تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

 

به گفته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، طبق آخرین گزارش در حادثه بندر شهید رجایی فقط ۶۸۵ خودرو از ۲۵۰۰ خودرویی که اعلام خسارت کردند، بیمه‌ بدنه داشتند که ۷۰ درصد از خسارات خودروهای دارای بیمه‌نامه پرداخت شده و با هماهنگی دادگستری استان هرمزگان، مقرر شده صنعت بیمه ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهد و برای آنها تأمین دلیل کند تا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

 


خبرآنلاین نوشت: محسن پورکیانی با اشاره به وقوع حادثه تلخ انفجار در بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته از سوی صنعت بیمه کشور و سندیکای بیمه‌گران ایران در روزهای گذشته گفت: متاسفانه کشور ما، یک کشور حادثه خیز است که هم حوادث طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد و هم در برخی موارد حوادث غیر طبیعی نیز خود را به عرصه ظهور می‌رسانند و تقریبا هیچ سالی نیست که در کشور ما حادثه بزرگی رخ ندهد.

بنابراین، لازم است هم مردم و هم دولت به این موضوع توجه داشته باشند و همگی به دنبال مدیریت ریسک‌های خود باشند.وی تصریح کرد: در این میان بخشی از موضوع به اقدامات پیشگیرانه و مدیریت ریسک مربوط است و بخش دیگری از آن مربوط به خرید بیمه نامه‌های کامل با سرمایه واقعی است تا اگر اتفاقی رخ دهد، در کمترین زمان ممکن بتوان وضعیت پیش آمده را از نظر مالی به وضعیت قبل باز گرداند.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور ما، بیمه نامه‌هایی که خریداری می‌شود، با سرمایه واقعی خریداری نمی‌شود و به همین جهت پس از آنکه حادثه‌ای رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه‌ای با وجود اینکه تمایل دارند تا به طور کامل خسارات را پرداخت کنند، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، نمی‌توانند پرداخت کامل را انجام دهند.پورکیانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سندیکای بیمه‌گران پس از حادثه بندر شهید رجایی گفت: در رابطه با وقوع حادثه بندر عباس، به محض اینکه از حادثه مطلع شدیم، هماهنگی‌های لازم را با شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان هرمزگان که همه شرکت‌های بیمه‌ای مستقر در استان هرمزگان عضو آن شورا هستند، صورت گرفت.

در این جلسات میزان خطر و عمق حادثه مورد بررسی قرار گرفت تا متعاقب آن بتوان در کم‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.وی افزود: قدم اول پس از اتمام یک حادثه آن است که زیان دیدگان اعلام خسارت کنند و این حادثه به میزانی بزرگ بود که طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در روزهای گذشته به همراه مسئولان بیمه‌ای در روز چهارشنبه وارد بندرعباس و بندر شهید رجایی شدیم.

یکی از اولین مشکلات مربوط به ارزیابی خودروهایی بود که خسارت دیده بودند که تعداد بسیار زیادی خودرو بودند و صف تقریبا چند کیلومتری را تشکیل می‌دادند و در اولین اقدام و هماهنگی صورت گرفته، تعداد کارشناسان را به اندازه کافی تأمین کردیم تا به ارزیابی خسارات و رسیدگی به پرونده بیمه‌ای خودروهای آسیب دیده بپردازند.

 


چند خودرو بیمه بدنه داشتند؟

پورکیانی اظهار کرد: در این حادثه حدود ۲۵۰۰ خودرو خسارت دیده بودند که تنها تعداد ۶۸۵ خودرو، دارای بیمه‌نامه بدنه بودند که ارزیابی خسارات آنها صورت گرفت و تا امروز پرداخت‌های حدود ۷۰ درصد از آنهایی که مدارکشان تکمیل بود، انجام شده است. همچنین یک هماهنگی میان دادگستری استان هرمزگان و صنعت بیمه صورت گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای قبول کردند تا ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهند و متعاقب آن در کنار صنعت بیمه دادگستری نیز پس از بررسی و تایید، فرایند «تأمین دلیل» را تکمیل کرد تا اگر خودروهایی که قصد خروج از محدوده بندر را دارند، بتوانند از منطقه خارج شوند و بعدا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته همکاری مطلوبی میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، صورت گرفته و علاوه بر آن، سازمان بنادر و دریانوردی ساختمان‌های خود را در اختیار شرکت‌های بیمه در محدوده بندر شهید رجایی قرار داد تا فرایندهای بیمه‌ای در زمان کمتری صورت بگیرد و صنعت بیمه نیز تا جایی که در توان داشته، اقدامات لازم را انجام داده و اگر کوتاهی رخ داده باشد هم از این بابت عذرخواهی و تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.


دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به اعلام خسارات محموله‌های تجاری گفت: در حال حاضر هنوز اعلام خسارتی در بخش کالاها انجام نشده و البته این موضوع طبیعی است و در روزهای آینده حتما صاحبان کالاها برای اعلام خسارت و ارائه بیمه‌نامه‌های محموله‌های خود، به شرکت های بیمه مراجعه خواهند کرد و بی شک در چارچوب فرایندهای بیمه‌ای، پس از ارزیابی خسارات، پرداخت خسارات آنها نیز انجام خواهد شد.پورکیانی در پایان گفت: شرکت‌هایی که در منطقه بندر شهید رجایی بیش از دیگر شرکت‌ها بیمه نامه داشتند، از جمله بیمه البرز، بیمه معلم، بیمه سینا، بیمه ایران، بیمه دی، بیمه ما و چند شرکت بیمه‌ای دیگر بودند و صنعت بیمه این آمادگی را دارد که هر زمانی که صاحبان بارها و محموله‌ها بیمه نامه‌های خود را ارائه دهند، ارزیابی و در نهایت پرداخت خسارات آنها را انجام دهد

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , حادثه بندر شهید رجایی , خسارت خودروهای آسیب‌دیده , بیمه بدنه خودرو , سندیکای بیمه‌گران ایران , ارزیابی خسارات خودروها , پرداخت خسارت بیمه‌ای , تأمین دلیل برای خودروهای فاقد بیمه , دادگستری استان هرمزگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 38 نظر
پارسا. 38 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : ادم عاقل اول قرارداد رو میخونه بعد تصمیم میگیره که امضا کنه یا نه حالا من که خوندم و امضا کردم و میدونم تمام قرارداد به نفع کرمان موتوره مجبورم دهنمو ببندم و بشینم سر جام تا موعد تحویلم برسه شمام که فکر میکنی خیلی زرنگی همون اول باید می‌فهمیدی کل قرارداد یک طرفه به نفع کرمان موتوره
Sr3 : لطفا sr3 ها هر روز زنگ بزنن ک حداقل ما رو فراموش نکنن بدونن ما هم هستیم
امیر CS 55 : دوستان اونایی که سری جدید فاکتور شدن و رنگ ماشین سفید هست عنوان رنگ رو زده سفید حلالی سه پوششه. یا سفید صدفی سه پوششه؟
جواب x5 : از خود نمایندگی بپرسید زنگ بزنید بگید تحویل سیستمی من کی هستش
شاهین : سایت حواله یاب اینستاگرام گذاشته شاهین پلاس واریزی 1شهریور تحویل اسفند فاکتور شده
شاهین : سلام دوستان ۱۴ آذر پذیرش شدیم هنوز فاکتور نکردن
شاهین G : من ۱۱آذر واریز کرده بودم امروز پلاک شده گفتند ۱۰ تا۱۲ روز طول میکشه که تحویلش بدن
طاها طاها فرسوده تیتان : سلام آقا بهنام پیام قبلی را بخون و با من ارتباط بگیر .یا مثل پیام قبلی من راه ارتباطی بزار .البته اگه مایل هستی
11 اذر : شاهین G هست فقط میتونم بگم صبر کنید و تبدیل نزنید انشالله از شما هم فاکتور میشه دو ماهه دیرکرد خورده یه چند روز دیگه صبر کنید سخا رو من بعد واریزی بردم نمایندگی ولی فک کنم چند روز بعد ثبت شده چون یه ایرادی داش
تبدیلی s3 : سلام من هم تبدیل به sr3 هستم، خبری نیست اگه موافق هستید تا روز یکم خرداد اگر شاسی نشدیم، همینجا با هم یک چت داشته باشیم و یکروز حضوری دفتر مرکزی جنت اباد بریم؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : سلام رفقا اطلاع دارید بعد از پلاک کی ب دستم میرسه خودرو
15بهمن : سلام امروز پلاک آنلاین شدم تکمیل وجه 15بهمن هستم پیامک تحویل حضوری هم اومد که تحویل حضوری نزدم
خسرو : سلام خدمت عزیزان دل ، این گزینه ای که در اطلاعات قرارداد اضافه شده یعنی چی ( آخرین موعد در حال تحویل ) فرقش با موعد تحویل چیه ؟
اکران : من اگه اینقدر که سایت ایرانخودرو ومیز مشتری رو چک میکنم اگه کتابام رو میخوندم حتما پزشکی قبول میشدم ،هفت ماه شد،خدایا بسه دیگه
وکیل : به عنوان یه وکیل میگم که اولا مطابق ماده 8 و تبصره ماده 8 قانون حمایت از مصرف کنندگان، بعد از انعقاد قرارداد، در صورتی که عرضه کننده، به دلیل استانداردهای جدید، نتونه خوردو رو تحویل بده و یا تاخیر در تحویل داشته باشه، باید(تاکید میشه باید) ینی موظف است، رضایت مصرف کننده(مشتری_خریدار) را کسب کنه. پس مطابق این قانون صرفا عرضه کننده(ایرانخودرو) حق داره فقط همان خودروی قراردادی رو تحویل بده، در غیر این صورت باید، خودرویی که مورد رضایت مشتری هست رو تحویل بده ثانیا بخشنامه ای نسبت به توقف تولید رانا صادر نشده
کننده سایپا : به همین خیال باش سود تاخیری به هیچکی نمیدیم تمام.
فتاح : چقدر زود فاکتورت کردن قضیه چیه!!؟ چرا بقیه انقدر تاخیر خوردن؟!!
دنا 6 دنده : سلام دوستان واسه طرح فرسوده چرا دعوت نامه هنوز نیومده؟!
حسام : اگه دعوت نامه رو ریختی شماره درخواست روی برگه دعوتنامه رو نزن شماره درخواست برگه قبلی رو بزن که موقع وجه اول ریختی
ساینا gxدوگانه12/19 : لطفاً از چیزی که خبر نداری سخن نگو ، من چند سال میرفتم رجایی ، این آتش سوزی یک درصد مجموع کانتینر بندر هم از بین نرفته، مقداری از یک محوطه سینا فقط سوخته