لوازم یدکی چانگان در تهران را از کجا بخریم؟

 لوازم یدکی چانگان در تهران را از کجا بخریم؟

 

رپورتاژ خودروی چانگان CS35 و خودروی چانگان ایدو، دو محصول شرکت چینی چانگان هستند که توسط شرکت سایپا در کشور ایران مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند. یکی از مسائلی که ذهن خریداران این خودروها را به خود مشغول می‌کند، این است که برای تهیه لوازم یدکی این خودروها چه باید کرد؟

 با توجه به مشکلاتی که برای واردات کالا وجود دارد، آیا می‌توان قطعات مصرفی خودروی چانگان را به راحتی پیدا کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم ابتدا پرکاربردترین لوازم یدکی چانگان را نام ببریم، سپس ساده‌ترین راه برای تهیه این لوازم را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. 

لوازم یدکی چانگان

مهمترین لوازم یدکی چانگان 

در میان قطعات و اجزای موجود در خودرو، برخی از قطعات از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و در صورت وجود کوچکترین آسیب یا ایراد باید تعویض شوند. این قطعات عبارتند از: 

استارت خودرو 

مهمترین بخش خودرو که نیروی الکتریکی را از باتری گرفته و آن را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند، استارت خودرو است. این بخشش عامل اصلی حرکت کردن خودرو محسوب می‌شود و با انتقال نیروی الکتریکی به میل لنگ، موتور خودرو را به کار می‌اندازد. 

زمانی که میل لنگ به حرکت درآید، احتراق در داخل موتور رخ داده و خودرو شروع به حرکت می‌کند. در صورتی که استارت خودرو به هر دلیل خراب شده باشد، روشن کردن خودرو غیر ممکن خواهد بود و چاره‌ای نیست جز این که قطعه را با یک قطعه سالم و باکیفیت تعویض کنید. 

میل لنگ چانگان

از دیگر قطعات مهم خودرو می‌توان میل لنگ را نام برد. این قطعه در ایجاد احتراق در موتور نقش مهمی ایفا می‌کند. می‌توان گفت میل لنگ وظیفه دارد، حرکت خطی پیستون‌ها را به حرکت دورانی تبدیل کرده و اجزای اصلی خودرو که موجب گردش چرخ‌ها می‌شوند را به حرکت درآورد. میل لنگ و سوپاپ جنس بسیار مقاومی دارند؛ اما همانند هر قطعه دیگر پس از مدتی دچار خوردگی شده و فرسوده می‌شوند. در صورت خرابی این قطعه، تنها راه تعویض آن است. 

میل سوپاپ

این قطعه وظیفه دارد، سوپاپ‌های خروجی و ورودی خودرو را باز و بسته کنند که در شتاب گیری خودرو و بهبود عملکرد موتور تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند، پیشرانه خودرو افت کرده و احتمال دارد که به موتور خودرو آسیب جدی وارد شود. معمولا این قطعه از مواد باکیفیت و مقاوم ساخته می‌شود اما به دلیل استفاده مداوم ممکن است دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. 

لوازم یدکی چانگان

دیسک ترمز چانگان

از دیگر لوازم یدکی چانگان می‌توان به دیسک ترمز، که مهمترین عامل متوقف کردن خودرو است اشاره کرد. این قطعه مهمترین بخش سیستم ترمز خودرو محسوب می‌شود و با ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک، در زمان ترمز گیری، سرعت خودرو را کاهش داده و در صورت نیاز آن را متوقف می‌کند. این قطعه در برابر دمای بالا و فشار مقاومت زیادی دارد اما پس از گذشت مدتی باید با یک قطعه سالم و نو تعویض شود. توصیه می‌شود در زمان تعویض دیسک عقب، دیسک جلو را نیز عوض کنید. 

سیبک فرمان 

این قطعه وظیفه دارد حرکات فرمان را به چرخ‌های جلو انتقال دهد و یکی از اجزای جلوبندی خودرو محسوب می‌شود. اگر این قطعه خراب شده باشد، هنگام گردش فرمان و زمانی که خودرو از روی دست اندازها عبور می‌کند، صدای ناخوشایندی از جلوبندی خودرو به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد زمان تعویض این قطعه فرا رسیده است. بهتر است هر چه زودتر و پیش از آن که سایر قطعات آسیب ببینند، برای تعویض قطعه اقدام کنید.

وایر و شمع خودرو

از دیگر قطعات مهم خودرو چانگان، وایر و شمع است که در روشن خودرو نقش بسیار مهمی دارند. شمع عامل ایجاد جرقه در محفظه احتراق است و با استفاده از نیروی الکتریکی، نیروی مورد نیاز برای به کار افتادن موتور را فراهم می‌کند. وایرها وظیفه انتقال نیروی الکتریکی به شمع‌ها را بر عهده دارند. شمع برق مورد نیاز را با استفاده از وایرها دریافت کرده و فرایند احتراق را کامل می‌کند. اگر شمع یا وایرها خراب شده باشند، احتراق صورت نگرفته و موتور خودرو عملکرد درستی نخواهد داشت. 

لوازم یدکی بدنه چانگان

قطعات بدنه بخشی از قطعات مصرفی خودروی چانگان هستند که در زیبایی و حفظ ایمنی خودرو نقش بسیار مهمی دارند. قطعاتی از جمله چراغ‌ها، آینه، درب‌ها و ... نه تنها زیبایی ظاهری خودرو را حفظ می‌کنند، بلکه از جان سرنشینان نیز محافظت می‌نمایند. در زمان بروز مشکل در هر یک از قطعات بدنه توصیه می‌شود برای حفظ ارزش خودرو، از قطعات اصل و شرکتی برای جایگزین کردن قطعه استفاده شود. 

لوازم یدکی چانگان

سایر لوازم مصرفی چانگان 

تا اینجا با قطعات مهمی خودرو آشنا شدیم. اما قطعات کوچک‌تری نیز وجود دارند که شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسند، اما وجود آنها در خودرو در بهبود عملکرد قطعات بسیار موثر است. قطعاتی از جمله: 

واشرها

واشرها نقش بسیار مهمی در خودرو ایفا می‌کنند. این قطعه از پلاستیک، فلز، نمد یا فایبرگلاس ساخته می‌شود و به اتصالات موجود در میان قطعات استحکام می‌بخشد. علاوه بر این واشرها از نشت روغن و مایعات جلوگیری کرده و درزها را به طور کامل می‌پوشاند. 

فنر

در قسمت جلوبندی خودرو از تعدادی فنر استفاده می‌شود که به دلیل خاصیت کشسانی و ارتجاعی، در بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو نقش موثری دارند. معمولا در هر بخش مکانیکی خودرو چندین فنر وجود دارد که از قطعات محافظت کرده و ضربات را بدون وارد شدن آسیب به قطعات دفع می‌کند. 

لازم به ذکر است که به دلیل وارداتی بودن قطعات خودرو چانگان به‌ویژه مهم‌ترین آنها، ممکن است، قیمت لوازم یدکی چانگان، کمی نوسان داشته باشند و ثابت نباشند.

چرا قطعات چانگان خراب می‌شوند؟ 

عوامل متعددی در خراب شدن زودهنگام قطعات خودرو نقش دارند. یکی از این عوامل توجه نکردن به زمان تعویض قطعات است. توصیه می‌شود در زمان سرویس و تعمیر خودرو تاریخ بعدی مراجعه و تعویض قطعه را از تعمیرکار سوال کنید و در زمان مناسب نسبت به تعویض قطعات اقدام نمایید. از دیگر عوامل موثر در خراب شدن قطعات خودرو عبارت است از:

  • رانندگی در جاده‌ها ناهموار و خاکی میزان استهلاک قطعات را افزایش می‌دهد و قطعات خیلی زودتر از حالت عادی فرسوده خواهند شد
  • مقدار مسافتی که شما در طول سال طی می‌کنید در خراب شدن قطعات تاثیر دارد. اگر خیلی زیاد از خودرو استفاده می‌کنید باید به طور مرتب و در فواصل زمانی کوتاه قطعات را بررسی نمایید زیرا احتمال خراب شدن آنها بالا است
  • نحوه رانندگی در خراب شدن قطعات بی تاثیر نیست. این که چطور شتاب می‌گیرید، چطور از روی دست اندازها عبور می‌کنید، در زمان ترمز گیری چطور عمل می‌کنید در استهلاک و زمان خراب شدن قطعات نقش دارد

خرید قطعات و لوازم یدکی چانگان در تهران 

اگر ساکن تهران هستید و برای تامین قطعات مورد نیاز خودرو خود به دنبال فروشگاهی مطمئن و معتبر می‌گردید، فروشگاه یدک برلیانس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه یدک برلیانس قطعات اصل و شرکتی را با کیفیتی بالا و بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌نماید. 

لازم به ذکر است به منظور تجربه خریدی آسان و بدون دغدغه به راحتی می‌توانید به سایت فروشگاه مراجعه کرده و به صورت اینترنتی قطعه مورد نظر خود را سفارش دهید؛ و این را بدانید، علی رغم اینکه، مجموعه یدک برلیانس در تهران است، ولی به واسطه داشتن فروشگاه اینترنتی، شما در هر نقطه‌ای از کشور که باشید، می‌توانید به راحتی قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , لوازم , یدکی , چانگان , خرید , بخریم , تهران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سازمانی : اصلاحیه سلام تاریخ قرارداد 7/11/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه هفته آینده
شهرامV4 : برای من28روز هست از موعد تحویلش گذشته چقدر میشه سود تاخیر اش الان
Mojtaba : سلام ،بنده تاراv4تحویل 3شهریوربوده29فاکتورشده ولی پلاک نشده تماس گرفتم جواب درست نمیدن واقعا عین خیالشون نیست مردم گرفتارند
سروش : من از دوستام توی سایپا پرسیدم. گفتن یا دستی میدیم یا اتومات. اما اگر به دستی افزایش قیمت بدن همه رو دستی تحویل میدن
سروش : هنوز بعضی از نوبت پاییز رو دعوتنامه ندادن. چطور میخوان زمستان رو بدن
حسین تکمیل وجه مرداد : ۲۸مرداد اطلس تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
S3 سازمانی : سلام تاریخ قرارداد 11/7/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه
محسن ۲ : ممنون آقا وحید خیلی گلی حدس زدم شما نیستی خدا شاهده این مدتی که اینجا بودم قسد آزار کسی نداشتم انشالله شما هم در زندگی موفق باشی دادش حالا نوبت پلاک هست به نظرد کی پلاک میشم و به دستم میرسه😁
چشم به راه تارا،محمد : سلام بردوستان اگه کسی بخاد درخواست بده که رینگ هاشو اسپرت کنن باید بعد دعوتنامه باشه.وایاامکانش هست تارا v1p
شهرامV4 : دوستان سود تاخیر برای هر روز چقدر هست واسه V4
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه پاییز : والا ماهم یه ساله منتظرم
احمد خرمشهردنادستی تحویل مرداد : سلام رسول جان فدا مدا داری داداش حتما تماس میگیرم خدمتت خیلی هم باحال چرا که نه با کاکو شیرازی عزیزمون به امید خدا زودتر ماشین رو تحویل بگیریم از همه دوستان همه واسه ما عزیز وناب وگل سر سبد هستن دوستدار همگی شما احمد
علیرضا : سلام اولویت سوم پاییز دنا دستی خبری نشد چرا پیامک واریز نمیاد ؟؟؟
دوگانه تکمیل وجه 11 بهمن : مگه ماشین رو تحویل گرفتید؟ چندم تکمیل وجه بوده؟
جابر : بله.20شهریور یعنی 3روز بعد پذیرش
سهیلا : من میتونم ماشینمو زودتر تحویل بگیرم یاهمون ابان ولی نمیدونم اول ابان یا وسط بودم
سهیلا : من تحویل اذر هستم ولی نمیدونم نیمه اول بودم یا دوم چجوری بفهمم ممکنه زودتر بدن کاش زودتر بود🥲🥲
مجید از تهران : صادق جان حتی ساعت 10.23 شب هم دعوتنامه ارسال شده و جمعه هم امکان ارسال هست
مجید از تهران : مهدی جان سلام احتمالا اواسط آبان
Hanyeh : سلام یه سوال تو طرح فروش فوری کوییک یا ساینااس تحویل خودرو نهایتا چند روز است؟!