هفت آپگرید ضروری برای آفرود بازهای حرفه‌ای

7 آﭘﮕﺮﯾﺪ ﺿﺮوری ﺑﺮای آﻓﺮود ﺑﺎزﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪ ای!

آفرود یک ماجراجویی واقعی و هیجان انگیز است؛ سفری به دل طبیعت وحشی و بکر که خودرو و راننده را با چالش های جدی و غیرمنتظره روبرو میکند. اما بدون آمادگی کامل و تجهیزات ضروری آفرود، حتی حرفه ای ترین راننده ها ممکن است در مسیرهای ناهموار و محل های خطرناک دچار مشکل شوند و نتوانند از پس سختی ها برآیند. در این مقاله، ۷ آپگرید مهم و کاربردی را بررسی می کنیم که هر آفرود باز برای افزایش ایمنی، کنترل و بهره برداری بهتر باید روی خودروی خود داشته باشد.

دغدغه ی مشترک آفرود بازها: آماده کردن خودرو برای مسیر های ناشناخته

وقتی صحبت از آفرود میشود، موضوع تنها به توانایی رانندگی و مهارت وابسته نیست؛ بلکه آماده کردن خودرو با تجهیزات آفرود حرفه ای و مناسب نقش کلیدی در موفقیت و ایمنی راننده دارد. بسیاری از آفرود بازها، قبل از ورود به مسیرهای پرخطر و ناهموار، به دنبال ارتقا های مختلفی هستند که بتواند امنیت، استحکام، و قابلیت های خودرو را در برابر سختی ها تضمین کند. این مقاله به معرفی ۷ آپگرید ضروری و حیاتی برای آفرود بازی های حرفه ای و مسابقات مختلف میپردازد تا بدانید از کجا شروع کرده و چگونه تجهیزات خود را بهینه تر و مؤثرتر کنید.

لیست 7 آپگرید ضروری

قبل از معرفی این هفت آپگرید، باید بدانیم این تجهیزات نه تنها کارایی خودرو را در مسیرهای صعب العبور افزایش می دهند، بلکه به ایمنی و محافظت از خودرو نیز کمک می کنند. در ادامه هر آپگرید را با جزئیات توضیح می دهیم تا در انتخاب و خرید، با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

۱. کیت تعلیق حرفه ای (Suspension Kit)

کیت تعلیق جزو تجهیزات ضروری آفرود است که امکان افزایش ارتفاع خودرو، عبور از موانع، پستی و بلندی های شدید و شرایط دشوار را به راحتی فراهم می کند.

کیت تعلیق حرفه ای (Suspension Kit)

این سیستم، فشار وارد بر قطعات و اجزای خودرو را کاهش داده و راحتی رانندگی و کنترل خودرو را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. استفاده از کیت تعلیق حرفه ای، پایه ای ترین و مهم ترین قدم برای حرفه ای تر کردن خودرو آفرودی و افزایش کارایی آن است.

۲. وینچ (Winch)

در بسیاری از مسیرهای پرچالش، بدون داشتن یک وینچ قوی و کارآمد، ادامه مسیر ممکن نخواهد بود. تجهیزات آفرود حرفه ای بدون وینچ کامل نمی شوند، زیرا وینچ هنگام گیر افتادن در گل، ماسه یا آب، نقش نجات دهنده اصلی و حیاتی را ایفا می کند.

وینچ (Winch)

انتخاب وینچ با ظرفیت مناسب، نصب حرفه ای و آموزش نحوه استفاده صحیح از آن برای هر آفرودباز و راننده ضروری است و می تواند موقعیت های خطرناک را نجات دهد.

۳. رولرلید (Roller Lid):

رولرلید یکی از مهم ترین تجهیزات ضروری آفرود است که امنیت و نظم بخشیدن به بار خودرو را به خوبی تامین می کند. این پوشش آلومینیومی، ضد سرقت و ضد آب، وسایل و ابزارهای شما را حتی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط جوی محافظت می کند.

رولرلید (Roller Lid)

مزیت های رولرلید:

  • امنیت بالا برای وسایل داخل قسمت بار
  • محافظت در برابر گردوغبار، گل و آب
  • استحکام بالا و دوام زیاد در طول زمان
  • ظاهر حرفه ای تر و افزایش ارزش کلی خودرو

استفاده از رولرلید نه تنها بار خودرو را از آسیب ها و خطرات احتمالی محافظت می کند، بلکه ظاهر خودرو را حرفه ای تر نموده و آیرودینامیک آن را بهبود می بخشد، ضمن اینکه مصرف سوخت را کاهش می دهد.

برای مثال تعداد زیادی از مشتریان مجموعه رد راینو طرفدار رولرلید انواع پیکاپ ها اعم از فوتون، کلوت، هایلوکس، رولرلید KMC T8 و T9 هستند. این محصول آپشن های زیادی رو به عاشقان آفرود هدیه میده.

۴. اسنورکل یا کیت هوای کشش دیفرانسیل

اسنورکل یکی از تجهیزات بسیار ضروری و حیاتی آفرود است که مسیر تنفس موتور را به سطح بالاتری منتقل می کند، به طوری که ورود آب، گل و آوار به داخل موتور به حداقل می رسد.

اسنورکل یا کیت هوای کشش دیفرانسیل

این وسیله نه تنها عملکرد موتور را حفظ و تقویت می کند، بلکه ریسک خاموشی موتور در مسیرهای عبوری از رودخانه، برف و مسیرهای گلی را کاملاً کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر و دوام موتور در سفرهای ماجراجویانه و چالش برانگیز می شود.

۵. گوشواره سه مفصلی

گوشواره سه مفصلی یکی از قطعات مهم و کاربردی در سیستم تعلیق خودروهای آفرودی است که به ویژه هنگام انجام آپگریدهای حرفه ای مورد توجه قرار می گیرد. این نوع گوشواره، به دلیل ساختار سه مفصلی خود، انعطاف و دامنه حرکتی بیشتری نسبت به گوشواره های معمولی دارد و به همین دلیل در مسیرهای سخت و ناهموار عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

گوشواره سه مفصلی

استفاده از گوشواره سه مفصلی باعث می شود فشارهای وارده از طرف چرخ ها به بدنه به صورت مؤثرتر جذب شده و کنترل خودرو در شرایط سخت آفرود حفظ شود. برای علاقه مندان به آفرود که به دنبال افزایش کارایی سیستم تعلیق و ارتقاء قابلیت های حرکتی خودرو هستند، نصب این قطعه در مجموعه رد راینو یک گزینه هوشمندانه به شمار می آید.

۶. سقفی باربند (Roof Rack)

برای هر آفرود باز و سفرهای چند روزه و کمپینگ، سقفی باربند جزو تجهیزات ضروری و کارآمد است. این وسیله، امکان حمل بار اضافه مانند چادر سقفی، مخازن آب، ابزارهای سنگین، تجهیزات کوهنوردی یا قایق های کوچک را به راحتی و با امنیت بالا فراهم می کند.

سقفی باربند (Roof Rack)

طراحی مقاوم، استحکام بالا، قابلیت نصب سریع و آسان و سازگاری با انواع خودروهای آفرود، از ویژگی های مهم یک باربند سقفی مناسب و کارآمد است.

۷. تجهیزات اضطراری کمپ (Recovery Gear) شامل تسمه بکسل، پمپ باد، کمپرسور و بیل تاشو

تجهیزات اضطراری همواره باید در خودرو آفرودی و سفرهای طبیعت گردی آماده و قابل دسترس باشد. این ابزارها شامل تسمه بکسل قوی، کمپرسور قابل حمل، پمپ باد، بیل تاشو، جعبه کمک های اولیه و دیگر تجهیزات نجات و امداد است.

تجهیزات اضطراری کمپ (Recovery Gear)

این تجهیزات ضروری آفرود به شما کمک می کنند در شرایط غیر منتظره، از خودرو خود مراقبت کرده، ایمنی خود و همراهان تان را تضمین و سفرهای ماجراجویانه تان را با خیال راحت سپری کنید.

نتیجه گیری

۷ آپگرید معرفی شده در این مقاله، فقط برای زیباتر کردن خودرو نیستند بلکه ایمنی، دوام و قابلیت عبور خودرو در مسیرهای پرخطر را افزایش می دهند. قبل از حرکت به دل طبیعت، توصیه میکنیم به ویژه روی رولرلید تمرکز کنید و با بررسی کامل آن در مجموعه رد راینو در کنار دیگر تجهیزات بهترین تجهیزات آفرود حرفه ای را انتخاب و نصب نمایید.

سوالات متداول

۱. آیا تمام این آپگرید ها لازم است؟
بسته به نوع سفر و مسیر، شاید به همه نیاز نباشد اما داشتن مهم ترین آن ها مثل وینچ، رولرلید و تایر آفرودی، توصیه می شود.

۲. رولرلید چه مزیت هایی دارد؟
رولرلید وسیله ای ایمن، ضدآب و مقاوم است که از تجهیزات و بار شما در قسمت بار پیکاپ محافظت می کند.

3. پمپ باد دستی بهتر است یا کمپرسور برقی؟
کمپرسور برقی سریع تر و آسان تر است، اما پمپ دستی برای شرایط خاص و اضطراری نیز گزینه خوبی است.

4. رولرلید برای چه خودروهایی مناسب است؟
رولرلید مخصوص خودروهای پیکاپ است و برای محافظت از قسمت بار و تجهیزات آفرود حرفه ای طراحی شده است.

 

برچسب : خودرو , آپگرید , بهترین آپگرید , آفرود , آفرود باز , حرفه ای , کیت تعلیق , وینچ , رولرلید , اسنورکل , کیت هوا , کشش دیفرانسیل , گوشواره سه مفصلی , سقفی باربند , باربند , کمپ , اضطرری , تسمه , سیم , بکسل , پمپ باد , کمپرسور , بیل تاشو , طبیعت کرد , رد راینو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات سفید تحویل ۳۰ آبان : یکم شهریور
سجاد : بعد فاکتور شدن چقدر طول کشید تا پلاک شدید؟
X5 سفید بهمن : فیدیلیتی ظاهرش خوب هست ولی موتورش کلا ۱۵۰ اسب بخار هستش برای اون اتاق بزرگ کم هستش بله اینجوریاس راه نمیره فقط ظاهرش خوب وگرنه فنی حرفی برای گفتن ندارد
شاهین gl در انتظار پلاک : سلام دوستان 24 مهر فاکتور شدم هنوز خبری از پلاک نیست. تبدیلی 21 خرداد. راستی از مادر مدیرعامل سایپا چه خبر؟
اردیبهشت۲ : سلام دوستان کسی پلاک شده ؟ لطفا تاریخ فاکتور واعلام بفرمایید من ۳ اردیبهشت تاریخ فاکتور شدنم بوده
طاها : سلام خواستم ببینم کسی شرایطش مثل من هست من ۲۷مهر ۴۰۲شاهین جی اتوماتیک ۲۹۰ پول واریز کردم مانده ۹مهر۴۰۴برام پیشنهادی شاهین جی ال دندی آمد قبول کردم امروز یک ماه شد زنگ زدم سایپا گفت هنوز فاکترم نشدید کسی مثل من هست بگه بخدا نمیدونم چکار کنم بی ماشین ماندم
صادق : سلام ماشینه خوبیه سیستم تعلیق نرمی داره و تو سرعت کم نمیاره ولی مصرف سوخت اولش بالا بود که من حساب میکردم صدی چهارده لیتر می سوزوند اما حالا به با گذشت 8000 کیلومتر مصرف سوخت اومده روی یازده ونیم دومین مشکل ماشین من مانیتورش هنگ می کنه انگار که کسی داره بهش دست می زنه خود بخود از این صحفه به صحفه میره سومین مشکل ترمزش خوب نیست ماشین قبلیم پارس بود ترمزش نسبت به این ماشین خیلی بهتر بود
cvt : سلام به همه اگر پولی که به سایپا دادید براتون مهمه ، لطفا یه تاریخ و ساعت تعیین کنید همه یکصدا تجمع کنیم و همه بدونیم تکلیفمون چیه
j7 فروردین : دوستان شرکت به مشتری ها داره دروغ میگه! من هر روزی تماس گرفتم گفتن 1 هفته هست که j7 ها دارن بارگیری میشن! به نمایندگی زنگ میزنم میگه هیچ خودرویی بارگیری نشده و مشکل شرکت پرداخت نکردن عوارض گمرک هست برای ترخیص خودرو ها احتمالا شرکت پول نداره عوارض رو پراخت کنه تا خودرو ها از منطقه بم ترخیص بشن! پس حالا حالا ها گیریم! برای این موضوع باید کمپین ایجاد بشه و پیگیری بشه شما پرداخت هم بکنی ماشین بهت تحویل نمیدن! 2 ماه تاخیر خورده ماشین هم پلاک شده مدارک هم دستمه اما ماشین رو نمیدن
صادق : سلام برای من اومد مقداری از سود تاخیر دادم برای کارت طلایی و بقیه اش هم چند روز پیش پیامکش اومد رفتم نمایندگی حواله ای بهم داد رفتم بانک صادرات و به حسابم ریختم هنوز هم پنج میلیون مونده که نمایندگی گفت بعد از چند مدت دیگه بهت میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی : دوستان تبدیلی تکمیل وجه شهریور ماه تا چه تاریخی فاکتور شدن
حمید : داداش 30 درصد سالانه است اونم که نمیدن
سبحان : سلام دوستان من طرح فجر پیش فروش بودم تکمیل وجه 4خرداد بودم الان از نمایندگی زنگ زدن برا تحویل خودرو انشالا قسمت همه
31شهریور : سلام.سود تاخیر که نمی‌دهندولی بخوان بدن روزی چقدر میشه؟قرار داد نوشته 36درصد روز شمار ش میشه 414تومنی دادیم روزی 400تومن اینجوری که برای سایپا فاجعه میشه...
تاجی 🇮🇷 : جواب کوییک اس _من هم 30 تیر هستم هنوز فاکتور نشدم آخرین عکسی هم که گذاشتن همون 29 تیر هست ،30 تیر هنوز فروش عادی کسی عکس نذاشته
فرسوده : سلام در طرح فرسوده قرار بر این بود که خودرو فرسوده با خودرو نو جایگزین شود قرار نبود ما بی ماشین شویم 4 ماه از تحویل خودرو گذشته آهای مسئول بی وجدان نگذار شرکت سایپا طرح فرسوده بذاره نمیتونه تحویل بده طرح نگذاره ولی میدونم صداهای من و امثال من در این مملکت بی درو پیکر به هیچ جا نمیرسه اینا برا اون دربدری نوشتم که میخواد از این شرکت در پیت خودرو نو بگیره و خودرو فرسودشو تحویل بده
محسن : خدا اینجا اعلام فاکتوره یا هواشناسی😐😂
هادیgxl : زنگ زدم سایپا اینطوری گفت که 26 خرداد تکمیل وجه کردین ولی 4/5 به حساب نشسته
ساینا پیش فروش24بهمن : ممنون از پاسخگویی شما
وحیدgxl26خرداد : سلام من هم مثل شمام ولی خبری نیس