مقایسه اکستریم vx با لندکروز؛ کدام شاسی بلند ارزش خرید دارد؟

 

مقایسه اکستریم vx با لندکروز

رپورتاژ در مقایسه اکستریم vx با لندکروز، تویوتا لندکروز گران‌تر است، موتور قوی‌تری دارد و برای آفرود طراحی شده است. در مقابل، اکستریم VX قیمت پایین‌تر و امکانات دیجیتال‌تری دارد و گزینه‌ای مناسب برای رانندگی شهری و سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود. لندکروزر با پیشرانه V6، برای مسیرهای سخت و استفاده حرفه‌ای انتخابی مناسب است، درحالی‌که VX با موتور توربوشارژ گزینه‌ای اقتصادی‌تر با آپشن‌های کامل محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی مقایسه اکستریم vx با تویوتا لندکروز از نظر طراحی، مشخصات فنی، کابین، امکانات، قیمت و ارزش خرید می‌پردازیم.

مقایسه اکستریم vx با لندکروز از نظر مشخصات فنی و توان موتور

اکستریم VX از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند و تمرکز آن بر رانندگی نرم و مصرف سوخت است. در مقابل، لندکروز یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویین‌توربو دارد که توان خروجی و گشتاور بالاتری تولید می‌کند و با سیستم چهارچرخ متحرک دائم، برای عبور از مسیرهای سخت و شرایط آفرود طراحی شده است. در جدول زیر به‌طورکامل به مقایسه اکستریم vx با لندکروز از نظر مشخصات فنی می‌پردازیم.

مشخصات

اکستریم VX

تویوتا لندکروزر

موتور

۲.۰ لیتری توربو، ۴ سیلندر

۳.۵ لیتری V6 تویین‌توربو

قدرت موتور

۲۶۱ اسب‌بخار

۴۰۹ اسب‌بخار

گشتاور

۴۰۰ نیوتن‌متر

۶۵۰ نیوتن‌متر

گیربکس

۷ سرعته دو کلاچه (DCT)

۱۰ سرعته اتوماتیک

سیستم انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو یا AWD (بسته به تیپ)

چهارچرخ متحرک دائم

شتاب صفر تا ۱۰۰

حدود ۸.۵ ثانیه

حدود ۶.۷ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حدود ۱۲–۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

اگر اولویت شما مصرف سوخت منطقی و رانندگی در مسیرهای آسفالت است، خرید اکستریم vx انتخابی منطقی به‌شمار می‌رود؛ اما برای شرایطی که نیاز به قدرت بالا، کشش مداوم و قابلیت آفرود واقعی دارید، لندکروز با اختلاف گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

بررسی طراحی ظاهری و مقایسه ابعاد اکستریم vx با لندکروز

اکستریم VX طول ۴۹۶۳ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۹۵ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۰۰ میلی‌متر است. ساختار بدنه این ماشین به‌صورت مونوکوک طراحی شده است و بسته به نسخه، از دیفرانسیل جلو یا سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کند. در مقابل، تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ طول ۴۹۸۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۲۵ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور در آن، ۲۸۵۰ میلی‌متر است.

در مقایسه اکستریم vx با لندکروز 2024، اکستریم VX با ابعاد کوچک‌تر، ارتفاع کمتر و بدنه مونوکوک برای سواری شهری و پایداری در سرعت بالا طراحی شده است، درحالی‌که لندکروزر با ابعاد بزرگ‌تر، ارتفاع بیشتر و شاسی نردبانی برای استحکام و عملکرد آفرود گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود.

بررسی طراحی ظاهری و مقایسه ابعاد اکستریم vx با لندکروز

مقایسه تویوتا لندکروز با اکستریم vx از نظر امکانات کابین

اکستریم VX در نسخه‌های ۵ یا ۷ نفره عرضه و کابین آن شامل نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی، پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تریم چرم، تهویه سه‌منطقه‌ای و شارژر بی‌سیم می‌شود. صندلی جلو برقی و سانروف پانوراما در برخی از تیپ‌های اکستریم V وجود دارند. ظرفیت صندوق عقب از ۵۷۰ لیتر آغاز می‌شود و با خواباندن صندلی‌ها به حدود ۲۴۰۰ لیتر می‌رسد.

لندکروزر نیز در آرایش ۵ یا ۷ نفره تولید می‌شود و دارای نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو، تهویه چندمنطقه‌ای و صندلی‌های گرم‌شونده و سرد شونده است. فضای بار این ماشین بین ۱۱۳۱ تا ۲۰۰۰ لیتر بسته به آرایش صندلی‌ها تغییر می‌کند.

بررسی تفاوت در امکانات و تجهیزات اکستریم vx با لندکروز

اکستریم VX در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به تجهیزات مدرن‌تری مجهز است که شامل نمایشگر عریض ۱۴.۶ اینچی، پنل دیجیتال پشت فرمان، سیستم تهویه سه‌منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، HUD، کروز کنترل تطبیقی و مجموعه کامل سیستم‌های کمکی راننده (ADAS) می‌شود.

در مقابل، تویوتا لندکروزر بیشتر تمرکز خود را بر دوام و کارایی در شرایط سخت گذاشته است و از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL و تهویه چندمنطقه‌ای بهره می‌برد؛ اما در برخی از نسخه‌ها امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ یا سامانه‌های پیشرفته کمک‌راننده به‌صورت کامل وجود ندارد. در نسخه‌های میانی، اکستریم VX آپشن‌های بیشتری دارد؛ اما در نسخه لندکروز فول، امکانات بیشتری نسبت به اکستریم VX به کار رفته است‌.

بررسی تفاوت در امکانات و تجهیزات اکستریم vx با لندکروز

قیمت؛ اکستریم VX نسبت به تویوتا لندکروز اقتصادی‌تر است

در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۴، قیمت اکستریم VX حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت لندکروزر سری ۳۰۰ بسته به تیپ بین ۶ تا ۸ میلیارد تومان اعلام شده است. با‌توجه‌به اختلاف قیمتی قابل‌توجه، اکستریم VX برای افرادی که به‌دنبال خودرویی با امکانات کامل، طراحی مدرن و مصرف منطقی هستند، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

از طرفی، لندکروز بیشتر برای آفرود سنگین، یدک‌کشی طراحی شده است و قیمت بالای آن بیشتر به دوام، قابلیت‌های فنی و برند تویوتا مربوط می‌شود. اگر بودجه نقدی کافی ندارید، از طرح‌های فروش ماشین اقساطی استفاده کنید و بدون نیاز به ضامن، با تحویل فوری و اقساط بلند مدت، انواع خودروهای وارداتی را خریداری کنید.

خرید اقساطی انواع ماشین‌های وارداتی در سپند خودرو

اکستریم VX و لندکروز هر دو در کلاس شاسی‌بلند قرار دارند؛ اما برای نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند. VX مناسب کسانی است که امکانات مدرن، مصرف سوخت اقتصادی و قیمت پایین‌تری می‌خواهند، در حالی‌که لندکرو با قیمت بالاتر و برای استفاده‌های آفرود سنگین ساخته شده است. اگر بیشتر در شهر و جاده رانندگی می‌کنید، اکستریم انتخاب مناسب‌تری است؛ اما برای مسیرهای سخت و پرچالش، لندکروز گزینه منطقی‌تری خواهد بود.

در مجموعه سپند خودرو شما می‌توانید انواع ماشین‌های وارداتی را به صورت اقساطی، با شرایط بازپرداخت منعطف، بدون ضامن و با تحویل فوری خریداری کنید. پیش از خرید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان سپند خودرو استفاده و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سپند خودرو مراجعه کنید.

برچسب : خودرو , رپورتاژ , مقایسه اکستریم با لندگروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لاماری تحویلی هفته چهارم مهر : سللم آیا از عزیزانی که پانزدهم اردیبهشت ثبت نام داشتند و تحویل آنها هفته چهارم مهرماه بوده کسی اطلاع داره دعوتنامه تکمیل وجه چه زمانی قراره صادر بشود ؟
نازنین : سلام خبری از تبدیلی های ۲۷ خرداد نیستم چیشد فاکتور شدید بالاخره؟؟
۳ اردیبهشت : سلام لطفا شماره پذیرش وتکمیل وجه اونای که فاکتور شدند اعلام کنید ممنون
x5 سفید : میگن ۳۰ روز کاری اما بیشتر میشه
جی 7فروردین : ما همین طور . نه مدارک ارسال شده نه ماشین تحویل دادن . کاری هم نمیشه کرد . ارسال مدارک هنوز زرده . تحویل ماشین قرمزه
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
رضا x5 : ن احمد جان منم نقدی تیر ماهی هستم‌هنوز شاسی نشده
گنجی : منم ثبت نام کردم فعلا هیچ خبری نیست
محمد : دوستان خداوکیلی یکی جواب بده الان اگه تارا tpms یا سنجش باد لاستیک داره ، چرا مثل سورن روی مانیتور ماشین میزان باد هر چهار تا لاستیک نمیگه لطفا کسی که v1. پلاس داره یا تازه تحویل گرفته بگه نه ماشین سال قبل
شاهین cvt : ببخشید سامانه املاک و اسکان آدرس جدید رو ثبت کردم الان باید چکار کنم؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پویا : الان 23 روزه ماشین فاکتور شده خبری از پلاک نیست
ابراهیم : اقا قباد براما که پلاک شده پس چرا تحویل نمیدن 3ام پلاک همون روزم حضوری زدم
مصطفی ا : سلام اقا کسی براش پیامک تحویل حضوری اومده یانه ؟ اصلا کسی ماشینش رو به صورت حضوری تحویل گرفته لطفا بگید
اطلس اذر : دوستان همه چیز هست دروغ میگن دارن زمان میخرن وگرنه تو بازار آزاد ببین چه خبره پر از اطلسه مگه میشه شرکتی با اون عظمت ماشین برای مشتری نداشته باشه پس کارگر اش دارن چه کار میکنند
فرشید : من 28 خرداد تکمیل وجه کردم کوییک Gx هنوز خبری از فاکتور نیست
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی ها شهریور فاکتور شده اگه شده اطلاع بده ممنون
ساینااس : سلام دوست عزیز اگه تحویل حضوری زدی نتونستی بری کاشان ماشین آماده هست خودشون سریع میفرستن نمایندگی نگران نباش .
مالباخته سایپا : شماره گویای سایپا چرا از دسترس خارج شد ؟؟ با هر دو خط زنگ میزنم 096550 شماره در شبکه موجود نمی باشد
ساینا دوگانه تکمیلی مرداد ماه : سلام منم تکمیلی 14مرداد هستم. اگه بخوام تبدیل به تک بزنم ، حدود کی پیام میاد ؟؟ ممنون میشم کسی اطلاع داره خبر بده.
شاد : سلام منظورتون 207 پانا پلاس قالپاق پیش فروش تحویل 30 ابانه