مصرف‌کنندگان: تعرفه واردات خودرو حذف شود

مصرف‌کنندگان: تعرفه واردات خودرو حذف شود

در نظرسنجی صورت گرفته از سوی ایسنا، 56.7 درصد شرکت‌کنندگان خواستار حذف تعرفه واردات خودرو شدند. در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شد «به نظر شما در حال حاضر بهترین راهکار برای ساماندهی بازار خودرو چیست؟» و چهار گزینه ارتقای کیفیت، حذف تعرفه واردات، کاهش هزینه و قیمت تمام شده و افزایش تیراژ و تنوع تولید در نظر گرفته شد. مجموعا 12 هزار و 365 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که 56.7 درصد آنها موافق گزینه «حذف تعرفه واردات» بودند. پس از آن 18.33 درصد مخاطبان «کاهش هزینه و قیمت تمام شده» را راهکار ساماندهی بازار خودرو دانسته‌اند. در این نظرسنجی 17.71 درصد مخاطبان موافق گزینه «ارتقای کیفیت» بوده و 7.25 درصد مخاطبان هم «افزایش تیراژ و تنوع تولید» را خواستار شده‌اند. نظر اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مبنی بر حذف تعرفه واردات خودرو برای ساماندهی بازار این محصولات در حالی است که به گفته کارشناسان با توجه به اشتغال بالای شکل گرفته در صنعت خودرو، دولت با حذف تعرفه واردات این محصول موافقت نخواهد کرد. البته برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که حذف تعرفه تنها راه برای پاسخ به نیاز مشتریان برای دسترسی به خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب است.

برچسب : خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

جمشید
1

ریجاد رقابت همیشه یک اصل پیشرفت بوده که متاسفانه با انحصاری شدن خودروسازی در ایران ، هیچگاه این پیشرفت حاصل نمیشه. یکی دیگر از اصول مهم که بازهم متاسفانه رعایت نمیشه همانا درنظر گرفتن خواست ونظر مردم هستش.واقعا اگر مسئولان ودلسوزان کشور کمی فکر نمایند آیا بازهم خواهند گفت که ایران در خودروسازی توانسته پا به پای استانداردهای جهانی خودرو تولید کند و رضایت مردم ومشتریان راجلب نماید. تورابخدا یک مقایسه با کره جنوبی ، سوئد، ژاپن، ایتالیا ، فرانسه، برزیل و....داشته باشید. حتی همین چین را درنظر بگیرید که از ما خیلی بهتره.چین چه سالی وایران چه سالی وارد خودروسازی شدند. کره چه سالی خودرو ساز شد؟ ما کجا رفتیم واونها دارند به کجا می رسند.دلیل پیشرفت اونها ، مشتری مداری بودنشون بود ولی دلیل عقب ماندگی ما همانا خودروساز مداری بود. بیایید با حذف تعرفه و وارد نمودن خودروی ارزان رقابت را به صنعت خودرو وارد سازید وسپس با تامین وحمایت از خودروسازان داخلی از نظر ارائه تسهیلات و دانش وحمایت از محققان در صنعت خودروسازی پیشرفت نماییم وکیفیت وایمنی خودروهایمان رابالاببریم.
21:25  1392/10/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: IBO
1

ببخشيد من نفهميدم چي شد!!
7/56 % ميشه اكثريت راي دهندگان؟!
12:34  1392/10/07
گزارش
پاسخ دادن
دانیال
2

سلام دوست عزیز یه بار دیگه بخون بعد از7.25 درصد نقطه داره
راستی درصدشم یه بار دیگه بخون.
14:13  1392/10/07

گزارش
کاربر: SLS
25

احتمال حذفش مثل تولید فراری در ایرانه...
09:36  1392/10/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : در پاسخ به اردی پلاس با فرض اینکه سود مشارکت کسر شده ایام تاخیر هم سود مشارکت دارند و توی ایام تاخیر هم این سود به مشتری تعلق میگیره تا لحظه فاکتور.
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ماهان : 207اتو سقف فلز طرح عادی 18آبان 1403اولین واریز 4/24امسال واریز دوم 17مردا د فاکتور شدم تحویل 31مرداد بودم امروز میرم نمایندگی تحویل بگیرم قرداد 15120 به زودی همه تحویل بگیرین
سایپا نا مطمئن : دوستان آخرین فاکتور( تک سوز پیش فروش) برای چه تاریخی بوده؟
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا