خرید بهترین دیسک و صفحه برای خودرو

خرید بهترین دیسک و صفحه برای خودرو

 

رپورتاژ هر خودرو برای حرکت، کاهش یا افزایش سرعت به عملکرد اجزای سیستم کلاچ نیازمند است. این سیستم که از قطعات مختلفی تشکیل شده، وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور به جعبه دنده و چرخ ها را بر عهده دارد. با توجه به اهمیت عملکرد سیستم کلاچ، لازم است اجزای آن از برندهای معتبر و باکیفیت انتخاب شوند تا با عملکرد صحیح و به موقع از آسیب دیدن دیگر اجزای خودرو جلوگیری نمایند. یکی از مهمترین اجزای این سیستم، دیسک و صفحه بوده که نقش مهمی در مدیریت نیروی انتقالی ایفا می کنند. انتخاب و خرید دیسک و صفحه در میان برندهای متنوع، کار ساده ای نیست و نیاز به آگاهی و اطلاعات تخصصی خواهد داشت. با مقاله یدک پارت همراه باشید تا با نکات لازم جهت خرید بهترین دیسک و صفحه برای خودرو آشنا شوید.

 

خرید دیسک و صفحه

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

دیسک و صفحه یکی از اساسی ترین اجزای سیستم کلاچ هستند که خودرو را برای شروع به حرکت، افزایش یا کاهش سرعت آماده می سازند. در واقع عدم وجود دیسک و صفحه موجب درست جا نرفتن دنده خواهد شد. کلاچ به عنوان رابطی میان جعبه دنده و موتور قرار گرفته که ابتدا نیروی تولیدی موتور را به جعبه دنده منتقل کرده و سپس به کمک دیگر اجزای سیستم کلاچ، این نیرو را به چرخ ها می رساند. عمل انتقال نیرو توسط کلاچ، موجب افزایش قدرت خودرو خواهد شد. به عبارتی دیگر، زمانی که خودرو شروع به حرکت می کند، توان موتور افزایش یافته و به چرخ دنده ها می رسد؛ دیسک و صفحه کلاچ وظیفه مدیریت این انتقال نیرو را بر عهده خواهند داشت.

نکات لازم برای خرید دیسک و صفحه

توجه به برخی نکات جزئی و مهم، به شما کمک می کند تا بهترین خرید دیسک و صفحه را برای خودروی خود انتخاب نمایید. این نکات به صورت زیر می باشند:

قطر دیسک کلاچ

هرچه قطر دیسک کلاچ بیشتر باشد، می تواند توان بیشتری از موتور را به چرخ ها منتقل نماید. علاوه بر این، قطر دیسک تاثیر زیادی بر نوع عملکرد صفحه خواهد داشت؛ صفحه کلاچ با قطر بزرگتر، اصطکاک بیشتری میان دیسک و صفحه ایجاد می نماید. با افزایش اصطکاک، دیسک و صفحه تاثیر بیشتری روی هم داشته و نیروی موتور را به طور کامل به چرخ ها انتقال می دهند. با این حال، استفاده از دیسک قطورتر به ایجاد تغییراتی در سیستم انتقال قدرت نیاز خواهد داشت. قطر دیسک کلاچ در خودروهای سواری بین 180 تا 250 میلی متر می باشد. 

ضخامت دیسک کلاچ

دیسک کلاچ هایی که ضخامت بالایی دارند، می توانند فشار دریافتی از صفحه کلاچ را به میزان بیشتری تحمل نمایند. هرچه دیسک ضخامت بیشتری داشته باشد، توان بیشتری را از موتور به چرخ ها انتقال داده و طول عمر طولانی تری خواهد داشت. معمولا ضخامت دیسک کلاچ در خودروهای سواری، بین 6 تا 8 میلی متر می باشد.

قطر صفحه کلاچ

قطر صفحه کلاچ نیز یکی از عوامل موثر در عملکرد دیسک و صفحه بوده و باید با قطر دیسک کلاچ تناسب داشته باشد. هرچه قطر صفحه کلاچ افزایش یابد، توان انتقالی از موتور نیز افزایش خواهد یافت. 

 

بهترین دیسک و صفحه
 

تاثیر کیفیت دیسک و صفحه بر طول عمر آن

ضخامت صفحه کلاچ

اگر ضخامت صفحه کلاچ به مقدار کافی باشد، می تواند فشار دریافتی از فنر کلاچ را تحمل نموده و به طور موثری به دیسک اتصال یابد. هرچه ضخامت صفحه کلاچ بیشتر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت. معمولا ضخامت صفحه کلاچ در اتومبیل های سواری بین 5 تا 8 میلی متر می باشد.

نوع فنر کلاچ

فنر کلاچ یکی از مهمترین اجزای سیستم کلاچ بوده که وظیفه آن، ایجاد فشار بین دیسک و صفحه می باشد. به طور کلی فنر کلاچ در دو نوع تولید می شود:

  • فنر مارپیچ: این محصول که یک سیم فولادی به حالت مارپیچ تشکیل شده، رایج ترین مدل فنر کلاچ می باشد.
  • فنر دوبل پری دمپر: این محصول از دو فنر مارپیچ تشکیل شده و عملکردی بهتر از فنر معمولی ارائه می دهد.


مدل فنر کلاچ تاثیر زیادی در نحوه عملکرد دیسک و صفحه خواهد داشت. فنر مارپیچ کارایی ساده ای داشته و با قیمت کمتری عرضه می شود. این در حالی است که فنر دوبل پری دمپر عملکرد قوی تری داشته، لرزش کلاچ را کاهش داده و آن را نرمتر خواهد کرد. در بیان کلی، دیسک و صفحه فنری نسبت به دیگر مدل ها، قیمت پایین تری خواهد داشت.

نوع بلبرینگ کلاچ

بلبرینگ کلاچ که موجب فشرده شدن فنر صفحه کلاچ می شود، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در طولانی مدت، عملکرد دقیقی ارائه دهد. بلبرینگ کلاچ در دو نوع تولید می شود:

  • بلبرینگ تک ردیف: این محصول که از یک ردیف ساچمه تشکیل شده است، ساده ترین نوع بلبرینگ کلاچ می باشد.
  • بلبرینگ دو ردیف: این بلبرینگ دارای دو ردیف ساچمه بوده و عملکرد قوی تری نسبت به نوع تک ردیف خواهد داشت.

نوع بسته بندی محصول

دیسک و صفحه هایی که از بسته بندی محکم و دقیقی برخوردارند، در برابر آسیب های خارجی مانند: ضربه، فشار، رطوبت و گرد و غبار محفوظ می باشند. علاوه بر این، تولیدکنندگان معتبر با نمایش جزییات خاصی بر روی بسته بندی، محصول خود را از مدل های تقلبی متمایز می سازند. این ویژگی ها عبارتند از:
لوگوی شرکت سازنده، هولوگرام امنیتی، مشخصات فنی محصول، چاپ باکیفیت و رنگ یکدست.

 

خرید بهترین دیسک و صفحه

 

مزایای خرید دیسک و صفحه از برندهای معتبر

برندهای باسابقه و معتبر برای تولید دیسک و صفحه، از مواد اولیه مرغوب و مقاوم استفاده می نمایند. متریال به کار رفته در محصولات آنها، مقاومت بالایی در برابر فشار، رطوبت، اصطکاک و سایش داشته و از طول عمر بالایی برخوردارند. علاوه بر مواد اولیه مرغوب، رعایت استانداردهای جهانی، طراحی و نوع ساخت دیسک و صفحه، تاثیر مستقیمی بر میزان نرمی کلاچ خواهد داشت. به این ترتیب رانندگی با خودرو آسان تر شده و کلاچ طول عمر بیشتری خواهد داشت.

قیمت دیسک و صفحه

برخی افراد بر این باورند که دیسک و صفحه یکی از محصولات مصرفی خودرو بوده و پرداخت هزینه سنگین برای آن، کار عاقلانه ای نیست؛ در حالی که عملکرد دیسک و صفحه بر کارایی دیگر اجزای خودرو نیز تاثیر می گذارد. دیسک و صفحه ارزان از مواد اولیه مرغوبی تولید نشده و مقاومت زیادی در برابر اصطکاک، حرارت و فشار نخواهد داشت. این محصول پس از مدت کوتاهی دچار استهلاک شده و هزینه های زیادی برای تعمیر و تعویض قطعات را برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین توصیه می کنیم به جای خرید دیسک و صفحه ارزان، این محصول حیاتی را از برندهای معتبر تهیه نمایید تا از کیفیت عملکرد آن، اطمینان حاصل کنید.
 

خرید دیسک و صفحه خودرو از یدک پارت

مجموعه یدک پارت یکی از بزرگترین فروشگاه های لوازم یدکی، مصرفی و جانبی خودرو می باشد. در این مجموعه، محصولاتی مانند دیسک و صفحه، لنت ترمز، سیم کلاچ، واترپمپ و ... با کیفیت اصلی و قیمت مناسب به فروش می رسند. تمامی محصولات یدک پارت، دارای ضمانت کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش بوده تا خیال مشتریان را از بابت خرید آنلاین، آسوده نمایند. در نظر داشته باشید که یدک پارت با نیاز مشتریان آشنا بوده و برای تامین محصولات خود، برندهای معتبر داخلی و خارجی را انتخاب می نماید. بنابراین شما می توانید دیسک و صفحه پراید و انواع دیگر خودرو را با بهترین کیفیت و قیمت از مجموعه یدک پارت تهیه نمایید. شما می توانید برای مشاهده تمامی محصولات این مجموعه، به سایت یدک پارت مراجعه کرده و برای انتخابی دقیق، از کارشناسان آنلاین سایت راهنمایی دریافت کنید.

 

خرید دیسک و صفحه از یدک پارت

 

سوالات متداول

بهترین برندهای دیسک و صفحه خودرو کدامند؟

والئو، دایکن، ایساکو، لوک، عظام و سکو.

چگونه طول عمر دیسک و صفحه را افزایش دهیم؟

پرهیز از: حمل بار سنگین، قرار گرفتن در ترافیک، استفاده بی دلیل از کلاچ، نیم کلاچ در سربالایی و غلط جا زدن دنده.

علائم خرابی دیسک و صفحه چیست؟

گاز هرز خوردن خودرو، کاهش شتاب و سرعت، سفتی پدال کلاچ و درست جا نرفتن دنده، لرزش خودرو هنگام حرکت، صدای جیرجیر هنگام استفاده از کلاچ، لیز خوردن کلاچ.

 

برچسب ها : دیسک و صفحه,دیسک و صفحه پراید,خرید صفحه کلاچ,بهترین دیسک و صفحه

برچسب : خودرو , رپورتاژ , بهترین , دیسک و صفحه , بهترین دیسک و صفحه , یدک پارت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم
علی : سلام بله از من 8.22 فاکتور وبیمه شده ولی پلاک هنوز نشده
مهیار : سلام من 19 مرداد تکمیل وجه کردم .هنوز فاکتور نشده
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی دوگانه به تک فاکتور شده تا تاریخ 15 شهریور فاکتور شده من 16 شهریور تکمیل وج کردم هنوز فاکتور نشدم
سعید : من ثبت نام 26 فروردین بودم
مصطفی : آگه کسی مثل من هست نتونسته دعوت نامه پرداخت کنه و دعوت نامه مجدد براش نیومده تیک سبز بزنید ببینبم چند نفریم
مصطفی : سلام من تحویل آبان ماه هستم 1 مهر برام دعوتنامه اومد نتونستم پرداخت کنم دیگه برام دعوتنامه نیومده خواهشا آگ کسی اطلاع داره راهنمایی کنه باید چکار کنم ممنون
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟