ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

 

نسل پنجم تویوتا پرادو، که توسط یک شرکت داخلی برای ورود به بازار ایران آماده شده، با کد J250 و مدل 2025، تحولی اساسی نسبت به نسل چهارم (J۱۵۰) ایجاد کرده که آخرین مدل‌های آن در ایران (۲۰۱۰-۲۰۱۳) عرضه شد.

 

این نسل جدید، با الهام از طراحی کلاسیک لندکروزر سری 70، ترکیبی از اصالت آفرود و فناوری مدرن را ارائه می‌دهد.

1. طراحی بیرونی جعبه‌ای و رترو: نسل چهارم با خطوط منحنی و مدرن (پس از فیس‌لیفت 2018) ظاهری شهری داشت، اما J250 به طراحی جعبه‌ای صاف، زوایای تیز و جلوپنجره مستطیلی با لوگوی "TOYOTA" بزرگ بازگشته است. این تغییر، حس قدرت کلاسیک را القا می‌کند و با رینگ‌های 18 اینچی پهن‌تر و سپرهای نقره‌ای، آمادگی آفرود را بیشتر برجسته می‌سازد.

2. ابعاد بزرگ‌تر و جادارتر: پرادو J250 حدود 100 میلی‌متر بلندتر، 95 میلی‌متر پهن‌تر، 20 میلی‌متر بلندتر و با فاصله محوری 60 میلی‌متر بیشتر نسبت به J150 است. این افزایش، فضای داخلی و صندوق عقب را وسیع‌تر کرده و برای خانواده‌های ایرانی، راحتی بیشتری در سفرهای طولانی فراهم می‌آورد، بدون از دست دادن چابکی شهری.

نسل پنجم تویوتا پرادو

3. پلتفرم TNGA-F پیشرفته: برخلاف پلتفرم قدیمی J150، نسل پنجم بر پایه TNGA-F (مشترک با لندکروزر 300) ساخته شده که استحکام شاسی را افزایش داده و تعادل بهتری در آفرود و جاده ایجاد می‌کند. این پلتفرم، لرزش‌ها را تا 30% کاهش می‌دهد و حس رانندگی نرم‌تری نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد.

4. موتور توربو 2.4 لیتری i-FORCE MAX : نسل قبل عمدتاً با موتور 4.0 لیتری V6 تنفس طبیعی (270 اسب بخار) عرضه می‌شد، اما J250 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر (278 اسب بخار و 430 نیوتن‌متر) به همراه سیستم هیبرید ملایم 48 ولتی استفاده می‌کند. این ترکیب، شتاب 0-100 را به 8 ثانیه کاهش داده و مصرف سوخت را از 12 به 9-10 لیتر در 100 کیلومتر می‌رساند.

5. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک: نسل چهارم با گیربکس 5 یا 6 سرعته کار می‌کرد، اما J250 از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که تعویض دنده نرم‌تر و اقتصادی‌تری ارائه می‌دهد. این ارتقا، به ویژه در شیب‌های آفرود، کنترل بهتری فراهم کرده و صدای موتور را در کابین کاهش می‌دهد.

6. سیستم تعلیق Kinetic Dynamic : تعلیق J150 ساده‌تر بود اما نسل جدید با سیستم Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) و قابلیت قطع الکترونیکی میله تعادل جلو، انعطاف‌پذیری چرخ‌ها را در مسیرهای صخره‌ای تا 50% افزایش می‌دهد. این ویژگی، لمس واقعی آفرود را برای رانندگان ایرانی در کویر یا کوهستان، ملموس‌تر می‌کند.

 

7. کابین مدرن با نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی: داشبورد J150 با نمایشگر کوچک 7-8 اینچی قدیمی به نظر می‌رسد، اما J250 دو نمایشگر مجزا (یکی برای راننده و یکی برای سرگرمی) با رزولوشن بالا، Apple CarPlay و Android Auto دارد. دکمه‌های فیزیکی حفظ‌شده، حس کاربردی بودن را افزایش داده و کابین را به فضایی آشنا اما به‌روز تبدیل می‌کند.

نسل پنجم تویوتا پرادو

8. امکانات رفاهی لوکس‌تر: نسل چهارم صندلی‌های ساده‌تری داشت اما J250 با صندلی‌های برقی جلو با حافظه و گرمکن/سردکن جلو و عقب، کول‌باکس، درب عقب برقی و هدآپ دیسپلی مجهز است. این آپشن‌ها، راحتی خانوادگی را در سفرهای تابستانی ایران (با سردکن صندلی) یا زمستانی (گرمکن فرمان) برجسته می‌کنند.

9. پکیج ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 J150: تنها 5 ستاره ایمنی ANCAP داشت، اما J250 با 8 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کورکن و دستیار پارک، سطح ایمنی بالاتری ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها، در جاده‌های پرترافیک ایران، حس امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

10. قابلیت‌های آفرود ارتقایافته با Multi-Terrain Select: نسل چهارم آفرود خوبی داشت اما J250 با حالت‌های رانندگی متنوع (شن، گل، سنگ)، Crawl Control پیشرفته و عمق عبور از آب 700 میلی‌متر (50 میلی‌متر بیشتر از J150)، برای ماجراجویی‌های ایرانی ، عملکرد بهتری نشان می‌دهد. این تغییرات، پرادو را به "کاپیتان واقعی آفرود" تبدیل کرده است. 

منبع

عصر خودرو

برچسب : خودرو , وان کار , واردات تویوتا پرادو , تویوتا پرادو 2025 , تویوتا پرادو J250 , تویوتا پرادو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سحر : ماهم 29 آذر سال 1403 تکمیل وجه کردیم کلاهبردارا هیچ جوابی ندارن بدن ایشالا سایپا با خاک یکسان شه پول مردم و بالا کشیده هیچکسم پاسخگو نیس شکایتم کردم واسه 18 بهمن وقت دادن
X5 اقساطی تیر لرستان : من ثبت نام 23 تیر هستم هنوز خبری نیست از سی آذر بارگیری شده یعنی پیاده هم اومده بود رسیده بود.
تاراعلیرضا : موعد‌تحویلتون‌۵‌اسفند‌هستش
رضا رضا : واریز ۵ آذر و تشکیل پرونده هم ۵ آذر روی صدور فاکتور هم داره میچرخه
X5 فروردین : سلام اگر مراحل شکایت و متن رو دارید لطف میکنید ارسال کنید
j7 دو مرحله ای : سلام دوستان امروزم دعوتنامه نیومد پس کی میخواد بیاد! ثبتنامه های دوره های قبل دو مرحله ای (تحویل شهریور،مهر،آبان) لطفا تاریخ و ساعت دریافت پیامک دعوتنامتون رو اعلام کنید که ما تقریبی بدونیم کی دعوتناممون میاد ممنون
مهر ماه : من تحویل مهر هستم دیگه دارم نا امید میشم‌کلا ب نظرتون امکانش هست کلا ماشینی در کار نباشه؟
شاهین جی : طلا شد ۱۵ ملیون سرمایه مان با این سایپا که برای خرید ماشین ازش طلا فروختیم دود شد رفت هوا نتیجه اعتماد به این کلاه بردارا
رضا : چجوری باید این گزینه رو ببینیم
اس آر 3 : نه من هم مثل شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : امسال ماشینی در کار نیس اینایی هم که میان میگن فلان روزه فاکتور شدیم پلاک نشدیم همشون اکانت یه نفره داره خالی میبنده
بهمن : گواهی اسقاط رو گرفتی؟
اس اس : عکس فاکتور شدنت رو بزار ممنون
محمد : سلام ، من خودم 6 ماه تو سایپا کار کردم خدا شاهده مدیر کارخونه سایپا خودش ماهی 100 تا از این ماشین ها رو میبرد از بازار آزاد می فروخت ، خواستم بگم که اینا خودشون نصف ماشینا رو به اسم خودشون تولید میکنن
Mohsen : مبارکه ، برای ما هم دعا کن ، 27 هستیم
دوگانه اکستند اعتباری : سلام خوبی آغا سجاد.ببخشید پیامک تحویل حضوری اومد برات؟ماشینت کی پلاک شده ؟
کوییک ،s : من تاریخ 26 آذر فاکتور شده اما پلاک نشده
کوییکRs : کوییک rsچی فقط gxlوgxrl??
مهران : سلام دوستان بعد از فاکتور شدن پیام بیمه براتون پیامک میشه هر چی روی دانلود بیمه میزم چیزی نمیاد اما تو توضیحات شماره بیمه هست سورن دوگانه تحویل 23 دی
احسان : دعوت نامه تکمیل وجه زودتر م برای تک سوز میاد ولی 6 ماه طول میکشه تحویل بدن برای من باید آخر آذر دعوت نامه میومد ولی اول آبان دعوت نامه تکمیل وجه اومد تا الانم سه ماه گذشته تحویل ندادن