ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

 

نسل پنجم تویوتا پرادو، که توسط یک شرکت داخلی برای ورود به بازار ایران آماده شده، با کد J250 و مدل 2025، تحولی اساسی نسبت به نسل چهارم (J۱۵۰) ایجاد کرده که آخرین مدل‌های آن در ایران (۲۰۱۰-۲۰۱۳) عرضه شد.

 

این نسل جدید، با الهام از طراحی کلاسیک لندکروزر سری 70، ترکیبی از اصالت آفرود و فناوری مدرن را ارائه می‌دهد.

1. طراحی بیرونی جعبه‌ای و رترو: نسل چهارم با خطوط منحنی و مدرن (پس از فیس‌لیفت 2018) ظاهری شهری داشت، اما J250 به طراحی جعبه‌ای صاف، زوایای تیز و جلوپنجره مستطیلی با لوگوی "TOYOTA" بزرگ بازگشته است. این تغییر، حس قدرت کلاسیک را القا می‌کند و با رینگ‌های 18 اینچی پهن‌تر و سپرهای نقره‌ای، آمادگی آفرود را بیشتر برجسته می‌سازد.

2. ابعاد بزرگ‌تر و جادارتر: پرادو J250 حدود 100 میلی‌متر بلندتر، 95 میلی‌متر پهن‌تر، 20 میلی‌متر بلندتر و با فاصله محوری 60 میلی‌متر بیشتر نسبت به J150 است. این افزایش، فضای داخلی و صندوق عقب را وسیع‌تر کرده و برای خانواده‌های ایرانی، راحتی بیشتری در سفرهای طولانی فراهم می‌آورد، بدون از دست دادن چابکی شهری.

نسل پنجم تویوتا پرادو

3. پلتفرم TNGA-F پیشرفته: برخلاف پلتفرم قدیمی J150، نسل پنجم بر پایه TNGA-F (مشترک با لندکروزر 300) ساخته شده که استحکام شاسی را افزایش داده و تعادل بهتری در آفرود و جاده ایجاد می‌کند. این پلتفرم، لرزش‌ها را تا 30% کاهش می‌دهد و حس رانندگی نرم‌تری نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد.

4. موتور توربو 2.4 لیتری i-FORCE MAX : نسل قبل عمدتاً با موتور 4.0 لیتری V6 تنفس طبیعی (270 اسب بخار) عرضه می‌شد، اما J250 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر (278 اسب بخار و 430 نیوتن‌متر) به همراه سیستم هیبرید ملایم 48 ولتی استفاده می‌کند. این ترکیب، شتاب 0-100 را به 8 ثانیه کاهش داده و مصرف سوخت را از 12 به 9-10 لیتر در 100 کیلومتر می‌رساند.

5. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک: نسل چهارم با گیربکس 5 یا 6 سرعته کار می‌کرد، اما J250 از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که تعویض دنده نرم‌تر و اقتصادی‌تری ارائه می‌دهد. این ارتقا، به ویژه در شیب‌های آفرود، کنترل بهتری فراهم کرده و صدای موتور را در کابین کاهش می‌دهد.

6. سیستم تعلیق Kinetic Dynamic : تعلیق J150 ساده‌تر بود اما نسل جدید با سیستم Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) و قابلیت قطع الکترونیکی میله تعادل جلو، انعطاف‌پذیری چرخ‌ها را در مسیرهای صخره‌ای تا 50% افزایش می‌دهد. این ویژگی، لمس واقعی آفرود را برای رانندگان ایرانی در کویر یا کوهستان، ملموس‌تر می‌کند.

 

7. کابین مدرن با نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی: داشبورد J150 با نمایشگر کوچک 7-8 اینچی قدیمی به نظر می‌رسد، اما J250 دو نمایشگر مجزا (یکی برای راننده و یکی برای سرگرمی) با رزولوشن بالا، Apple CarPlay و Android Auto دارد. دکمه‌های فیزیکی حفظ‌شده، حس کاربردی بودن را افزایش داده و کابین را به فضایی آشنا اما به‌روز تبدیل می‌کند.

نسل پنجم تویوتا پرادو

8. امکانات رفاهی لوکس‌تر: نسل چهارم صندلی‌های ساده‌تری داشت اما J250 با صندلی‌های برقی جلو با حافظه و گرمکن/سردکن جلو و عقب، کول‌باکس، درب عقب برقی و هدآپ دیسپلی مجهز است. این آپشن‌ها، راحتی خانوادگی را در سفرهای تابستانی ایران (با سردکن صندلی) یا زمستانی (گرمکن فرمان) برجسته می‌کنند.

9. پکیج ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 J150: تنها 5 ستاره ایمنی ANCAP داشت، اما J250 با 8 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کورکن و دستیار پارک، سطح ایمنی بالاتری ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها، در جاده‌های پرترافیک ایران، حس امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

10. قابلیت‌های آفرود ارتقایافته با Multi-Terrain Select: نسل چهارم آفرود خوبی داشت اما J250 با حالت‌های رانندگی متنوع (شن، گل، سنگ)، Crawl Control پیشرفته و عمق عبور از آب 700 میلی‌متر (50 میلی‌متر بیشتر از J150)، برای ماجراجویی‌های ایرانی ، عملکرد بهتری نشان می‌دهد. این تغییرات، پرادو را به "کاپیتان واقعی آفرود" تبدیل کرده است. 

منبع

عصر خودرو

برچسب : خودرو , وان کار , واردات تویوتا پرادو , تویوتا پرادو 2025 , تویوتا پرادو J250 , تویوتا پرادو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 28 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : سلام باید چراغ تحویل روشن بشه ولی دیگه چیزی نمونده به دستتون برسه ان شاءالله مبارکتون باشه
hb : حدود سه ماه طول میکشه من 17 شهریور تکمیل وجه کردم 17 آبان فقط شاسی شده بیمه و پلاک هم نیومده.به نظر 20 روزدیگه هم برای تحویل طول میکشه---x5 سفید
محسن ا : سلام هنوز دعوت نامه مرداد شهریور و مهر شاهین پلاس ارسال نشده شما که تازه ابان هستید بهدشم تقربیا بعد ارسال دعوت نامه حداقل شش ماه بعد شاید ماشین بهتون بدن فقط اگه تمام تولید بذارن رو شاهین که بتونن زود تحویل بدن رو امسال اصلا حساب نکن
شاهین پلاس اردیبهشت : سلام وقت بخیر داداش واسه ما که پیامک نیومد مااز چک کردن سایت پیگیری سایپا متوجه شدیم
سالار : ماشین پلاک بشه برامون پیام میادیانه؟؟؟؟؟؟؟
cvt مهر 1402 اسفند 1403 : سلام دیروز به معاونت فروش سایپا مراجعه کردم. تولید cvt خیلی کم و کند هستش و تکمیل کاری و نصب کسری قطعات همچنان ادامه داره. بانک مرکزی مصوب کرده 40 همت به سایپا و ایرانخودرو تزریق نقدینگی بشه. منوط به اینکه مستقیم به حساب قطعه سازان واریز بشه. کاملا درست میگن یکماهه دارن 20 اسفند رو فاکتور میکنن. آمارهای فروش و تعداد صف انتظار دروغ محض هستش. مگه چقد فروختن که انقد قطره چکانی فاکتور میکنن.
A5 شهریور مشکی : آقا رضا جان؛ دو ماه چیه؟ با 6 ماه تاخیر تحویل گرفتم و چهار ماهه که منتظر دریافت جریمه تاخیر هستم. تا حالا هم هفت میلیون و خورده ای تومان صرف هزینه دادرسی شکایتم به قوه قضائیه کرده ام.
حسام شاهین جی ۱۲ اذر : سلام‌دوستان این سایپا لعنتی شاهین جی رو از درب پشتی میده بیرون چون براش سودش خیلیه بخاطر سانروف. امروز خودم تو نمایشگاه شاهین جی خشک ۴۰۴ دیدم‌ درضمن مشکل سانروف ندارن فقط می خوان مردم برن تبدیل بزنن که بهشون جی ال یا کوئیک بدن من خودم خداشاهده ۱۲ اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین جی تا ۲ ساله دیگه هم طول بکشه تبدیل نمیزنم من که باختمش الان ۱ساله اینم سرش درضمن باید پول تاخیر هم بده لعنت خدا بر سایپا
J7 اردیبهشت،تحویل آبان : هنوز ۳۰ میلیون رو عودت ندادن،زنگ زدم یه خانم چرت و پرت میگفت،ولی اگر ریختن اینجا اعلام میکنم،راستی امروز شاسی شدم
پلاس آذر ۱۴۰۴ : دقیقا منم ۴۲۳ تومن ۸ اسفند واریز کردم و تحویل آذر ۱۴۰۴ ام میگن ک ۸۰۰ باید واریز کرد اگ سود مشارکت کم کنن میشه ۷۴۶
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : چون حال نمیکنن
رانا 1404 : سلام دوستان.گزینه حمل خودرو برای تحویل داره میچرخه و نارنجی هست،یعتی چی؟؟؟خودرو در حال حمله یا نه هنوز حمل نشده؟؟؟؟
4 شهریورر : تازه فاکتور شدم
دنا 6 دنده : سلام نه توگروهای دیگه هم از اذر خبری نبود
ساینا اس تک : چرا پیش فروش ها تیر رو فاکتور نمی کنند این بی شرف ها
دنا 6 سرعته رینگ فولادی 30 مهر : من تحویل 30 مهر بودم دیروز فاکتور و تخصیص پلاک شدم
ارشیا : سلام. نهایتا تا آخر دی ماه بهت میدن
محسن : سلام شما کدوم شهر هستین؟کدوم مرحله این پلاک و بیمه شده ؟!
207 فرسوده تحویل آذر ماه : نه هنوز نیامده احتمالا با ظهور امام زمان بیاد انشاالله
ساینا دوگانه : اینهمه بی خوابی و فکر و خیال برای امثال من که نزدیک به یکسال ثبت نام کردیم و ماشین نگرفتیم، نمیدونم چرا هنوز که هنوزه فاکتورهای پذیرش 25 آذر 1403 ساینا دوگانه ، تکمیل وجه مرداد رو شروع به فاکتور نمیکنند، نزدیک آذر بیاد و یکسال بشه😔