بررسی اینترنشنال ترن استار

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار از محصولات اینترنشنال، از جمله خودروهای سنگین به حساب می‌آید که به منظور حمل و نقل‌های شهری و برون شهری ساخته شده است. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به آیرودینامیک بالا، کابین جادار و استاندارد اشاره کرد. کامیون ترن استار دارای دو مدل 8500 و 8600 است که در دو مدل دوکابین و تک کابین با موتورهای MaxxForce 11 و MaxxForce 13 در دسترس می‌باشند. در این دو مدل از سیستم الکترونیکی Diamond Logic استفاده شده است که امکاناتی را از قبیل روشن شدن چراغهای جلو به صورت اتوماتیک، کنترل جک کمپرسی، قفل اتوماتیک درب‌ها و غیره را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

 

طراحی خارجی

بررسی اینترنشنال ترن استار

کابین این خودروی سنگین از فولاد با روکش روی ساخته شده است؛ در طراحی کلی به تمام جزئیات توجه شده است، از جمله شفافیت چراغ‌های جلو که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در جلو پنجره و سپر این کامیون از روکش کروم استفاده شده است که بنا به گفته این کمپانی در هنگام بروز تصادف تنها در عرض 15 دقیقه می‌توان جلوپنجره آن‌را تعویض کرد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

دماغه کشیده و گلگیرهای بزرگ این خودرو و هماهنگی در طراحی خارجی سبب افزایش آیرودینامیک آن شده است؛ علاوه بر این کاپوت و شیشه خمیده جلو نیز در بالا بردن میزان آیرودینامیک و دید راننده نسبت به جاده دارند. درب کاپوت که از مواد محکم و سبک ساخته شده تا زاویه 90 درجه باز می‌شود تا به هنگام کنترل و نگهداری موتور به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت.

 

طراحی داخلی

بررسی اینترنشنال ترن استار

در طراحی داخلی از پلاستیک مرغوب و محکم استفاده شده که دارای زوایای کمی است و راننده را خسته نمی‌کند، اما کلیدها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دسترسی راننده در بعضی از موارد مشکل است. با دیدن کابین این خودروی سنگین به این مساله که ترن‌استار بسیار جادار است پی خواهید برد؛ عرض 184 سانتی‌متر و ارتفاع 147 سانتی‌متر گویای این مطلب است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این می‌توانید اطاقک دو کابین آن‌را سفارش دهید که دارای عرضی معادل 66 سانتی‌متری و تخت خواب تاشو است و برای یک فرد بالغ بسیار جادار به نظر می‌رسد. علی‌رغم فضای کمی که برای قسمت نشیمن صندلی‌ها درنظر گرفته شده است، بسیار راحت و نرم هستند. برای راحتی هرچه بیشتر راننده در هنگام رانندگی از صندلی‌هایی استفاده شده است که کاملا قسمت کمر راننده را پوشش دهد و همچنین اهرم‌های تنظیم برای انتخاب وضعیت مناسب در نظر گرفته شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

اگرچه خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای سنگین از طرح فرمان‌های قدیمی که در این خودرو نیز از آن‌ها استفاده شده است راضی نیستند اما امکان رانندگی مطمئن و داشتن کنترل کافی بر روی فرمان از نکات قابل توجه درمورد این نوع فرمان‌ها است. به لطف وجود شیشه بزرگ جلو و آینه‌‌های جانبی بزرگ، راننده در تمام زوایا از دید کافی برخوردار است. در مدل سفارشی از آینه‌هایی بر روی گلگیر استفاده شده است که دید راننده را به مراتب افزایش می‌دهد. در مورد صفحه کیلومتر هیچ نکته منفی وجود ندارد، زیرا تمامی عددها و عقربه‌ها به خوبی دیده می‌شوند. دو نوع تودوزی مختلف با نام‌های Deluxe و Premium برای ترن استار وجود دارد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

در مدل Deluxe از موادی استفاده شده است که تمیز کردن قسمت‌های مختلف کابین براحتی انجام شود، همچنین وجود فضای اضافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز، فضای مخصوص قرار دادن رادیو بی سیم و قلاب مخصوص آویزان کردن لباس‌ها از دیگر ویژگی‌های این مدل تودوزی است. در مدل Premium قطب‌نما، نمایشگر مخصوص دمای خارج از کابین، دو بلندگوی بیشتر و چراغ‌های مخصوص نقشه خوانی اضافه شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن‌استار از محصولات اینترنشنال با دو نوع موتور MaxxForce 11 و Maxxforce 13 در دسترس می‌باشد. این موتورها قادر به تولید نیرو‌هایی بین 330 تا 500 اسب بخار را دارند که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک کار می‌کنند. برای بالا بردن عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای سیستم سوخت رسانی و توربوشارژر استفاده شده است.

بررسی اینترنشنال ترن استار

علاوه بر این در این موتورها از گرافیت و آهن فشرده استفاده شده است که وزن آن‌را کاهش داده است. در این نوع موتورها از سیستم (EGR (Exhaust Gas Recirculation استفاده شده است که دود خارج شده از اگزوز را با هوا به داخل می‌مکد و توسط دستگاه خنک کننده آن را خنک کرده و به همین ترتیب موتور را خنک می‌کند.

 

سواری و سیستم تعلیق

بررسی اینترنشنال ترن استار

در قسمت جلو از فنرهای شمشی استفاده شده است که توانایی تحمل وزنی معادل 5,443 تا 6,350 کیلوگرم را دارد، در حالیکه کمک فنرهای قسمت عقب توانایی تحمل وزن را تا 18,144 کیلوگرم دارند. به لطف کمک فنرهای بادی که برای کابین این کامیون در نظر گرفته شده است، سواری بسیار راحت و بدون لرزش را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

بررسی اینترنشنال ترن استار

به دلیل عایق‌بندی مناسب، صدای بسیار کمی از خارج کابین در داخل شنیده می‌شود. علاوه بر این، قدرت مانور بالا از دیگر نکات مثبت این کامیون به حساب می‌آید که باعث بالا رفتن قدرت عکس‌العمل راننده نیز می‌شود.

 

نظر نهایی

بررسی اینترنشنال ترن استار

مدل ترن استار یک کامیون قدرتمند، با قابلیت بالا، دارای موتور قوی و جادار است که رقیبی جدی برای کامیون‌های این کلاس می‌باشد. سیستم تعلیق قابل اطمینان این کامیون باعث شده است که به راحتی از پس هر کار سنگینی برآید و رقیبی جدی برای محصولات Freightliner و kenworth به حساب آید.

 


منبع

TopSpeed
 
 

برچسب : اینترنشنال , ترن استار , Freightliner , kenworth






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فریبا : سلام وقت بخیر ، من ماشین gl تحویل هفته چهارم مهر ماه دارم اما متاسفانه تا الان برام هیچ پیامکی نیومده ، کسی هست با شرایط من براش پیامک تکمیل وجه اومده باشه ؟ باید به کجا زنگ بزنیم پی گیری کنیم ؟
فریبا : سلام منم هفته اخر مهر ماه هستم ساهین gl اما هنوز پیامکی برام نیومده
j4 : سلام دوستان از ثبت نام مرداد 60 روزه جک جی 4 کسی فاکتور شده ؟
Gl : 12094647 انشالا شما هم فاکتور بشین
jjj : لینک فارس https://farsnews.ir/user175682827536/1757853956658933553
محسن : والا خیلی تبلیغ کرد گفت 38 میلیونه ولی با تخفیف میشه 8 و خورده ای، من نگرفتم بیمه بدنه پوشش بیشتری داره و هم قیمت همینه، بدنه برای دزدی هم هست ولی کارت طلایی نداره، بدنه با همون قیمت کارت طلایی تا سطح خسارت بیشتری میده، بدنه چند سال که بدی اپشن کسر فرانشیز براتون فعال میشه که خیلی خوبه ولی طلایی نداره، خلاصه فرانشیز میشه درصدی از خسارت رو پرداخت نمیکنن که اگه بیمه بدنه 2 3 سال بدی میتونی فعال کنی که فرانشیز کمتر بشه، حالا این اطلاعاتی بود که من داشتم اگه کسی از دوستان نظر دیگه ای دیگه داره در خدمتیم
شاهین gl : چطور بفهمیم ماشین پلاک شده یا ن
x5 : اگه سواد داشته باشی دفترچه راهنما بخونی توضیح داده
زارع : پول بی زبون دادیم مسئولین سایپا حالا مثل دیوونه ها داریم لحظه ب لحظه توی این گروه و اون گروه چک میکنیم ببینبم کی مسئولین حرامخور سایپا لطف میکنن ماشینی که دوسال پیش خریدیم رو بهمون میدن😔
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 قالپاق تحویل31 مرداد : ماشین منن امروز فاکتور شد .نمیدونم کی میاد دیگه
ساینا تک : دوستان اهوازی نمایندگی محمدی یه ساینا اس واریزی 22 اردیبهشت فاکتور کرده پیش فروش بهمن تحویل تیر به شماره پذیرش 12168240 لطف کنید یه پیگیری کنید
Z8 : شما از کجا متوجه شدین؟مجوز خروج رو از کجا میشه فهمید؟
مجید : هرکی تبدیل میزنه نمیخاد بیاد بگه زدی خوشبحالت بسلامت، اینجا اگه کسی جی فاکتور شد بیاد بگه شنبه برای ساینا میخان برن جاده مخصوص هرکی میتونه بیاد سایت قوه قضائیه هم میتونید ملاقات حضوری بزنید اگه تعداد زیاد باشه خودشون یه فکری میکنن
وانت پراید : پذیرش 4 شهریور امروز فاکتور شدم
اطلس بهمن : من مرداد بودم تبدیل زدم شما یکم دیگه صبر کن خیلیا کم شدن
کوییکRs : یعنی ایشون دروغ گفتن ؟؟
کوییک آر اس : خوب شما 500 تومن یه تومن بزن به حساب یکی از این بچه‌ها که تهران هستند یکی بیشتر با خودش ببره
کوییک آر اس : کوییک GX-L از دوستم تکمیل وجه 21 خرداد هنوز فاکتور نشده ; و از خودم کوییک آر اس تکمیل وجه 23 تیر هنوز فاکتور نشده
سوگند : سلام خواستم ی سوالی بپرسم چون هممون با همدیگه هم دردیم کسی بهتراز شما نمیتونه درک کنه و کمکم کنه من اطلس مشکی اذربودم تکمیل وجه خرداد دوتا بچه مدرسه ای دارم سرویس گرفتم حالا نمیدونم تبدیل بزنم یا نه احساس میکنم تبدیل بزنم غرور خودمو زیر پا گذاشتم شدم طعمه سایپا تبدیل نمیزنم فشار زندگی و بی ماشینی از پا درمیاره خدا ازشون نگذره شده کلافه سردرگم