بررسی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

بررسی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

 

اگر در بازار به دنبال یک سدان خانوادگی با پیشرانه کم مصرف و قدرتمند 16 سوپاپ و سطح قابل قبول امکانات در کنار یک گیربکس اتوماتیک AT هستید؛ شاهین پلاس اتوماتیک می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. این سدان اتوماتیک با قیمت کارخانه ۸۶۲ میلیون تومان عرضه شده است و این روزها در بازار به ۱.۲۵۰ میلیارد تومان رسیده که یکی از بالاترین سطوح حاشیه قیمتی در بازار را نشان می دهد.

 

در تیپ‌های قبلی، شاهین به موتور M15 با سیستم پرخورانی از نوع توربوشارژ مجهز بود. این موتور 8 سوپاپ در بهترین حالت توانایی تولید 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که نیرو را توسط گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های منتقل می‌کند.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

مهم‌ترین تفاوت نسخه پلاس با نمونه‌های قبلی اضافه شدن یک موتور 16 سوپاپ به جای 8 سوپاپ است. موتور ME16 که نسخه بهینه شده TU5 است، روی شاهین پلاس نصب شده که در بهترین حالت 111 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برند DAE به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اضافه شدن سیستم CVVT، تغیییر گیربکس از CVT به AT و موتور 16 سوپاپ بهینه همگی سبب شده تا حس رانندگی با این خودرو در مقایسه با نسخه CVT بهتر باشد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب یکپارچه میله پیچشی است که این ترکیب در اکثر سدان‌های این رده استفاده شده است و در این مورد ایرادی به این سدان 1330 کیلوگرمی وارد نیست.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

حال سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا تیپ این خودرو را تشخیص دهیم؟

در تیپ پلاس لوگو AT بر روی گلگیر جلو نقش بسته است که نشان از گیربکس متفاوت این خودرو دارد. زه‌های کرومی دور‌ جلوپنجره و دستگیره درها، هم سبب شده تا این خودرو به روز جلوه کند. نشان پلاس بر روی در صندوق هم از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است.

درون کابین با خودرویی ارتقایافته طرف هستیم. طرح کلی داشبورد همچون گذشته است اما تغییراتی کوچک در این بخش اعمال شده است. مالتی مدیا لمسی که به جای نمونه 7 اینچ، الان 10 اینچ شده که از لحاظ عملکردی تغییر محسوسی به نسبت گذشته دارد. تریم مشکی پیانویی قبلی الان به طرح چوب قهوه‌ای تبدیل شده تا حس لوکس‌تری به داخل کابین داده شود.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

 

دوخت چرم صندلی‌ها به نسبت گذشته تغییر داشته و طرح جدیدی دارند. همچنین صندلی راننده به تنظیم برقی مجهز شده است و همراه صندلی شاگرد به گرمکن تجهیز شده که آپشنی کاربردی برای فصول سرد سال محسوب می‌شود.

سایپا برای شاهین پلاس آپشن مورد علاقه خریداران یعنی کروزکنترل و محدودکننده سرعت را در نظر گرفته که می‌تواند در سفرهای طولانی راحتی بیشتری را به راننده هدیه کند. از طرفی راننده می‎‌تواند با فعال سازی محدود کننده سرعت، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از شر جریمه‌ها خلاص شود.

همچنین تریم داخلی این سدان محبوب، از تمام مشکی به نمونه دو رنگ تغییر پیدا کرده که سبب شده تا حس دلبازی و لوکس‌تری به سرنشینان القا شود.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

دو کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، دی‌لایت، صندلی‌های چرمی و کامپیوترسفری امکانات ثابت اکثر نسخه‌های شاهین است که در این خودرو نیز وجود دارند.

منبع

ایران جیب به نقل از عصر خودرو

 

برچسب : خودرو , وان کار , شاهین , سایپا شاهین , شاهین پلاس , شاهین TU5 , شاهین پلاس اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کراس اتو : امیدوارم واقعا
علی ج : سلام بی زحمت جواب بدین اگه درخواست تحویل مستقیم خودرو بدیم مبلغی بر می گردانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساینا 4 اسفند : شمس. 24 شماره پلاک آنلاین شدی 27 فیزیک پلاک چاپ شده.
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.