بررسی 6 ویژگی مهم در خودرو تیگو 8 پرومکس

بررسی 6 ویژگی مهم در خودرو تیگو 8 پرومکس

 

کابین VIP و موتور قدرتمند تیگو 8 پرو مکس از عوامل تاثیرگذاری است که این شاسی‌بلند تمام‌چرخ‌محرک را به بهترین وسیله برای رانندگی در شهر و مسافرت‌ها تبدیل کرده است.

 

در دنیای شاسی‌بلندهای هفت‌نفره و لوکس، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای نه تنها یک خودرو، بلکه یک تجربه سفر به معنای واقعی است. این خودرو با ترکیبی از فناوری پیشرفته، کابین لوکس و موتور قدرتمند، به پرفروش‌ترین تمام‌چرخ‌محرک بازار ایران تبدیل شده است. در این گزارش، به قلب این خودرو می‌رویم و جزئیاتی را بررسی می‌کنیم که تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای را بدون هیچ تردیدی به بهترین گزینه برای خرید تبدیل کرده است.

کابین VIP: فضایی رویایی برای تمام سرنشینان

تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای با طراحی سه‌ردیفه و ظرفیت هفت سرنشین، فضایی باکیفیت و کاربردی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین این خودرو عبارتند از:

۱. شرایط رفاهی بی‌نظیر

گرم‌کن و سردکن صندلی (فول آپشن): تنظیم دمای سرد و گرم صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم گرم‌کن ردیف دوم.

گرم‌کن فرمان: این قابلیت در آبوهوای سرد، تسلط راننده بر هدایت خودرو را ارتقا می‌دهد.

تهویه مطبوع دوکاناله: کنترل دمای مستقل برای راننده و سرنشینان و خروجی جداگانه برای ردیف دوم.

صندلی‌های چرمی با کیفیت: طراحی ارگونومیک با قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین ردیف اول.

Boss Key: به عنوان یک خودرو VIP و مناسب مدیران، صندلی سرنشین ردیف اول از ردیف دوم تنظیم می‌شود.

۲. فناوری پیشرفته

نمایشگر یکپارچه ۲۴٫۶ اینچی: ادغام صفحه کلاستر و سیستم‌های سرگرمی خودرو با رزولوشن ۴K.

دستیار صوتی هوشمند: کنترل سیستم‌های خودرو با فرمان‌های صوتی (پخش موسیقی، باز کردن سانروف و ...).

 

سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر: کیفیت سینمایی صدا برای تمام سرنشینان.

نورپردازی هوشمند ۶۴ رنگ: نمایش طیف‌های رنگی دلخواه با قابلیت تطبیق با موسیقی و مدل رانندگی.

۳. ایمنی و راحتی

۱۳ رادار و سنسور کمکی: شامل سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری.

۶ کیسه هوای ایمنی: محافظت از سرنشینان در برابر تصادفات از جلو، جانبی و پرده‌ای.

شیشه‌های عایق ضدصدا: کاهش ۹۰ درصدی نویز بیرون برای مکالمه و موسیقی بی‌دغدغه.

سقف پانورامیک: افزایش نور طبیعی داخل کابین و لذت بردن از تماشای آسمان.

۴. فضای بی‌نهایت کاربردی

فضای بار ۲۱۰۱ لیتری: با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضایی معادل یک خودرو باری برای مسافرت‌ها و قرار دادن چمدان‌ها.

ایزوفیکس: نصب آسان صندلی کودک بدون کاهش ایمنی.

موتور قدرتمند: قلب تپنده تیگو ۸ پرو مکس

تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای تنها به کابین لوکس بسنده نکرده است. زیر کاپوت این خودرو، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) قرار دارد که ترکیبی از قدرت و مصرف بهینه را ارائه می‌دهد:

خروجی قدرتی: ۲۵۴ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر از دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰.

گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته: تعویض دنده‌ای نرم و بدون وقفه، حتی در شیب‌های تند که از استهلاک کمتر و دقت بیشتری برخوردار است.

سیستم تمام‌چرخ‌محرک هوشمند با ۶ حالت رانندگی

سیستم تمام‌چرخ‌محرک هوشمند (AWD) قدرت موتور را به صورت هوشمندانه بین چرخ‌ها توزیع می‌کند. این سیستم با سنسورها، کامپیوتر مرکزی و الگوریتم‌های پیشرفته، وضعیت جاده را آنالیز کرده و قدرت را به چرخ‌های موردنیاز می‌فرستد.

۶ حالت رانندگی:

 

۱. حالت نرمال (Normal): مصرف سوخت بهینه در جاده‌های خشک و شهری.

۲. حالت اسپرت (Sport): واکنش‌پذیری بالاتر در پیچ‌ها با انتقال قدرت به چرخ‌های عقب.

۳. حالت اکو (Eco): کاهش مصرف سوخت با انتقال قدرت به چرخ‌های جلو.

۴. حالت برفی (Snow): تقسیم مساوی قدرت بین چرخ‌ها برای جلوگیری از لغزش.

۵. حالت گل‌آلود (Mud): انتقال قدرت به چرخ‌های عقب برای خروج از گل.

۶. حالت آفرود (OffRoad): قفل دیفرانسیل و سیستم کنترل شیب برای عبور از مسیرهای ناهموار.

مزایای کلیدی:

واکنش سریع: تغییر حالت‌ها در کمتر از ۰٫۱ ثانیه.

مصرف سوخت بهینه: صرفه‌جویی تا ۱۵٪ در حالت‌های اکو و نرمال.

ایمنی بالا: جلوگیری از اوراستیر و آندراستیر در پیچ‌های تند.

مثال کاربردی:

فرض کنید در یک جاده برفی در حال حرکت هستید:

۱. حالت رانندگی به طور خودکار به حالت برفی تغییر می‌کند.

۲. سنسورها لغزش چرخ‌ها را تشخیص می‌دهند.

۳. قدرت به چرخ‌هایی با کشش بیشتر (مثلاً چرخ‌های جلو) منتقل می‌شود.

۴. اگر چرخ‌های جلو هم بلغزند، قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

هنگام رانندگی با تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای، سفری بدون محدودیت را تجربه می‌کنید. سیستم تعلیق مولتی لینک، ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند و عایق‌بندی کابین، آرامش بی‌نظیری ایجاد می‌کند. حتی در سرعت‌های بالا، می‌توانید با صدای سیستم صوتی سونی، موسیقی موردعلاقه‌تان را با وضوح کامل بشنوید و از هوای مطبوع کابین لذت ببرید.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , تیگو 8 پرو مکس , کابین VIP , موتور توربوشارژ ۲ لیتری , تمام‌چرخ‌محرک هوشمند , سیستم تعلیق مولتی لینک , سیستم صوتی سونی , ایمنی خودرو , حالت‌های رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : فقط تجمع... تجمع. تجمع....
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
احمد : دقیقا فردا sx5 همین موتور گیربکس و با همین وزنه
مهراد : ممنون عزیز لطف کردی
حسن اقا : چون حساسیت ب بنزین نداره در عمل توان شتاب ماشین از ایکس پنج خیلی بیشتره ایکس پنج خیلی زشت و ضایعس اپشنشم با پیکان قابل رقابته
شاهین مهر1402 : آقا تاریخ تجمع رو درست بزارید 16,تیر هست نه اذر
,شاهین زمستان : یعنی آذر به بعد هیچ شاهینG و Gl فاکتور نشده؟؟ ما که خرداد تکمیل وجه جی ال کردیم با این اوضاع میره واسه آخر سال حداقل. مثلا برج ۱۲ میخان ماشین ۱۴۰۴ تحویل بدن😐😐😐😐😐😐
ایکس 5 آذر : نه آقا سه هفته کجا بود . 20 اردیبهشت شاسی شده ماشین ما هنوز میگن در صف باربری هست نزدیک دو ماه از پلاک شدن میگذره
سبیل : توخونه بایدبا2تابچه بشینم...پسرم همش میگه باباتوگفتی ماشین میدن میریم روستا... جزشرمندگی وپای تلویزیون عزاداری نگاه کنم... خدایاخودت ازدلم خبرداری.من نذرکردم باماشین بیام پیش علمت...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک s شهریور : کسی که عقل تو کلشه کوییک glx ثبت نام نمیکنه کوییک اس خوبه
ساینا اتومات : باسلام ساینا اتومات تحویل یک ماهه 23 برج2 واریز کردم با 20 روز تاخیر امروز فاکتور شد انشالله همتون بزودی فاکتورشین
دوگانه تیر : خب تو که هم دکترتو رفتی هم قرصاتو نشسته خوردی، بگو ببینم چه تاریخی واریز وجه ات بوده؟؟؟
دنا شش دنده خرداد سفید : جواب دانیال . بله مجبور هستیم . تو این کشور که ماشین درست حسابی نیست مجبور هستم همین رو بگیریم . تا زن و سه تا بچه که تموم زندگی مون هستن تو یه وسیله نیمه استاندارد جابجا کنیم
هستی : دوگانه ها تا 31 تیرماه فاکتور شدن ولی بنزینی ها از 18 خرداد دیگه فاکتو نشدن
تحویلی 2 تیرماه : تا اخر تیر ماه فقط تحویلی های خرداد فاکتور میشن . از اول مرداد ماه تحویلی های تیر ماه فاکتور میشن . کلا 1 ماه تاخیر حداقل زمان تحویل برای فاکتور نشده ها
مادران 19 خرداد : به همین xu7p میگن موتور جدید
هاشم : از بقیه اسباب بازیهای سایپا وایرانخودرو مسلما بهتره شک نکنید
ساینا 23 بهمن : سلام دروغ میگن تا چهارم بیشتر فاکتور نشده الان یک ماهه همین میگن نمیدونم فوق العاده چه کرده باهاشون که اصلا فاکتور نمیشه
محمد : منم 6 بهمنم فاکتور نشده هنوز