برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

 

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آن‌ها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.

سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفی ترسیم شده است.

وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش به‌واسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارت‌های نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیش‌دستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. 

معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخص‌های کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامه‌های بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین هم‌چون برنامه‌های بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی هم‌گرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشم‌گیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.

برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاخص‌های کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیت‌های داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دست‌کم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت. 

وی در ادامه، با بیان این‌که برنامه‌های کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازه‌گیری می‌شوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامه‌ها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخص‌های کلان کیفی بوده است.

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساخت‌های کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌ریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچه‌سازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تست‌پلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخص‌های کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

 

منبع

ایران جیب

برچسب : خودرو , برنامه , ارتقا , بهبود , کیفیت , محصولات , ایرانخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نادیا : سلام دوستان برای من تارا موعد تحویل ۳۰اسفند امروز پلاک زده شد
نرگس : سلام داداش مال ما از اسفند تا حالا داره میچرخه بسکه چرخید سرگیجه گرفتیم 😒
اکبر رینگ : آقای احمدی من هم امروز با 096550 تماس گرفتم و گفت تا 6 بهمن فاکتور شده و حرف شما رو به اپراتور گفتم اینکه 6 بهمن آخرین فرصت بهمنی ها بوده و پرسیدم مگه بهمنی باقی مونده؟ گفت معیار نوبت فاکتور تایید احراز سکونته و تاریخ واریزی مهم نیست و بهمنی هایی که بعد 6 بهمن احراز سکونت رو ثبت کردن باقی موندن هرچند تعدادشون کمه خودم رو هم مثال زد و گفت شما تایید احراز سکونتت 9 اسفنده و تکمیل وجه 15 اسفند مهم نیست ماشین رو باید 9 فروردین تحویل میگرفتی و از 9 فروردین رفتی تو تاخیر و سود تاخیر هم از 9 فروردین حساب می کنن.
رسول : سلام اکبر آقا (اکبر رینگ) شما برگه ی سخا رو ، روز 9 اسفند تحویل نمایندگی دادین یا 15 اسفند ؟
شاهین پلاس : سلام دوستان ، یه سوال دارم . تاریخ تایید احراز محل سکونت روزیه که آدرس محل سکونت توسط پست یا راهور در سایت سخا تایید میشه ؟ یا تاریخی که برگه سخا رو به نمایندگی تحویل میدیم ،؟
شاهین cvt : سلام من تماس گرفتم گفتن سخا تا آخر بهمن فاکتور شده(کسانی بودند که سخا دیرتر ثبت شده ) و نوبت سخا ۱ اسفند هست که به زودی فاکتور میشه
ریگی : سلام آقا مسعود ماشین شما رو بعد از چند ماه تأخیر تحویل دادند ؟؟
علیرضا ۱ : از بهمنی ها کسی هست هنوز فاکتور نشده باشه ؟؟
سهند دی : سلام دوستان من امروز زنگ زدم به پارس خودرو(02148913595) ، گفتم داخل قرارداد ذکر شده 16 درصد سود مشارکت ، چرا لحاظ نشده .میگه طبق قانون چون ما به شما ماشین ارزون دادیم سود نمیدیم، و قانون هم مقدمه بر قرارداد😐 تهشم گفت قرار نیست سود مشارکتی بدن به کسی ، مگر اینکه بازرسی ورود پیدا کنه که بعید میدونم. تو چه مملکتی داریم زندگی میکنیم ما😐
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام اگر تحویل تیر ماه هستین با توجه به شرایط فعلی احتمالا تا مهر ماه تو همین مرحله میمونید من تحویل اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس : سلام دوستان برگه سخارو از کجا بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید
داود : نه فقط شاسی شده بود
باور : داداش شما راست میگی ولی موضوع اینکه یه عده اینجا نمیخوان باور کنن نه افزایش قیمت شدید رو نه موتور جدید رانا که شده 1800 بزار تو نادونی خودشون بمونن و بسوززن
فیروز : برادر مردم دارن راست میگن افزایش قیمت شدیدی تو راهه خیلی حدود 40 درصد
جلال فری : دوست من موتور رانا شده 1800 همه جا اطلاعیه داده تو کدال و کاستومر
ساشا : دوست من موتور های رانا همه شده 1800 زنگ بزن خراسان بپرس باور نداری همه واشر سوز شده موتور ها
محمد : امروز تحویل گرفتم
ایکس33 : به والله 134تومن اومده براایکس33اتومات برام ک پرداخت کنم تازه قیمت قطعی بودم
زینب : وای خدا از دهنت بشنوه زود تحویل بدن بدون‌ماشین موندم خیلی سختمه
امیر اسدی : سلام با اینگه تولیدی دارم هم پول نقد سختمه هم دادن چک ولی بنظرم راهی دیگه نیست باید انجام بدیم