سهند، سهم بازار پارس‌خودرو را متحول می‌کند

سهند، سهم بازار پارس‌خودرو را متحول می‌کند

 

خودرو سهند یکی از جدیدترین محصولات سدان اقتصادی در صنعت خودرو ایران است که از نیمه نخست امسال تولید انبوه و عرضه آن به بازار آغاز شده و در حال حاضر هم در تیپ پایه آن با نام سهند S در مارکت خودرو داخلی وجود دارد. این خودرو که در سومین تولیدکننده مطرح کشور یعنی پارس‌خودرو تولید و عرضه می‌شود، در ردیف خودروهای اقتصادی خانوادگی قرار دارد و امکانات و قابلیت‌ها و کیفیت متریال و مونتاژ قابل قبولی را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند.

 

سهند در سگمنت خودروهای اقتصادی از طراحی نسبتاً به‌روزی به ویژه در تریم داخلی برخوردار است و نمای بیرونی آن نیز جدید و قابل قبول قلمداد می‌شود؛ این خودرو که در حال حاضر در بازار آزاد در رده قیمتی حدود 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، یکی از گزینه‌های پرطرفدار و جذاب در بازار داخلی به شمار می‌رود؛ زیرا در این محدوده قیمتی، امکان انتخاب خودرو صفر کیلومتر با ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات سهند کمتر در میان مشتریان وجود دارد، این محصول می‌تواند حتی با برخی خارجی‌های کارکرده و دست دوم هم رقابت خوبی داشته باشد.

سهند از یک موتور 1.5 لیتری با نام M15i بهره می برد که توان تولید 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را داراست؛ این پیشرانه در اصل نسخه‌ ارتقا یافته موتور‌های خانواده تیبا، کوییک و ساینا به شمار می‌آید و به دلیل تغییراتی که در آن صورت گرفته، هم قدرت و توان بیشتری تولید می‌کند و هم امکانات و قابلیت‌های به‌روزتری دارد؛ همچنین باید در نظر داشت که اصلاحات صورت گرفته روی این موتور، به افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و دوام بیشتر آن کمک کرده است. به نظر می رسد شرکت تولیدکننده، اولویت خود را استفاده از موتوری قرار داده که امتحان خود را به خوبی پس داده است؛ موتوری که هم از نظر دوام در سطح قابل قبولی در میان پیشرانه‌های داخلی برخوردار است، هم هزینه نگهداری پایین‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد، هم از نظر خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و امکان انجام خدمات سرویس و نگهداری در سطح بالایی است و هم قابل اطمینان بوده و البته قابلیت ارتقا نیز دارد.

سهند یک گیربکس دستی پنج سرعته دارد و توان موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. ضمنا این خودرو موفق شده تا استانداردهای 85 گانه را پاس کند.

 

طراحی سهند را باید محافظه کارانه دانست؛ طراحی کاملا منطبق با استانداردهای یک خودرو اقتصادی اما به‌روز است که البته خود این باعث می شود چهره این خودرو دیرتر عادی شود، چرا که تجربه نشان داده طراحی‌های پر انحنا و عجیب، خیلی زود از مد می‌افتند و تکراری می شوند، معمولاً طراحی های محافظه کارانه مدت زمان زیادتری دوام می آورند. بر همین اساس، شرکت پارس‌خودرو این اصل را به‌خوبی رعایت کرده و در طراحی سهند چه در نمای بیرونی، و چه در تریم داخلی و حتی انتخاب رنگ داشبورد، فرمان، کنسول و رودری‌ها، اصل سادگی و در عین حال دوام را مدنظر قرار داده است.

سهند در سگمنت خودروهای سدان کوچک یا D-segment دسته بندی می شود. این خودروها با ظرفیت بار متوسط مورد توجه خانوده های کوچک است که اتفاقاً در بازار فعلی، جای خالی این مدل خودروها حس می شد؛ به گواه برخی کارشناسان و صاحب نظران حوزه صنعت خودرو، سال‌ها بود که بازار با فقدان خودروهایی نظیر مزدا323 ، هیوندای ورنا و… دست و پنجه نرم می کرد، اما حالا سهند می‌تواند نیاز این بخش از بازار را برطرف کند؛ به ویژه آن که سهند هم از خدمات پس از فروش مناسبی در کشور برخوردار است و هم از نظر قیمتی با محصولات یادشده تفاوت اساسی دارد.

سهند پارس خودرو در دو تیپ S و G تحویل مشتریان می‌شود. سهند S به عنوان مدل پایه به بازار آمده و سهند G نسخه آپشنال این محصول به شمار می رود و قرار است به‌زودی تولید و عرضه آن آغاز شود. محصولی که با برخورداری از آپشن‌های بیشتر نسبت به مدل پایه، جذابیت های بیشتری هم در بین مخاطبان به وجود می‌آورد.

در حال حاضر محصولی که به بازار عرضه شده، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، دیلایت، اتولایت، سیستم پایش فشار تایر، فرمان دی کات، صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس، آینه جانبی برقی و سنسور دنده عقب را به‌عنوان آپشن‌ها و امکانات اولیه در اختیار دارد.

اما دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی چرمی و پارچه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، گرمکن آینه بغل، سانروف، نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، 2 بلندگو عقب و آنتن کوسه‌ای، آپشن‌هایی هستند که شرکت سازنده برای نسخه نهایی تیپ سهند G در نظر گرفته است.

اما از همه این موضوعات که بگذریم، باید به نکته اصلی اشاره کنیم؛ شرکتی که تولید و عرضه سهند را انجام می‌دهد، قدیمی‌ترین خودروساز ایرانی و سومین تولیدکننده بزرگ فعلی ایران یعنی پارس‌خودرو است که سابقه تولید محصولات نوستالژیک و خاطره انگیزش هرگز فراموش نخواهد شد؛ لذا این شرکت با وسواس هرچه تمامتر محصولی باکیفیت را تولید و عرضه می‌کند تا رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان را فراهم کند.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , سهم بازار پارس خودرو , سهند , سهم بازار سهند , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینcvt_mojtaba : تکمیل وجه ۱۳ اسفند. شاهین cvtهنوز فاکتور نشدم
سبیل : سلام قلی.. والله من مرخصی ندادن وگرنه همرات میامدم...خداوکیلی رفتی هر چی گفتن اینجابزارماهم بدونیم...برواونجاتاماشین بهت ندادن برنگردی..بگوماشین من بهم بدهیدمن دگه کرایه برگشت ندارم..انشالله موفق باشی دوست عزیز
سبیل : هرکی فاکتورمیشه خب مث ادم اعلام کنه...چوب بالاسرت که نیس که دروغ میگی...ماروحرف شماحساب میکنیم....نترسیداعلام کنیدمانمیریم شاهین شمارو مصادره کنیم سوارشیم
قلی نیا : سلام به دوستان زخم خورده لعنت به سایپا عزیزان هرکی گفته من فاکتور شدم تو این جمع دروغ گویی بیش نیست این کد پذیرش 12056590 که گفته بود برای پسر عمم هست فاکتور شده دوروز پیش دروغ بوده من امروز نمایندگی بودم پیگیری کردم 12061627 این عزیز هم همینطور چندروز پیش گفته بودن اگر خدا بخواد فردا میرم تهران شرکت سایپا خراب شده از مازندران میام بابلسر هر عزیزی هم خواست مارو همراهی کنه خوشحال میشم مرسی. و اینکه دوستان تا بهشون فشار نیاریم هیچ خبری از فاکتور نیست اینا دارن با پول ما بازی میکنن ببینین چقدر ماشین شاسی cs55 وارد میکنن تمام نمایندگی ها پر شده از این ماشین حتی بیشتر از اطلس و شاهین هست بعد شرکت سایپا تو اینستا برید ببینید چقدر تبلیغات میکنه همت همت پول مردم دستشونه میگن ما رکورد زدیم نشینید تو خونه دست دست نکنید اینا همه مال مردم خورن از بالا تا پایین هیچکدومشون نه غیرت دارن نه ناموس دارن نه ایرانی واقعی هستن بی غیرتا 8 ماهه ابرو حیثیت ما رفته جلو همه از بس اسنپ و تاکسی گرفتیم با زن و بچه پدرمون در امد ایشالله خدا ازشون نگذره
X5 : سلام ما هم تماس گرفتن برای تحویل .ثبت نام آذر ماه بودیم x5 امیدوارم به زودی با شما هم تماس بگیرین برای تحویل .ما مازندران بابل هستیم
جی آذر : در جواب امید بابا دوست و حجازی دلبندم===> 18 -در روش فروش فوق العاده ادر صورت بروز هر گونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت تاخیر معادل 36 درصد سالیانه (3 درصد ماهیانه) محاسبه و پرداخت می گردد. 19 -در روش فروش فوق العاده از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود
قلی نیا : اگر خدا بخواد فردا میرم تهران شرکت سایپا خراب شده از مازندران میام بابلسر هر عزیزی هم خواست مارو همراهی کنه خوشحال میشم مرسی
شهریور A5 : من امروز زنگ زدم میگن هنوز ماشین توی بم هستش و سمت تهران بارگیری نشده آخه چه وضعشه 28 روز شاسی شده نمی‌خوان بدن؟؟!
قلی نیا : سلام به دوستان زخم خورده لعنت به سایپا عزیزان هرکی گفته من فاکتور شدم تو این جمع دروغ گویی بیش نیست این کد پذیرش ۱۲۰۵۶۵۹۰ که گفته بود برای پسر عمم هست فاکتور شده دوروز پیش دروغ بوده من امروز نمایندگی بودم پیگیری کردم ۱۲۰۶۱۶۲۷ این عزیز هم همینطور چندروز پیش گفته بودن چه نفعی میبرید از این دروغ؟؟؟
شاهین پلاس : سلام تکمیل وجه ۲۳ اسفند امروز صبح فاکتور شد امیدوارم از همه فاکتور بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام.کاش روتر انصراف داده بودم. سریع فاکتور میکنن ک نتونیم انصراف بدیم.
نیلی : سلام من پیش فروش بهمن ماه تکمیل وجه اردیبهشت تحویل 30تیر می تحویل میدن
علی دنا اپشنتال 2 مرداد : سلام دنا آپشنال مشکی فروش فوری واریز 5 اردیبهشت تحویل 2 مرداد هنوز فاکتور نشدم
ارش : چه تاریخی ثبت نام کردی کجا زنگ میزنی هربار
کوییک s شهریور : مشکل روان پرشی پیدا کردی از دست سایپا می میری تو
کوییک اس تحویل تیر : کوییک اس تیر سخا 27 اردیبهشت امروز فاکتور شده
25 ا : سلام من موعد تحویلم 25 خرداد بوده طرح مادران فروش فوری هنوز فاکتور نشده برام
اطلس آذر - تکمیل وجه اسفند1403 : سلام علی آقا حالتون خوبه انشاءا... تبدیل زدید بسلامتی کی تحویل میدن و قیمتش چنده؟ ممنون میشم به من بگید، احتمالا منم تبدیل بزنم
207 مهر : سلام نه هنو نیامده
رانا تحویل 19 خرداد : سلام.دوستان رانا تحویل 19 خرداد تبدیل به 207 کسی میدونه فاکتور شده یا ن؟