رفع مشکل عدم احراز برای متقاضیان خودرو چگونه است؟

رفع مشکل عدم احراز برای متقاضیان خودرو چگونه است؟

 

برخی شرکت کنندگان خرید خودروهای وارداتی با مراجعه به پروفایل خود با گزینه "عدم احراز" روبرو شده‌اند در حالی که تمام شرایط ثبت نام خودرو را داشتند و اعلام این پیام با ابهاماتی همراه است.

 

به گزارش تسنیم، نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی شب گذشته اعلام شد و براساس آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به قسمت پروفایل خود مراجعه کرده و وضعیت تخصیص و عدم تخصیص خود را مشاهده کنند.

"براساس اعلام سامانه یکپارچه منتخبان از زمان دریافت پیامک فراخوان، 5 روز فرصت خواهند داشت تا وجه خود را "قطعی یا علی الحساب" را به حساب شرکت واریز کنند برهمین اساس عدم واریز در موعد مقرر به منزله انصراف از طرح خواهد بود."

اما نکته مهم اینجاست برخی شرکت کنندگان خرید خودروهای وارداتی با مراجعه به پروفایل خود با گزینه عدم احراز روبرو شدند که این موضوع نشان می‌دهد که متقاضی دارای شرایط لازم برای شرکت در قرعه کشی نبوده است اما برخی از شرکت کنندگان اعلام کردند که ما تمام شرایط لازم برای خرید خودروهای وارداتی را داشته‌ایم و گزینه عدم احراز برای ما مبهم است.

برای بررسی این موضوع با مدیران سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی گفتگویی انجام دادیم و آنها اعلام کردند: در مرحله گذشته فروش خودروهای وارداتی ما لیست منتخبان را به شرکت‌های مربوطه ارسال کردیم و شرکت از طریق پیامک به آنها اعلام می‌کند که باید در زمان مشخص نسبت به پرداخت قیمت خودرو اقدام کنند.

اگر متقاضی در فرصت اعلام شده هزینه خودرو را نپردازد عملاً رزرو خودرو برای او حذف خواهد شد و می‌تواند در مرحله بعد فروش خودروهای وارداتی شرکت کند اما بعضاً دیده شده شرکت‌ها کد ملی متقاضیان را آزاد نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود متقاضی در مرحله بعد نتواند در طرح فروش خودرو شرکت کند.

این مشکل در حالی برای برخی از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی به وجود آمده که سامانه هیچ اشاره ای به لزوم انصراف منتخبان طرح های گذشته جهت شرکت در طرح های جدید فروش خودرو نمی کند و مردم بی خبر از این موضوع در طرح های فروش خودرو شرکت کرده و واجد شرایط خرید خودرو قرار نمی گیرند. 

به نوعی فرد در مرحله قبلی طرح فروش خودروهای وارداتی شرکت کرده و در قرعه کشی امکان خرید خودرو پیدا کرده است اما با توجه به اطلاعیه سامانه که گفته شده "منتخبان از زمان دریافت پیامک فراخوان، پنج روز فرصت‌ خواهند داشت تا وجه خودرو (قطعی یا علی‌الحساب)  را به حساب شرکت واریز کنند؛ بر همین اساس عدم واریز در موعد مقرر به منزله انصراف از طرح خواهد بود." تصور کرده اند که عدم واریز به معنای انصراف از خرید است در حالی که باید انصراف خود را اعلام می کردند تا کد ملی آنها توسط شرکت واردکننده آزاد شود و امکان شرکت در طرح های بعدی خرید خودروهای وارداتی به وجود آید.

 

اما نکته مهم اینجاست شرکتها براساس کدام دلیل کد ملی متقاضیانی که هیچ هزینه‌ای بابت خودرو پرداخت نکرده‌اند را آزاد نمی‌کند که آنها بتوانند در مرحله بعد نسبت به خرید خودرو اقدام کنند علاوه بر آن چرا سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در همان گام نخست ثبت‌نام خودرو روند احراز شرایط شرکت کنندگان را انجام نمی‌دهد و 80 هزار نفر را درگیر شرکت در قرعه کشی 6 هزار خودرو می‌کند؟ اگر از همان گام نخست اعلام شود که کد ملی شما در شرکت واردکننده آزاد نشده و باید نخست نسبت به آزاد شدن کد ملی اقدام و سپس ثبت نام کنید به طور حتم این مشکلات برای متقاضیان بوجود نمی‌آید.

در حال حاضر تعدادی از مردم با گزینه "عدم احراز" روبرو هستند که اگر بررسی کنند مشخص می‌شود که مقصر اصلی شرکت وارد کننده در عدم آزادسازی کد ملی فرد متقاضی است. علاوه براین سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز در زمان ثبت نام هیچ بررسی نسبت به احراز شرکت کنندگان انجام نمی‌دهد و همین مشکل باعث می شود تا افرادی که در نهایت هیچ خودرویی نصیب آنها نمی‌شود یک هفته 500 میلیون تومان در سیستم بانکی بلوکه کنند.

مرکز پاسخگویی وزارت صنعت ، معدن و تجارت 124 هم که پاسخی نسبت به مشکلات ثبت نام کنندگان نمی‌دهد و هر روز چالش مردم در خرید خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , رفع مشکل , مشکل احراز هویت , احراز هویت متقاضیان خودرو , عدم احراز هویت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی تارا : سلام دوستان تارا v1 ده دوم شروع به فاکتور شدن شد؟؟؟
اطلس سفید آبان : گل گفتی واقعا بی ماشینی خیلی سخته.ایشالله هیچ کی هیچ وقت بی ماشین نشه.خدا کنه زودتر تحویل بدن.
علیزاده : با سلام و عرض ادب خدمت شما ، بنده 2روز پیش خودرو شاهین را بردم به نمایندگی روانکار اسکو برای سرویس دوره ای ،متاسفانه اولا تنها به نفر تمام کارها را انجام میده ، ثانیا کل کارشان فقط و فقط تعویض روغن و فیلتر هوا و فیلتر روغن است و بس . ولا غیر یعنی نه بازدید از قسمت های دیگر و نه آچار کشی و نه... ویرایش تعویض اونها هم تنها هفت صد هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند وکلا بالتراز یک میلیون و دویست هزار تومان دریافت می‌کنند.
محمد رضا : الان با تماسهایی که داشتم با سامانه یکپارچه یه خانوم محترم واقعا جواب مشخص دادن به اشتراک میزارم براتون:کار سامانه یکپارچه ثبت نام و معرفی به خودرو سازه پشتیانیش در همین حده سامانه یکپارچه لیستو فرستاده و سایپا هر جور دلش خاسته متقاضیان شاهین رو چرخونده هر چند بار سامانه یکپارچه از شرکت سایپا توضیح میخاد بابت انجام تعهد که این سری اومده به سامانه اعلام کردم شاین اتومات بزار از فلان تاریخ تا فلان تاریخ که خیلی راحت بگه ما فراخان گزاشتیم کسی ثبت نام نکرده و این تاریخ گزشته یعنی نوعی کلاه شرعی رو سر مردم:حالا تنها راهی که مونده و اگر تعداد بالا باشه تا بررسی انجام بشه شکایت از سایپا تو سازمان حمایت از مصرف کنندگان میباشد فقط و فقط تا دیر نشده این کار رو حتما انجام بدین مشخص تمام این تحویل دادن ها اتومات و دادن تاریخ روی سایت نوعی کلاهبرداریه شرعیه خودشونه بگن که اطلاع رسانی شده همین وسلام تا دیر نشده این کار رو انجام بدین نزارین به زمستون برسه موعدش
اطلس ارومیه بهمن : آقا رضا مرحله دوم‌ چقد پرداخت کردین سود مشارکت چقد حساب کرده بودن؟ یعنی به نظر شما طرح مادران رو زودتر فاکتور میکنن؟
تکمیل وجه ۲۸مرداد : ازمن فاکتورشده تحویلم گرفتم البته با۲۰روزفاصله بین پلاک وتحویل درنمایندگی
محمد رضا : فعلا که هیچ کدوم گردن نمیگیرن حتا همین اتومات که تو سامانه خورده زنگ زدم به سایپا میگم غذیه این چیه میگه سامانه یکپارچه خودش زده زنگ میزنم سامانه یکپارچه گفته خود شرکت سایپا گفته ۱سال و خورده ای گزشته چیکار کنیم برای شاهینی ها این موضوع شاهینcvvtروگزاشته تو سامانه فقط واسه نمایش هیچ کدومشون هم گردن نمیگیرن میگن زنگ بزن ۱۲۴ زنگ‌زدم یارو میگه به شماره سامانه یکپارچه زنگ بزنین کردن مردم رو انتر منتر خودشون اینجور که معلومه هیچ چیزی واقعیت نداره و مشخص نیست اصلا
امین J4 : سلام ، همون شماره تلفن 02142724 بعد داخلی ۷ و بعد داخلی ۱ رو بگیر از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ هم پاسخگو هستن،، قطع نکن چون مثلا اگه ۳۰ نفر هم جلوت باشن نهایتش ۵ دقیقه پشت خط معطل میشی
تارا سفیددستی : دوستان هزینه مالیات نقل وانتقال تارا چقدره
اطلس سفید : من امروز نمایندگی تماس گرفتم فعلا فاکتور کردن متوقف شده و سود تاخیر هم دو نیم درصد ماهیانه که میشه ماهی ۱۰میلیون نیست و در قرارداد اطلس ۲۳ درصد سالیانه ثبت شده که میشه ماهی حدودا ۷و نیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو7 : دوستان تحویل سیستمی کی و چطوری مشخص میشه؟
والا : اقایون مگه چی شده؟ داره میگه وایستید بیاد نمایندگی قشنگ بررسی کنید بعد تحویل بگیرید؟ این حرف کجاش اشتباهه که انقدر فحش و توهین می‌کنید؟ مریضید مگه توحید ارومیه و اون یارو پنج فلان؟ به تو چی میرسه ده بار گفتی برید کاشان بگیرید برید ‌کاشان بگیرید؟ بیاد نمایندگی بررسی کنیم بعد بگیریم تو ضرر میکنی؟
آریزو 6 جی تی : اگه قرار بر نفوذی بودن باشه تو از همه نفوذی تری مجتبی پرسیدم ازت مراحلت کجاست اول یه چی گفتی بعدش یه چی دیگه همشم مردم و نامید میکنی باز دم خودم گرم مردم و امیدوار میکنم حداقل مثل شما ته دلشونو خالی نمیکنم
اهوازی : من ثبت نام کردم تحویل هفته آخر بهمن
علیرضاx33 اتومات مشکی : x33 اتومات ثبت نام 20 شهریور تحویل سیستمی 7 بهمن ماه واریز وام 14 ابان پلاک بیمه صادر شده فقط گزینه تحویل شده قرمز هست ،کی تحویل میگیرم با توجه به این شراط مراحل زود پیش رفته؟؟؟
اهوازی : من ثبت نام کردم تحویل هفته آخر بهمن
مجید : 19 فاکتور شدم امروز 23 هنوز پلاک نشده
کامیار : منم واریزی 25شهریورم و پذیرش 26ام ولی خبری نیس🥲
تیگو8پرومکس : سلام دوستان تیگو8 پرومکس آی ای هستم تازه لیزینگم تایید شده کسی میدونه مراحل بعدش و زمان واریز وام از بانک صادرات چطوره؟تا چه تاریخی تحویل گرفتن؟
207 اتومات تحویل شهریور : باز فاکتور کردن 207 متوفق شد☹️