آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

 

رئیس و دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحقیق و تفحص دوباره از ایران خودرو مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، هرچند مجلس از تحقیق و تفحص دوباره ایران خودرو خبر داده اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کردند که این موضوع هنوز به کمیسیون یادشده ارجاع نشده با این حال در میان اعضای کمیسیون نیز نظرات مختلفی درباره ضرورت داشتن یا نداشتن این امر وجود دارد.

در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیح داد: در دوره دهم مجلس هم تحقیق و تفحص از عملکرد ایران خودرو صورت گرفت و نقاط ضعف این شرکت و ایرادات آن شناسایی و راه‌حل‌های مناسبی هم برای برون‌رفت از شرایط اتخاذ شد.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص ایران خودرو در آخرین روزهای فعالیت مجلس دهم قرائت شد و ایراداتی که سبب شد این صنعت آنچنان که باید رضایت مصرف‌کننده را فراهم نکند مطرح شد، این گزارش حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی بود که در اختیار خودروسازان قرار داده شد البته بررسی اینکه تا چه میزان به آنچه به آنها عرضه شد عمل کردند جای خود دارد.

علیزاده تصریح کرد: در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود بلکه باید نقاط ضعف شناسایی و برای حل آنها راهکار ارائه شود بنابراین اگر با این رویکرد صورت بگیرد خیلی هم خوب است.  

دلایل کافی برای تحقیق و تفحص وجود دارد  

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون نارضایتی عمومی که نسبت به کیفیت، قیمت و عرضه محصولات ایران خودرو وجود دارد را دلیل کافی برای ورود مجلس به موضوع تحقیق و تفحص اعلام کرد و گفت: موضوع عجیبی نیست، صنعت خودروی کشور و در زیرمجموعه آن ایران خودرو در شرایط زیاندهی قرار دارند، همچنین انحصاری بودن این شرکت و دستوری بودن قیمت محصولات آن دو موضوع عجیب است و انجام یک تحقیق و تفحص را می‌طلبد.

وی افزود: صنعت خودرو امروز نیاز به اعمال بسته‌‌ای از سیاست‌های نو دارد از جمله اینها سیاست‌های ضدانحصاری، فناوری‌مدار و مبتنی بر تقویت خدمات پس از فروش و پس از اینها خصوصی‌سازی صنعت است.

تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد

بهنام رضوانی، دیگر نماینده عضو کمیسیون صنایع و معدن از مخالفت خود با تحقیق و تفحص گفت و اظهار کرد: تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد و باید مستنداتی باشد که نیاز به تحقیق و تفحص را توجیه کند، ضمن اینکه تحقیق و تفحص نباید در اولویت باشد بلکه به عنوان گزینه نهایی مطرح می‌شود زیرا انجام آن نیاز به یک پروسه قانونی وقت‌گیر دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع ایران خودرو مساله کشف نشده‌ای وجود ندارد که با این کار شناسایی شود، به نظر من امروز گره کور ایران خودرو قیمت‌گذاری محصولات آن است؛ ایران خودرو ادعا دارد که با قیمت‌های کنونی متضرر است اما وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به این ادعای ایران خودرو پاسخی نداده‌اند.

رضوانی تاکید کرد: تحقیق و تفحص زمانی ضرورت دارد که این گمان برده شود در مجموعه‌ای تخلفات گوناگون صورت گرفته است. آنچه امروز ضرورت دارد تعیین تکلیف قیمت محصولات ایران خودرو توسط سه مجموعه یادشده دولتی است. اکنون نمی‌توان تشخیص داد ادعای ایران خودرو درست است یا آنانی که قیمت‌های دستوری برای محصولات این شرکت تعیین می‌کنند.

وی یادآور شد: تحقیق و تفحص در مجلس دهم هم انجام شد وقتی در آن زمان نتیجه نداد، پس تکرار آن چه لزومی دارد؟

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , آغاز , تحقیق , تفحص , ایران خودرو , مجلس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی تبریز v4 lx نقره ای تیتانیوم : دیروز یا امروز کسی فاکتور نشده v4؟؟؟
محمد : سلام من تارا وی ۱ تحویل ۱۷ شهریور ۱۰ مهر فاکتور شده ۱۴ میلیون هم دیر کرد زده
سعید x5 : سلام بابنده هم تماس گرفتن براآپشن. دوستان اگه آپشن اضاف کنیم توتاخیرتحویل تاثیر داره آپشن اضاف نکنیم تاخیرش بیشتربشه اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه کسی هم ازآپشن اطلاع داره راهنمایی کنه ممنون وسپاس
تارا v1p : سلام من تاریخ تحویل ۱۵ مهر هس اما هنوز فاکتور نشده کسی بوده از ۱۵ مهر فاکتور شده باشه عزیزان؟؟؟؟؟؟؟
وحید 2 : به محمد موضوع بحث این بود که ایران‌خودرو الکی و بدون اینکه ماشین تولید کنه داره فاکتور می کنه که سود نده، منم گفتم همچین چیزی نشدنیه، خوب معلومه هر روز نمیان وایسن بالاسر تولید، الان من خودم ماشین دنا دارم تحویل 31 مرداد، تا امروز فاکتور نکرده، اگه این چیزی که شما می گی باشه، باید همه ی ماشینها رو موعد تحویل فاکتور کنه که سود نده، هزار تا راه جز این هم داره که سود نخواد بده
J7 اردیبهشت : الان دو هفته هست که منتظر بارگیری هستم دفتر مرکزی میگه تا 19 مهر تحویل میدیم
B : سلام خدمت همه دوستان دوستان مردادی لطفا دیگه شما هم شروع کنید به زنگ زدن به سایپا تا به فکر باشن نباید ماهم مثل واریزی های اسفند بشیم
x5 اسفند : ثبت نام اسفند هستم شهریور ماشین پلاک شده دیروز از نمایندگی زنگ زدن بیا برا تعیین آپشن بنظرتون منظورتون چیه
J7 اردیبهشت : الان دو هفته هست که منتظر بارگیری هستم دفتر مرکزی میگه تا 19 مهر تحویل میدیم
J7 اردیبهشت : کارت ماشین و برگه سبز پست میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اوتمات 3 : فوری
امین فوری تیر : وضعیت خودروی مشتری ساعت 10 شب به بعد بالا نمیاد
دوگانه تکمیل وجه 11 بهمن : فاکتور شدیم، 20 روزه پلاک نمیشه
وحید : ما 18 مهر فاکتور شد
نداااا : تا چندم مهر فاکتور شده ؟؟؟:
ساینا 85گانه از تهران : والا از تهران تا کاشان باید برم ترجیح میدم صبر کنم بیارن نمایندگی
2020 : سلام چرا وضعیت خودروی مشتری بالا نمیاد
پراید وانت مرداد : جناب کارشناس محترم پیش فروش آقای محمدی به شما پاسخ خواهند داد.
محمد : حدودا اخر ابان
کارزار : من علاوه بر کارزار و تبلیغ اون. از طریق نماینده شهرمون توی مجلس هم پیگیر هستم