اگر با این کار کوبش خودروی شما برطرف نشد آن را بفروشید

رپورتاژ در این گزارش به یک راه حل اساسی و تنها را برطرف کردن کوبش خودروهای چینی می پردازیم. این کار سالهاست آزمایش شده است. همچنین توسط مهندسین فنی تایید شده است. برای همین نباید دنبال هزینه های دیگری باشید. شاید بیشترین ایرادی که به خودروهای چینی وارد می شود همین خشکی و کوبش خودرو است. اما نگران نباشید با این روش شما به یک راه حل اساسی می رسید. کارشناسان فنی معتبری از مجموعه های مختلف مانند ماشین 3, کارکیتس, مجله ماشین و ... این روش را تایید کردند.

مقدمه: چرا کوبش خودروهای چینی یک مشکل جدی است؟

کوبش خودرو یکی از مشکلات رایج در خودروهای چینی است که می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر عملکرد و راحتی رانندگی داشته باشد. صدای ناهنجار ناشی از کوبش داخل اتاق، نه تنها تجربه رانندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه ممکن است نشان‌دهنده کیفیت بد کمک فنرهای روغنی فابریکی باشد. این موضوع باعث بروز مشکلات دیگر نیز خواهد شد که می‌تواند هزینه‌های تعمیرات را افزایش دهد.

خودروهایی مانند جک جی 5، جک اس 5، ام وی ام 315، ام وی ام 530 و 550، ام وی ام ایکس 22، چری آریزو 5 و چری تیگو 5 در معرض این مشکل هستند. افرادی که قصد فروش خودرو را دارند یا از خرید این مدل‌ها منصرف شده‌اند، معمولاً به دلیل همین صداهای آزار دهنده کوبش دست به چنین تصمیماتی می‌زنند. اهمیت عیب‌یابی در اینجا نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا تشخیص به موقع مشکلات مربوط به کوبش می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کند و عمر مفید خودرو را افزایش دهد.

مشکلات متداول ناشی از کوبش در خودروهای چینی

مشکلات ناشی از کوبش در خودروهای چینی یکی از چالش‌های رایج برای دارندگان این وسایل نقلیه است. خودروهایی مانند جک جی 5، جک اس 5، ام وی ام 315 و 530، و چری آریزو 5 به دلیل طراحی و کیفیت نامناسب برخی قطعات، با مشکلات متعددی مواجه هستند.

یکی از مسائل اصلی که کاربران گزارش می‌کنند، مشکلات سیستم تعلیق است که منجر به لرزش‌های غیرعادی هنگام رانندگی می‌شود. این لرزش‌ها نه تنها تجربه رانندگی را مختل می‌کند بلکه باعث آسیب به قطعات داخلی خودرو نیز خواهد شد. کیفیت بد کمک فنرهای روغنی فابریکی این خودروها عاملی است که موجب بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

علاوه بر این، خرابی بلبرینگ‌ها و صدای آزاردهنده کوبش داخل اتاق نیز از دیگر پیامدهای جدی در این خودروها هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا به نظر برسد که مشکل محدود به سیستم تعلیق است، اما باید توجه داشت که این موارد می‌توانند باعث بروز مشکل در قسمت‌های دیگر هم شوند؛ بنابراین توجه به سلامت کلی خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد.

با شناخت دقیق‌تر این مشکلات و بررسی علل آن‌ها، مالکان قادر خواهند بود تا اقداماتی لازم جهت پیشگیری و تعمیرات انجام دهند و از تجربه‌ای راحت‌تر و ایمن‌تر بهره‌مند شوند.

رفع کوبش خودروهای چینی

چگونه می‌توان به عیب‌یابی دقیق و رفع کوبش خودروهای چینی پرداخت؟

برای عیب‌یابی دقیق و رفع کوبش خودروهای چینی، مانند جک جی 5، جک اس 5، ام وی ام 315 و 530، چری آریزو 5 و تیگو 5، باید به روش‌های عیب‌یابی اصولی توجه کرد. اولین قدم در این مسیر استفاده از تجهیزات تخصصی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مشکلات موجود در سیستم تعلیق و موتور را شناسایی کنید.

تست‌های میدانی بخش مهمی از فرآیند عیب‌یابی هستند. در این مرحله با بررسی صداهای مشکوک که ممکن است منجر به صدای آزار دهنده کوبش داخل اتاق شوند، می‌توان دلیل اصلی مشکل را پیدا کرد. توجه ویژه به کیفیت کمک فنرهای روغنی فابریکی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلات گوناگون شود.

برای رفع این مشکلات، تعویض کمک‌های فابریکی با کمک‌های اصلاح شده گازی روغنی توصیه می‌شود. این تغییر نه تنها کیفیت سواری خودرو را بهبود می‌بخشد بلکه باعث کاهش صداهای مزاحم نیز خواهد شد. با رعایت مراحل عیب‌یابی و انجام متدهای مناسب، شما قادر خواهید بود تا عملکرد خودروهای چینی خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

راهکارها و توصیه‌های عملی برای رفع مشکل کوبش

برای رفع مشکل کوبش در خودرو، اقداماتی وجود دارد که می‌تواند موثر واقع شود. اولین قدم، انجام تعمیرات لازم و شناسایی و تعویض قطعات معیوب است. قطعاتی مانند کمک فنرها و بلبرینگ‌ها می‌توانند در ایجاد صداهای ناهنجار مؤثر باشند.

استفاده از اسپری‌ها و مواد ضد صدا نیز می‌تواند به کاهش کوبش کمک کند، اما این راهکار تنها موقتی است و باید به دنبال راه‌حل‌های دائمی بود. تنظیم دقیق سیستم تعلیق خودرو اهمیت زیادی دارد؛ زیرا هر گونه عدم توازن می‌تواند منجر به بروز صدای اضافی شود.

پس از اینکه جلوبندی خودرو کاملاً سرویس شد، وقت آن است که کمک فنرهای اصلاح شده گازی روغنی را جایگزین کنید. تنها در صورتی که جلوبندی سالم باشد، این کمک‌ها عملکرد مطلوبی خواهند داشت. همچنین مشاوره با تعمیرکاران مجرب می‌تواند شما را در انتخاب بهترین قطعات و راهکارها یاری دهد تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کنید.

مکانیزم کمک فنر گازی روغنی

مکانیزم کمک فنر های اصلاح شده گازی روغنی چگونه است؟

مکانیزم کمک فنرهای اصلاح شده گازی روغنی، نمایانگر تغییرات اساسی در طراحی و عملکرد این قطعات کلیدی خودرو است که به منظور بهبود کیفیت سواری و ایمنی بیشتر ایجاد شده‌اند. همانطور که در سایت کارکیتس مطلبی با موضوع کمک فنر گازی روغنی ام وی ام چری منتشر کرده بودیم، در اینجا قصد داریم توضیحات تکمیلی و مهم‌تری درباره این نوع کمک‌ها برای شما بیان کنیم.

در گذشته، کمک‌هایی که بر روی خودروها نصب می‌شدند، دارای یک مکانیزم ساده و ابتدایی بودند. تنها مقدار محدودی روغن به محفظه‌ای که جک‌های کمک فنر در آن بالا و پایین می‌شدند، تزریق می‌گردید تا این جک‌ها بتوانند به راحتی حرکت کنند. اما با گذشت زمان و آزمایش‌های بیشتر، مشخص شد که این مکانیزم نه تنها قادر به ارائه عملکرد مطلوب نیست بلکه سیستم تعلیق خودرو را نیز بسیار ضعیف‌تر از حد نیاز می‌کند.

بنابراین نیاز به تقویت سیستم احساس شد تا عملکرد بهتر و ایمنی بیشتری را فراهم کند. مهندسین تصمیم گرفتند تغییراتی اساسی در طراحی داخلی محفظه‌ی کمک ایجاد کنند؛ بدین ترتیب واشر پلاستیکی موجود در داخل محفظه بزرگتر شد تا فضای بیشتری برای عملکرد بهتر فراهم آورد. همچنین مقداری گاز نیز به این محفظه تزریق گردید تا فشار لازم برای جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده ایجاد شود.

نتیجه‌ی حاصل از این اصلاحات شگفت‌انگیز بود: علاوه بر اینکه ضربه‌گیری خودرو هنگام حرکت در مسیرهای سخت کاهش یافت و سواری نرم‌تری را ارائه داد، توانایی تحمل وزن بیشتری نیز پیدا کرد. این مکانیزم جدید نه تنها کارایی بالاتری داشت بلکه باعث افزایش عمر مفید قطعات خودرو نیز شد.

نخستین بار کمپانی فرد از این تکنولوژی پیشرفته بهره برداری کرد و توانست تحولی عظیم در صنعت خودروسازی ایجاد کند. اکنون با گذشت زمان شاهد هستیم که سایر تولیدکنندگان نیز از مزایای آن استقبال کرده و آن را به کار گرفته‌اند تا تجربه‌ی رانندگی بهتر و ایمن‌تری را برای مشتریان خود فراهم آو

برچسب : خودرو , رپورتاژ , رفع کوبش خودرو , کمک فنر گازی , کمک فنر روغنی , کوبش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : عزیز فضولی نباشه منم مثل شماام میشه بگی حوالتو چند فروختی؟؟منم خسته شدم از انتظار میخوام بفروشم
ابراهیم شاهین جی اهواز : سلام منظورت از ۱۳ آذر پرداخت پوله یا پذیرش؟ من ۱۴ آذر پول دادم ۵۹۴ تومن ولی پذیرش زده ۱۷م توی سایت . هنوز فاکتور نشده.
رفیعی : سلام .من 18مهر 402مبلغ290میلیون پول واریز کردم برای شاهین اتوماتیک دعوتنامه 25اسفند 403بوده ولی هیچ خبری نیست .خدا لعنت کنه سایپا رو بی شرف ها جزای این کارشون رو با خانواده‌شان بدن .من ماشین زیر پام رو فروختم دادم الان ماشین ندارم .
هاجری : سلام کسی ماشین اشو تحویل گرفته خبر بده 20 روزه دادن یا تاخیر داشت خواهشاً جواب بدین
بابک : سلام ظاهرا مرداد به بعد نه پیامک تبدیل اومده نه تکمیل وجه سوال منم هست ببینیم چند روز مهلت میدن برای واریز بقیه وجه و اینکه مبلغ جی و جی ال چقدره
شاهین پلاس1 : 9مرداد رفتم شرکت خراب شده گفتن اگر این جوری که الان داره فاکتور میشه فاکتو. بشه 35 روز دیگه ماشینتونو میدن اینجوری که اینا دارن فاکتور میکنن که اصلا فاکتور نمیکنن کوش کجاس چرا هیچ کس نمیاد بگه فاکتور شدم دو سه هفته یه بار یکی میاد میگه فاکتور شدم این نشد ماشین دادن که باید فکری کنیم به خدا خسته شدیم
سعیده : چقد صحبتا باهم دیگه همخونی نداره الان نفهمیدم تا کی فاکتور شده شاهین جی ال؟؟؟ هرکسی ی تاریخی رو داره میگه من خودم ۴تیر تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم و سخا رو دادم قرارشد یک ماهه تحویل بدن الان۲ماه میگذره و خبری نیست بنظر یک ماه دیگه هم تحمل باید کرد..
آسمان : سلام من تحویل مرداد هستم پارسال برج نه. 296واریز کردم کس هست که براش دعوتنامه اومده باشه چقدر دیگ باید واریز کنیم جی یا جی ال چقدر باید واریز کرد کسی دعوتنامه واسش اومده
سجاد۲اردیبهشت : دوستان ۲۶اسفندتازه شروع کردن ..هنوزتموم نشدن ...بعضی هامیان میگن ۶ماه دیگه باید صبرکنیم همچین چیزی نیس .انشالله تا اخرشهریور یه تعدادی ازاردیبهشتم فاکتورمیشه مطمئن باشین
اردیبهشت : پاسخ به شاهین ،،g قیمت ها متغیر هست 830 تا 870 میخرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا فولادی : هنوز دهه سوم تیر مونده
اطلس مشکی اذر : سلام چه جوری تغییر رنگ دادی؟
رضا 207 فولادی : سلام نه هنوز تحویل مرداد فاکتور نشده ظاهرا 31 تیر رو داره فاکتور میکنه
هاشم پرو مکس : من وقتی فهمیدم بانک سودش کمتره دیگه تو سایپا سرمایه گذاری میکنم شمام هر چه سریع تر به جمع پرو مکسیا بپیوندید
رضا 207 تیتانیوم : دقیق تر میتونی توضیح بدی چی نوشتن و اینکه چقدر واریز کرده بودی در چه تاریخی.
محمد امیدی : کوئیک ال بوده
ساینا فوق العاده : سلام به اخبار سایپا موثق یه سوال داشتم من پذیرش یازده بهمن طرح فوقالعاده هستم الان که سایپا داره به امید خدا فوق العاده های بهمن و فاکتور میکنه میگم خدای نکرده احتمال داره روند فاکتور فوقالعاده ها رو متوقف کنه و تبدیل به تک ها رو فاکتور کنه یا نه همینطور ادامه میده تا بهمنی ها کلا تموم بشه
مصطفی : ساینا دوگانه تیر ماه پیامک اومده بود 205 باید بدی الان که شهریوره بازم پیامک اومده 205 باید بدی.سود مشارکت دو ماه رو خوردن اینا
کوییک : باز جنس از موتوری خریدی؟
هاشم : دوستان دعا کنید تا 100 سال دیگه هم ندن میدونید با سودش چیکار میتونید بکنید برید فقط به آرزو هاتون فکر کنید و البته خرج کردن اون سود ها .... شب خوش رفقا در ضمن با اسم من حرف الکی هم میزنن توجه نکنین دوستان