سهند، سهم بازار پارس‌خودرو را متحول می‌کند

سهند، سهم بازار پارس‌خودرو را متحول می‌کند

 

خودرو سهند یکی از جدیدترین محصولات سدان اقتصادی در صنعت خودرو ایران است که از نیمه نخست امسال تولید انبوه و عرضه آن به بازار آغاز شده و در حال حاضر هم در تیپ پایه آن با نام سهند S در مارکت خودرو داخلی وجود دارد. این خودرو که در سومین تولیدکننده مطرح کشور یعنی پارس‌خودرو تولید و عرضه می‌شود، در ردیف خودروهای اقتصادی خانوادگی قرار دارد و امکانات و قابلیت‌ها و کیفیت متریال و مونتاژ قابل قبولی را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند.

 

سهند در سگمنت خودروهای اقتصادی از طراحی نسبتاً به‌روزی به ویژه در تریم داخلی برخوردار است و نمای بیرونی آن نیز جدید و قابل قبول قلمداد می‌شود؛ این خودرو که در حال حاضر در بازار آزاد در رده قیمتی حدود 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، یکی از گزینه‌های پرطرفدار و جذاب در بازار داخلی به شمار می‌رود؛ زیرا در این محدوده قیمتی، امکان انتخاب خودرو صفر کیلومتر با ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات سهند کمتر در میان مشتریان وجود دارد، این محصول می‌تواند حتی با برخی خارجی‌های کارکرده و دست دوم هم رقابت خوبی داشته باشد.

سهند از یک موتور 1.5 لیتری با نام M15i بهره می برد که توان تولید 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را داراست؛ این پیشرانه در اصل نسخه‌ ارتقا یافته موتور‌های خانواده تیبا، کوییک و ساینا به شمار می‌آید و به دلیل تغییراتی که در آن صورت گرفته، هم قدرت و توان بیشتری تولید می‌کند و هم امکانات و قابلیت‌های به‌روزتری دارد؛ همچنین باید در نظر داشت که اصلاحات صورت گرفته روی این موتور، به افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و دوام بیشتر آن کمک کرده است. به نظر می رسد شرکت تولیدکننده، اولویت خود را استفاده از موتوری قرار داده که امتحان خود را به خوبی پس داده است؛ موتوری که هم از نظر دوام در سطح قابل قبولی در میان پیشرانه‌های داخلی برخوردار است، هم هزینه نگهداری پایین‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد، هم از نظر خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و امکان انجام خدمات سرویس و نگهداری در سطح بالایی است و هم قابل اطمینان بوده و البته قابلیت ارتقا نیز دارد.

سهند یک گیربکس دستی پنج سرعته دارد و توان موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. ضمنا این خودرو موفق شده تا استانداردهای 85 گانه را پاس کند.

 

طراحی سهند را باید محافظه کارانه دانست؛ طراحی کاملا منطبق با استانداردهای یک خودرو اقتصادی اما به‌روز است که البته خود این باعث می شود چهره این خودرو دیرتر عادی شود، چرا که تجربه نشان داده طراحی‌های پر انحنا و عجیب، خیلی زود از مد می‌افتند و تکراری می شوند، معمولاً طراحی های محافظه کارانه مدت زمان زیادتری دوام می آورند. بر همین اساس، شرکت پارس‌خودرو این اصل را به‌خوبی رعایت کرده و در طراحی سهند چه در نمای بیرونی، و چه در تریم داخلی و حتی انتخاب رنگ داشبورد، فرمان، کنسول و رودری‌ها، اصل سادگی و در عین حال دوام را مدنظر قرار داده است.

سهند در سگمنت خودروهای سدان کوچک یا D-segment دسته بندی می شود. این خودروها با ظرفیت بار متوسط مورد توجه خانوده های کوچک است که اتفاقاً در بازار فعلی، جای خالی این مدل خودروها حس می شد؛ به گواه برخی کارشناسان و صاحب نظران حوزه صنعت خودرو، سال‌ها بود که بازار با فقدان خودروهایی نظیر مزدا323 ، هیوندای ورنا و… دست و پنجه نرم می کرد، اما حالا سهند می‌تواند نیاز این بخش از بازار را برطرف کند؛ به ویژه آن که سهند هم از خدمات پس از فروش مناسبی در کشور برخوردار است و هم از نظر قیمتی با محصولات یادشده تفاوت اساسی دارد.

سهند پارس خودرو در دو تیپ S و G تحویل مشتریان می‌شود. سهند S به عنوان مدل پایه به بازار آمده و سهند G نسخه آپشنال این محصول به شمار می رود و قرار است به‌زودی تولید و عرضه آن آغاز شود. محصولی که با برخورداری از آپشن‌های بیشتر نسبت به مدل پایه، جذابیت های بیشتری هم در بین مخاطبان به وجود می‌آورد.

در حال حاضر محصولی که به بازار عرضه شده، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، دیلایت، اتولایت، سیستم پایش فشار تایر، فرمان دی کات، صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس، آینه جانبی برقی و سنسور دنده عقب را به‌عنوان آپشن‌ها و امکانات اولیه در اختیار دارد.

اما دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی چرمی و پارچه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، گرمکن آینه بغل، سانروف، نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، 2 بلندگو عقب و آنتن کوسه‌ای، آپشن‌هایی هستند که شرکت سازنده برای نسخه نهایی تیپ سهند G در نظر گرفته است.

اما از همه این موضوعات که بگذریم، باید به نکته اصلی اشاره کنیم؛ شرکتی که تولید و عرضه سهند را انجام می‌دهد، قدیمی‌ترین خودروساز ایرانی و سومین تولیدکننده بزرگ فعلی ایران یعنی پارس‌خودرو است که سابقه تولید محصولات نوستالژیک و خاطره انگیزش هرگز فراموش نخواهد شد؛ لذا این شرکت با وسواس هرچه تمامتر محصولی باکیفیت را تولید و عرضه می‌کند تا رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان را فراهم کند.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , سهم بازار پارس خودرو , سهند , سهم بازار سهند , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 33 نظر
حسن قُلی 4 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اهورا : من امروز با شرکت سایپا تماس گرفتم برای شاهین جی گفتن خط تولیدش فعلا متوقف شده و تولید نمیکنن. گفتم زمانی نمیتونستین تولید کنین چرا از مردم بی چاره پول گرفتین؟ گفت میتونین بیاین تغیرش بدین. به نظرتون چکار کنیم
mehdi : چه عجب بالاخره ی نفرم تونست از سایپا شاهین جی بگیره،ما فکر کردیم دیگه شاهین جی تولید نمیکنن, داداش مبارکت باشه،اگه بقیه هم کوتاه نیان سایپا وظیفش هست شاهین جی ها رو همه رو تحویل بده
بهروز : ما هیچکدوم دیوانه نشدیم ...شما ازخودت مایه بذار لطفا اگرقرارباشه به خاطر این چیزها کسی دیوانه بشه که الان کل ایران دیوانه خونه بود
بنده خدا : چه کمکی ازدست ما برمیاد ؟؟؟ما فقط میتونیم برات دعا کنیم خدا کمکت کنه ماشینو زودتربهت بدن
شهرام : پیامک تکمیل وجه هفته چهارم مهر ماه چهارم شهریور اومده ومنم مثل شما هفته چهارم مهر ماه بودم و تکمیل وجه کردم
مهدی : مشتري گرامي با عنايت به ابلاغ مراجع ذيصلاح، مبلغ ذيل بابت افزايش يك درصد ماليات ارزش افزوده و افزايش مبلغ بيمه شخص ثالث با كسر سودتاخير احتمالي مي باشد لازم به ذكر است كه ريز آيتم هاي فاكتور در سند فروش قابل مشاهده خواهد بود مبلغ : ۲۵,۳۲۰,۰۰۰ ریال مابه التفاوت
حسین : با چه شماره ایی تماس گرفتید؟منم تماس بگیرم
مهدی X5 مشکی دی ماه ۴۰۳ : والا ما که ثبت نام دی ماهیم تازه فاکتور شدیم چه برسه به تحویل😐😐😐
اکبر : ممنون از همگی هنوز نرفتم نمایندگی تحویلش بگیرم چون مسافرتم تا جمعه فارس شهرستان کازرون دوستان قیمت الانش بازار چند هست؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا 207 فولادی : سلام دوست عزیز ما تحویل 31 مردادیم هنوز فاکتور نشده
دنا تحویل 31 مرداد : خبری نیست ر...دن تو سردر ایرانخودرو
قادر : چقدر بهت برخورد ببخشید واقعا زمانی که من 640 تومن بابت ماشین دادم دلار70 تومن بود،، پس ارزش پولم چی میشه... ایران خودرو باید حسابش تسویه کنه بعد سفارش بگیره.. نه اینکه برای یک ماشین دو بار پول بگیره..
یوسف : همون بهانه جدیدم افتاد گیرشون ای بابا خدا کنه افزایش ندن دوباره چون من 50 درصد افزایش اردیبهشت هم شامل حالم شد اگه دوباره افزایش بدن میشه دوتا افزایش قیمت از طرفی پول از کجا بیاریم با حقوق کارگری
فوق العاده بهمن : صبر کن تا هفته آینده دو شنبه بفروشید. هفته آینده دلار 110 ساینا حداقل 600 هست
بزرگ آقا : ظاهرا شروع شده
محمد رضا : سلام داداش این چه حرفیه،من چند تا صفحه قبل ازت معذرت خواهی کردم و ببخشید قضاوتت کردم امیدوارم تو هم منو حلال کنی،فاکتور شدن ماشینتم مبارک باشه ولی الان کسی بهت چیزی نکفته که میخوای بری،یه چیزی بود بین من و خودت که اونم رفع شد
مهسا : شما چند روز طول کشید از باطل شدن تا پلاک جدید؟ منم31فاکتور شدم 8شهریور باطل کردن
یوسف : اتومات اپشنال 31شهریور تکمیل وجه 8تیر ارسال پرونده 10تیر امروز فاکتور شدم
امیر : من پرداختی 19 تیرم اول صب پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشدم،حتی سخا رو 17 تیر تحویل دادم،پشتیبانی تایید کرد ک سخا 17 تیر ثبت شده