اعلام جزییات روند شکایت مشتریان از خودروسازان

اعلام جزییات روند شکایت مشتریان از خودروسازان

 

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد افزایش شکایت‌های مردم از خودروسازان بابت عدم تحویل به‌موقع خودرو، گفت: میزان شکایات نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش نداشته است؛ اما عمده شکایات واصله از ابتدای سال جاری مربوط به عدم ایفای تعهدات شرکت‌ها مبنی بر تأخیر در تحویل خودرو، عدم پرداخت خسارت تأخیر، است.

 

احمد شانیان، معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که «در صورت تاخیر در تحویل خودرو ازسوی خودروساز داخلی یا واردکننده خودرو، مردم می‌توانند چه کنند و چه مسیری را پیش رو دارند؟» گفت: براساس مفاد مندرج در دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو و اصلاحیه‌های بعدی آن که به ادارات کل صمت 31 استان ابلاغ شده است، در صورت تأخیر شرکت عرضه‌کننده در تحویل خودرو به مشتریان در مرحله اول مصرف‌کننده بایستی موضوع را از طریق واحد ارتباط با مشتریان شرکت، پیگیری کند.

مشتریان خودرو درخواست کتبی به اداره صنعت بدهند 

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: مشتری شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب از واحد ارتباط با مشتریان شرکت، موضوع را از طریق ارائه درخواست کتبی به اداره صنعت، معدن و تجارت استان محل اقامت خود و یا این سازمان پیگیری کند که در این خصوص، مراتب اعتراض و اختلاف مربوطه ابتدا از سوی این معاونت به شرکت‌های تولیدی و وارداتی، منعکس خواهد شد.

شانیان در مورد ادامه این روند، گفت: مشتریان شرکت‌های خودروسازی یا واردکننده خودرو در صورت عدم وصول پاسخ قانع‌کننده و عدم حل اختلاف، وفق دستورالعمل‌های صادره برای طرح شکایت به دفاتر محاکم قضایی راهنمایی می‌شوند. 

پیگیری خسارت تاخیر در تحویل خودرو تنها از طریق قوه قضاییه امکان‌پذیر است

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شاکی اختیار دارد در همان ابتدای امر نیز موضوع شکایت خود را از طریق قوه قضایی پیگیری کند. 

 

شانیان در ادامه گفت: عدم پرداخت خسارت تأخیر در تحویل از سوی شرکت عرضه کننده خودرو براساس رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری قابل پیگیری از طریق مرجع تعزیری نبوده و بایستی از طریق محاکم قضایی پیگیری شود.

زنجیره بررسی رسیدگی به شکایات خودرویی چگونه است؟

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که «نحوه شکایت از خودروسازان چگونه است؟»، گفت: زنجیره بررسی و رسیدگی به شکایات خودرویی به این شکل است که ابتدا شاکی، شکایت خود را در واحد امور مشتریان شرکت‌های مربوطه ثبت و کد رهگیری دریافت می‌کند. 

وی ادامه داد: در صورت عدم پاسخگویی شرکت نسبت به طرح دعوی به عنوان اعتراض و در جهت حل اختلاف، موضوع را در یکی از ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه می‌کند.

عمده شکایات از خودروسازان عدم پرداخت خسارت تاخیر است 

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد اینکه «آیا شکایت‌ها امسال نسبت به سال گذشته به دلیل بدقولی خودروسازان و واردکنندگان خودرو افزایش داشته است؟» گفت: میزان شکایات نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش نداشته است؛ اما عمده شکایات واصله از ابتدای سال جاری مربوط به عدم ایفای تعهدات شرکت‌ها مبنی بر تأخیر در تحویل خودرو، عدم پرداخت خسارت تأخیر، است.

شانیان در مورد افزایش قیمت خودرو نیز گفت: براساس مفاد مندرج در دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب شورای رقابت، این سازمان صرفاً دستگاه محاسب بوده و متولی ابلاغ قیمت خودرو، وزارت صمت است. لذا مراتب می‌بایست از آن مرجع پیگیری شود.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , شکایت مشتریان از خودروسازان , شکایت از خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 44 نظر
Jalil fathi 6 نظر
محسن ا 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی اتومات تکمیل ۲۵ اسفند : 21 شروع شده به فاکتور 21 تموم بشه نوبت 22 میشه
مهدی : سلام. ن هنوز. فکر کنم اون دیگ ب بارگیری ماشین و دور بودن یا نزدیک بودن شهرتون نسبت ب تهران بستگی داشته باشه.
سجاد : سلام آقا مهدی خوبید چراغ تحویل خودرو برای شما روشن شد یل نه برای کوییک؟ من ۲۱ پلاک شدم اما چراغ هنوز روشن نشده به نظرتون کی ماشین به دستمون میرسه؟
مینو : سلام مرحله چندازثبتنام بودین
زری : نازنین خانم میشه لطف کنید ودیگه راهنمایی یابه روایتی فضولی نکنید؟؟؟
سوم بهمن : سلام دوستان غیر از کاربر صادق کسی دیگه ای جریمه تاخیر رو گرفته؟ برای ما ۷۷ تومن ۱۵ شهریور پیام دادن اما تا الان خبری نشده, دوستان اگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم بقیه رو در جریان بذارن
حامد : سلام دوستان کسی از شاهین جی خبره جدیدی داره تو اینجا فقط تبدیلیها تبادل نظر میکنن دوستانی که از روند تولید شاین جی اگه خبری دارن بگن
ایگل سفید : ما رو که 2 ماه و نیم بعد از تاریخ سیستمی تحویل دادن
شاهین cvt : دوستان از زمان فاکتور تا تحویل خودرو چند روز طول میکشه؟
مهران : ما ۲۲هستیم فاکتور نشدیم دروغه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظر پلاک : اکستند به درد نمیخوره مشتری ندارع
پوریا آبان تک 2 مهر : شیشه میزنی
محمد : مبارک باشه ردیف قرار داد چند بود
30 دی : تحویل دی کسی فاکتور شده؟تاریخ تکمیل وجه چه زمانی بوده؟🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑
سجاد : دروغ گفتن چه فایده ای داره برات دوست عزیز به چی میرسی
گندم : سلام دوستان عزیز من 15 اردیبهشت پیش فروش کوئیک اس ثبت نام کردم اون موقع 206 میلیون واریز کردم الان پرداخت دوم چقد باید پرداخت کنم
گندم : سلام دوستان عزیز من 15 اردیبهشت ثبت نام کوییک پیش فروش کردم، اون موقع 206 میلیون ت واریز کردم ، الان مرحله دوم چقد باید پرداخت کنم.
رضا ابی : خیلی قیمت بخوره 1 تومن دلتو خوش نکن به این چیزایی که میگن
مهدی زاهدانی : سلام دوست عزیز من آر اس تحویل آدر هستم.دعوتنامه 20 آبان آمد 282 تومان البته من بهمن ماه 1403 مبلغ 206 ودیعه اول را ریخته بودم. جمعا 488 و خرده ای . اینم دقیق که بتوانید حساب کتابتون رو بکنید و از نگرانی در بیایید. حالا چقدر تاخیر دارد را نمیدانم
کارشناس فروش و سرمایه : دوستانی که میگن ساینا دوگانه ارزون میشه گول تخوریدا الان یه آگهی دیدم یه پیکان مدل 83 تازه زیر باتریش زنبورک زده بود داخلشم بو میداد لاستیکاش هم پوس خربزه زده 850م اونوقت ساینا با اینهمه جهاز و زیبایی باشه 600 با عقل میشه نه شما بگو میشع