایین

  • عدم خوردگی قطعات سیستم

  • نقطه اشتعال بالا

  • فراریت کم

  • هدایت حرارتی بالا

  • جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم انتقال حرارت

کاربرد روغن بهران حرارت

روغن بهران حرارت: مشخصات فنی و قیمت روزسیستم های انتقال حرارت را می توان به دو دسته سیستم های تحت فشار یا بسته و سیستم های بدون فشار یا باز تقسیم کرد.

در سیستم های بسته روغن انتقال حرارت بهران به طور مستقیم با هوا در تماس نیست، در نتیجه مشکلات تبخیر، اکسیداسیون و غیره در روغن پیش نمی آید. لذا این سیستم ها می توانند با استفاده از روغن های معدنی تا دمای ۳۰۰ درجه سانتی گراد کار کنند.

ولی در سیستم های باز، فشار در حد فشار محیط بوده و امکان ارتباط روغن با هوا وجود دارد. از این رو در صورت افزایش دما (بیشتر از ۱۴۰ درجه سانتی گراد) ممکن است روغن اکسید شده و حجم آن کاهش یابد در نتیجه مصرف روغن در این سیستم ها افزایش می یابد.

یکی از بهترین روغن های بویلر یا دیگ بخار، روغن بویلر بهران یا همان روغن انتقال حرارت بهران است که در حرارت های زیاد تبخیر نمی شود و از نظر سطح تمیزی نمره قابل قبولی دارد. این روغن در سیستم های بسته انتقال حرارت با دمای حداکثر ۳۲۰ درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد.

از خصوصیات ویژه این روغن می توان به بدون بو بودن، عدم تولید گاز کربن دی اکسید و Nox اشاره کرد. این محصول به دلیل نداشتن ترکیبات سمی سازگار با محیط زیست است. ولی برای احتیاط بهتر است در مکان های مخصوص تخلیه شود.

قیمت روغن بهران حرارت

روغن انتقال حرارت بهران همانند سایر روغن های صنعتی، بسته به نوع مصرف و دمای کارکرد، می تواند از روغن هایی با پایه های مختلف تهیه شود که همین موضوع بر قیمت آن تاثیر می گذارد. به علاوه این روغن، در سطل های ۲۰ لیتری و بشکه های ۲۰۸ لیتری تولید می شود و حجم بسته بندی نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت روغن بهران حرارت است.

معادل های روغن بهران حرارت

اگر به هر دلیلی توانایی خرید روغن حرارتی بهران را ندارید می توانید از معادل های ایرانی و خارجی این روغن برای بهبود عملکرد تجهیزات خود استفاده نمایید. روغن انتقال حرارت موبیل ترم، روغن انتقال حرارت شل ترمیا و روغن پارس انتقال حرارت، سه نمونه از بهترین معادل های روغن انتقال حرارت بهران هستند.

استفاده از روغن بهران حرارت

استفاده از روغن های حرارتی دارای شروط و دستور العمل های خاصی است. برای اطلاع از شرایط استفاده از این روغن، می توانید به برگه اطلاعات محصول (دیتاشیت) مراجعه نمایید. رعایت نکردن این شرایط، کارایی روغن را کاهش و هزینه های خرید آن را افزایش می دهد.

روغن های صنعتی از جمله روغن های حرارتی را حتما از نمایندگی ها و مراکز معتبر فروش روغن صنعتی تهیه نمایید. متاسفانه امروزه روغن های غیر اصل و تقلبی به دلیل قیمت های پایین وسوسه کننده هستند. اما خرید روغن غیر اصل صدمات سنگینی به تجهیزات وارد می کند حتی در برخی موارد باعث خرابی کامل دستگاه ها می شود.

فیدار اویل یکی از فروشگاه های معتبر روغن صنعتی است. با مراجعه به سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com می توانید اقدام به خرید روغن بهران حرارت با قیمت مناسب و تضمین کیفیت نمایید. فیدار اویل همچنین مرجعی برای خرید انواع روغن صنعتی، گریس نسوز، ضد یخ، ضد جوش و بسیاری محصولات مرتبط با صنایع است.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , روغن , بهران , حرارت , مشخصات , فنی , قیمت , روز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوالفضل : منم همینطور
وحید 2 : سلام، من که جدیدا گرفتم، کلا سه روز طول کشید، البته تهران با شهر شما فرق داره، پلاک تهران زودتر می رسه، دیگه داداش، قله‌ی این داستان همون فاکتور شدنه، الان ی ماشین کامل برای شما تو پارکینگ شرکته، نه چیزی ازش کم میشه ، نه چیزی بهش اضافه می کنم که بخوان بعدا پول اضافه بگیرن، افزایش قیمت هم نمی خوره، این چند روزم تحمل کن، بعدش راحت میشی میری دنبال زندگیت
وحید 2 : به تارادستی داداش، آقا محسن می دونه، من خودم دو هفته قبل تارا اتومات تحویل گرفتم، کمک هاش می کوبید، تو شتاب اولیه مشکل داشت ، کلا مالی نبود، دنارو من سال 98 ی دونه تحویل گرفتم ، خیلی خوب بود، اگه کیفیت اون موقع رو داشت بهت می گفتم عوض کن، ولی با تعریفهایی که الان می شنوم، اونم مالی نیست، پس در کل جفتشون مالی نیست ولی چون پلتفرم تارا از دنا خیلی جدیدتره، و هزینه هایی که برای عوض کردن متقبل می شی، شخصا اگه جان بودم عوض نمی کردم
محسن ۲ : سلام آقا وحید صبح زنگ زدم کارشناس ایران خودرو گفت معمولا از۸. الی ۲۰ روززمان مبره تا پلاک بشه دیگه نمدونم راست گفت یا دروغ
دروغ : فکرکنم بزرگترین دروغ عمرتو گفتی
تارادستی : سلام اقاوحیدشماکه میدونی تارا دستی بهتره یادناپلاس دستی میشه لطفا راهنمایی کنی تارادستی با دناپلاس عوض کنم یانه
J4 سفید : ثبت نام ۱۹ شهریور تاریخ تحویل ۳ مرداد شیراز هنوز شاسی نشده
کامی jac j4 : سلام ثبت نام ۲۰ اسفند ، تحویل سیستمی ۱۶ تیر ، در حال پلاک شدن هست . جک جی ۴ سفید ، استان فارس
Behnam : سلام، دوستان v1pکسی فاکتور نشده امروز، آخرین تاریخ چندم بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دو گانه اسفند : و بعد اینکه مدارک ماشین با خود ماشین میاد ایا ؟
آریزو 5 : سلام دوست عزیز شما تحویل سیستمی کی هستید
شاهین : منم همین مشکل رو دارم
اریزو بوشهر : سلام. نه کشوری هست فرقی نمیکنه. فکر کنم دارن به هممون دروغ میگن که امیدوار بشیم. به منم گفتن تا یک روز قبل من مجوز گرفته
مجتبی : 11521323
زهرا : چقد طول کشید برگشت
مصی : 12 اسفند 1401
مملی : ما ها حق مونه پس اینجا ناله نکنین،مجلس بریم مجلس بریم ،فقط نوک انگشتان کار میکنه
مجید از تهران : سهیل جان احتمال یکپارچه در اولویت هست
دنا 31شهریور : دنا اتومات 31شهریورم