معاینه فنی خودروهای فوق سنگین عملیاتی شد

معاینه فنی خودروهای فوق سنگین عملیاتی شد

 

معاون سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با ابلاغ دستورالعمل نحوه بازدید و صدور معاینه فنی خودروهای فوق سنگین(بوژی‌کش)، معاینه فنی این خودروها در کشور عملیاتی شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی از اجرای معاینه فنی خودروهای فوق‌سنگین(بوژی کش) در کشور خبر داد و با اشاره به اهمیت بازدید و کنترل فنی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی در جهت ارتقای ایمنی تردد ناوگان در شبکه‌ راه‌های کشور گفت: این بازدیدها در سه سطح انجام می‌شود که در سطح یک، کنترل از مبدا سفر توسط مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده ای قبل از صدور سند حمل و انجام سفر صورت می‌گیرد.

شهرکی ثانوی افزود: در کنترل‌های سطح دوم کنترل‌های موردی ناوگان در طول سفر در محل‌هایی که امکان توقف ایمن وسیله نقلیه فراهم باشد، انجام می‌شود و در سطح سوم کنترل‌های دوره‌ای که در بازه‌های زمانی مشخص شده در قانون در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین انجام می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: هدف از تدوین این دستورالعمل انجام معاینه فنی خودروهای سنگین (بوژی کش) در کشور بوده و این دستورالعمل بر مبنای استاندارد ۹۱۸۱ تدوین و برای وسایل‌نقلیه با جرم بیش از ۱۰ تن ( استاندارد ملی ۶۹۲۴) را شامل می‌شود.

معاون حمل و نقل با تاکید بر این‌ که در مراحل آزمون این دستورالعمل رعایت بازرسی کلیه موارد بازدید چشمی مندرج در استاندارد ۹۱۸۱ الزامی خواهد بود، افزود: باتوجه به ابلاغ ضوابط مذکور از تاریخ ۲۰ مرداد سال‌جاری، مراکز معاینه فنی سنگین استان‌های منتخب امکان انجام فرایند معاینه فنی ناوگان فوق سنگین را دارند.

شهرکی با اعلام این‌که این دستورالعمل براساس ماده ۵۰ دستورالعمل ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودرو تهیه و ابلاغ شده است، بیان کرد: در این راستا دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو با همکاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین (بوژی‌داران) از اواخر پاییز سال ۱۴۰۲ دستورالعمل این بخش از ناوگان حمل‌ونقل را تدوین کردند و به همین جهت کارگاه آموزشی برای در اولین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین برگزار و مبانی آن ارائه شد و با تایید نهائی در ستاد معاینه فنی خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی سنگین در کشور ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین آزمون‌های این فرایند و ارائه آموزش آن برای مدیران فنی و کاربران خط در مراکز معاینه فنی در هفت استان منتخب که دارای شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین (بوژی‌داران) و فراوانی صدور اسناد حمل که شامل تهران، هرمزگان، اصفهان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی‌، قزوین و فارس در فاز اول هستند ، صورت گرفته است.

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , معاینه فنی , خودرو سنگین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 5 نظر
Vahed Dehghani 2 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سازمانی : اصلاحیه سلام تاریخ قرارداد 7/11/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه هفته آینده
شهرامV4 : برای من28روز هست از موعد تحویلش گذشته چقدر میشه سود تاخیر اش الان
Mojtaba : سلام ،بنده تاراv4تحویل 3شهریوربوده29فاکتورشده ولی پلاک نشده تماس گرفتم جواب درست نمیدن واقعا عین خیالشون نیست مردم گرفتارند
سروش : من از دوستام توی سایپا پرسیدم. گفتن یا دستی میدیم یا اتومات. اما اگر به دستی افزایش قیمت بدن همه رو دستی تحویل میدن
سروش : هنوز بعضی از نوبت پاییز رو دعوتنامه ندادن. چطور میخوان زمستان رو بدن
حسین تکمیل وجه مرداد : ۲۸مرداد اطلس تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
S3 سازمانی : سلام تاریخ قرارداد 11/7/1402 شاسی 13/5/1403 ارسال مدارک 23/5/1403 تحویل ان شاالله شنبه
محسن ۲ : ممنون آقا وحید خیلی گلی حدس زدم شما نیستی خدا شاهده این مدتی که اینجا بودم قسد آزار کسی نداشتم انشالله شما هم در زندگی موفق باشی دادش حالا نوبت پلاک هست به نظرد کی پلاک میشم و به دستم میرسه😁
چشم به راه تارا،محمد : سلام بردوستان اگه کسی بخاد درخواست بده که رینگ هاشو اسپرت کنن باید بعد دعوتنامه باشه.وایاامکانش هست تارا v1p
شهرامV4 : دوستان سود تاخیر برای هر روز چقدر هست واسه V4
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه پاییز : والا ماهم یه ساله منتظرم
احمد خرمشهردنادستی تحویل مرداد : سلام رسول جان فدا مدا داری داداش حتما تماس میگیرم خدمتت خیلی هم باحال چرا که نه با کاکو شیرازی عزیزمون به امید خدا زودتر ماشین رو تحویل بگیریم از همه دوستان همه واسه ما عزیز وناب وگل سر سبد هستن دوستدار همگی شما احمد
علیرضا : سلام اولویت سوم پاییز دنا دستی خبری نشد چرا پیامک واریز نمیاد ؟؟؟
دوگانه تکمیل وجه 11 بهمن : مگه ماشین رو تحویل گرفتید؟ چندم تکمیل وجه بوده؟
جابر : بله.20شهریور یعنی 3روز بعد پذیرش
سهیلا : من میتونم ماشینمو زودتر تحویل بگیرم یاهمون ابان ولی نمیدونم اول ابان یا وسط بودم
سهیلا : من تحویل اذر هستم ولی نمیدونم نیمه اول بودم یا دوم چجوری بفهمم ممکنه زودتر بدن کاش زودتر بود🥲🥲
مجید از تهران : صادق جان حتی ساعت 10.23 شب هم دعوتنامه ارسال شده و جمعه هم امکان ارسال هست
مجید از تهران : مهدی جان سلام احتمالا اواسط آبان
Hanyeh : سلام یه سوال تو طرح فروش فوری کوییک یا ساینااس تحویل خودرو نهایتا چند روز است؟!