هر 40 ثانیه 1 خودرو در ایران خودرو تولید می‌شود

هر 40 ثانیه 1 خودرو در ایران خودرو تولید می‌شود

 

با هم‌افزایی تمامی حوزه‌های ساپکو و همراهی شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، تقریبا هر 40 ثانیه یک خودرو در این مجموعه تولید می‌شود.

 

کیانوش پورمجیب مدیرعامل ساپکو،با اشاره به پیچیدگی‌های محیطی نظیر مشکلات تخصیص ارز، قیمت‌گذاری دستوری، کمبود زیرساخت‌های انرژی و تامین برق و گاز، از دستاوردهای ارزشمند این شرکت در تولید خودروهایی مانند تارا، دنا، دنا پلاس و ری‌را خبر داد.

وی که در همایش راهبری ساپکو، حال و آینده، سخن می گفت، برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی را بخشی از نقشه راه این شرکت عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی تمامی حوزه‌های ساپکو و همراهی شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، تقریبا هر ۴۰ ثانیه یک خودرو در این مجموعه تولید می‌شود.

توسعه مدیریت زنجیره تامین و بهبود زیرساخت‌های IT

مدیرعامل ساپکو با تاکید بر توسعه ماژول SRM (مدیریت ارتباطات زنجیره تامین)، بهبود سیستم‌های داده‌ای و سامان‌دهی مکانیزم‌های اطلاعاتی را از جمله رویکردهای کلیدی این شرکت دانست. 

وی افزود: تمرکز بر سامان‌دهی درون‌سازمانی و توسعه زیرساخت‌های IT به منظور شکل‌دهی مدیریت ارتباطات زنجیره تامین، از اولویت‌های ساپکو است.

مدیریت قیمت تامین قطعات بر اساس قیمت هدف

پورمجیب مدیریت قیمت تامین قطعات بر اساس قیمت هدف را جزء راهبردهای اصلی ساپکو عنوان کرد و گفت: با بهبود روش‌های احصای قیمت، گام‌های موثری برای کشف قیمت از طریق بازارهای جهانی و روش‌های رقابتی، برداشته شده است و این مسیر با جدیت ادامه خواهد داشت.

ارتقای سازندگان قطعات؛ رسالتی خطیر

وی با اشاره به ضرورت ارتقای سازندگان قطعات در حوزه‌های فنی، مالی و کیفی، این موضوع را تکلیفی مضاعف برای ساپکو دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌های اکوسیستم اقتصادی و صنعتی کشور، ارتقای زنجیره تامین وظیفه‌ای است که بر دوش خودروسازان داخلی و به ویژه ساپکو قرار دارد.

تحول دیجیتال و توسعه ERP

 

مدیرعامل ساپکو توسعه سامانه‌های IT و نظام‌های ERP را ضروری دانست و تاکید کرد: جهت‌گیری تحول دیجیتال و برنامه‌ریزی توسعه ERP با رویکرد ارتقای اطلاعات زنجیره تامین، در دستور کار قرار دارد. این سامانه‌ها برای تامین نیازهای اطلاعاتی شبکه تامین در حوزه‌هایی مانند تخصیص ارز، ترخیص و برنامه‌ریزی تولید، حیاتی هستند.

توسعه محصولات جدید و خودروهای آینده

پورمجیب با اشاره به نقش ساپکو در توسعه محصولات جدید، از بازنگری تامین قطعات مبتنی بر توسعه SQA خبر داد و گفت: با استقرار صحیح فرایند SQA، قطعات توسعه‌یافته با شرایط مهندسی و کیفی لازم تولید می‌شوند و از مشکلات کمی و کیفی در فرایند تولید انبوه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی زنجیره تامین برای خودروهای آینده نظیر خودروهای برقی و هیبریدی تاکید کرد و افزود: شناسایی الزامات تولید خودروهای آتی مانند سامانه‌های ADAS و توسعه پلتفرم‌های خودران، از اولویت‌های ساپکو است. عملیاتی شدن E-CALL در خودروی ری‌را نیز دستاوردی ارزشمند محسوب می‌شود. 

نقشه راه تامین قطعات و کاهش ریسک‌های تولید

مدیرعامل ساپکو از تهیه نقشه راه برای تمامی قطعات و ماژول‌های مهم تامینی با همکاری ایران خودرو خبر داد و گفت: تبیین نقش، جایگاه، سهم و قیمت هدف سازندگان در نقشه راه راهبردی تامین قطعات خودرو، شفافیت و نظم‌دهی به زنجیره تامین را افزایش داده است.

وی همچنین کاهش ریسک‌های تولید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و شناسایی قطعات مشمول ریسک پایداری تامین را از دستاوردهای اخیر ساپکو عنوان کرد و افزود: این اقدامات منجر به تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو و کاهش ریسک‌های تامین و تولید شده است.

سرمایه انسانی؛ کلید موفقیت ساپکو

پورمجیب در پایان، بازآفرینی توانمندی‌های نیروی انسانی متخصص، متعهد و آموزش‌دیده ساپکو را سرمایه‌ای ارزشمند در تحقق اهداف این شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد که با اقدامات ارزشمند ساپکو و شبکه تامین، خودروی متصل دنا (Connected Car) به صورت صنعتی تولید شود.  

در این همایش، علاوه بر تشریح دستاوردهای ساپکو، چالش‌های مدیریت زنجیره تامین در صنعت خودرو، راهکارهای تاب‌آوری و الگوی خلق مزیت رقابتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. این رویداد گامی مهم در جهت ترسیم نقشه راه آینده ساپکو و صنعت خودروی کشور بود.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , تولید خودرو در ایران خودرو , تعداد تولید ایران خودرو , ایران خودرو هر چند وقت یک بار خودرو تولید میکند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : من تکمیل وجه ۸ اردیبهشت بودم ۸ آذر فاکتور کردن ۱۱ آذر هم پلاک شد ،چند روزه میاد ماشین بنظرتون
Amin : فقط تجمع نشینید تو خونه پول خوردن جور دیگه نیست همینجوری پولو میخورن شنبه منم هستم اگر ساکت باشیم هیچکس صدامونو نمیشنوه بعد ک اختلاس کردن صداش به همه میرسه تا زوده باید خقمون رو بگیر داره دیر میشه
رضا خان : سلام آقا واریز اولیه 6 شهریور موعد تححویل اسفند 1403 تکمیل وجه 11 اردیبهشت فاکتور 30 آبان ولی هنوز پلاک نشدم آیا کسی مثل من هستش؟؟ چه گیری کردیما جلوجلو فاکتور کردن الان میخوان یک ماه پلاک کردن رو لفت بدن یک ماه هم تخویل رو و اینطوری 2 ماه سود تاخیر کمتر بدن چه آشغالایین اینا به والله
T8 : سلام دوستان به نظرتون هفته دیگه t8 افزایش قیمت‌داره؟
علی : برای من از اواخر آبان که در مرحله ارسال مدارکه تا حالا بدستم نرسیده
احسان : سلام داداش من 14 اردیبهشت هستم هنوز فاکتور نشدم فاکتور کجا بود هیچ معلوم نیست تو اون تویله سایپا چه خبره اونا هم که فاکتور شدن یا پلاک نمیشن یا هنوز نگرفتن فقط سه روز پیش برای من تغیر رنگ اومد
شاهین جی ال : اره امیدخدا شنبه 15 اذر همه یک صدا باشیم تا اونجا رو رو سرشون خراب کنیم ولی خداوکیل دوستان همه بیاید برای گرفتن حق خودتون هست فقط لعنت به سایپا دزد
سیامک : منم هستم خداوکیل همه بیاید تا جمع بشیم درب سایپا 15 اذر شنبه تا اونجارو رو سرشون خراب کنیم
حسام شاهین جی : دوستان تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع شنبه ۱۵ اذر درب سایپا
مریم : دوست عزیز اصلا اسرار به امدن دعوتنامه نکن. اینجوری لااقل نصف پولت رفته. منه بدبخت دقیقا پارسال 17 آذر تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست. یعنی اگه با پولم علف هم خریده بودم الان دو برابر بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهرام : اساس صورت های مالی منتشرشده، زیان انباشته سایپا از 102.7 هزار میلیارد تومان در پایان 1402 به 138.7 هزار میلیارد تومان در پایان 1403 رسیده است؛ یعنی افزایش 35 درصدی زیان فقط در یک سال. چنین رشدی در زیان انباشته، در هیچ صنعتی طبیعی نیست؛ این عدد هشدار واضحی است از اینکه سایپا نه تنها نتوانسته مشکلات ساختاری خود را کنترل کند، بلکه در مسیر بدتری قرار گرفته است. در این شرایط، فروش ملک و دارایی های غیرمولد تنها یک اقدام «مسکن گونه» است؛ پولی که وارد حساب شرکت می شود، نه صرف توسعه می شود و نه بدهی های ریشه ای را کاهش می‌دهد، بلکه صرف هزینه های جاری و چاله های نقدینگی می شود که مثل چاهی بی انتها منابع را می بلعند.
اسماعیل زارعی : آره والا منم تکمیل وجه 6 مرداد هستم هنوز فاکتور نشده برام
ساینا تک : سلام دوست عزیز بنده 28 تیر تکمیل وجه کردم والان دو هفته س فاکتور شدم ولی چرا پلاک نمیشم کجا باید شکایت کنم؟
آرزوی لگن کهنه سایپا : هیچ راهی جز اشتراک گذاری با شبکه های خارجی برامون نمونده.
ارتقا یافته21مهر : امروز صبح فاکتور شد پذیرش12379953
دوگانه : مادران چیه
ساینا پیش فروش مرداد 1404 : برای من همون 29 آبان دعوت نامه اومد 5 دقیقه بعد تکمیل وجه کردم و هیچ آپشنی هم انتخاب نکردم نمایندگی هم خودشو سر اینکه آپشن نگرفتم و اینکه برای تکمیل وجه نرفتم نمایندگی خودشو جر داد و من کار خودمو انجام دادم
کوییک آر اس : بله واقعا سخته من 24 تیر تکمیل وجه کرده بودم تازه دیروز فاکتور شدم
ماجلان : 6804 31 شهریور پاششی چقدر دیگه منتظر بمونیم سایپا مسئول ماشین دارید تحویل بدید مردم گرفتارن پراید وانت وسیله کارمونه تحمل ما خم حدی داره خدارو خوش نمیاد همش بهونه نداشتید نمیفروختید میدونیم که دارید فاکتور کنید بره نجاتمون بدید واقعا دیگه مسخرشو در آوردید نفرین بر باعث و بانیش
207اتو سقف فلز30دی : مهدی واسه من 17 روزه رو فاکتور میچرخه هنوز فاکتور نشده