مذاکره برای تولید سواری‌های بنز در ایران

مذاکره برای تولید سواری‌های بنز در ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مذاکره با شرکت بنز برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هاشم یکه‌زارع در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای با خودروسازان خارجی برای توسعه‌ همکاری‌ها و تولید خودروهای جدید در ایران داشته‌ایم. وی با بیان این‌که مذاکراتی نیز با خودروساز آلمانی برای تولید خودروهای سواری و دیزلی این شرکت در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن دیگر شرکت‌ها نیز تمایل زیادی به همکاری با ایران دارند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره‌ آخرین وضعیت همکاری با خودروسازان فرانسوی با اشاره تلویحی به شرکت پژو، اظهار کرد: خودروساز فرانسوی که در حال حاضر در سکوت بیشتری به سر می‌برد شاید به یکی از پرکارترین شرکت‌ها در ایران تبدیل شود. وی با بیان این‌که مذاکرات با شرکت فرانسوی که پیش از این تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران نداشت تا 15 روز آینده نهایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: محور این مذاکرات نحوه سرمایه‌گذاری در ایران است. این شرکت فرانسوی در مدت 15 سال حضور خود در ایران سود زیادی داشت و 23 درصد فروشش در ایران بود. یکه‌زارع ادامه داد: این میزان فروش عدد بسیار بزرگی برای شرکت‌های خودروساز است و ترک ایران مشکلات زیادی را برای این خودروساز در فرانسه ایجاد کرده است. بنابراین با توجه به این واقعیات این شرکت باید متفاوت با گذشته عمل کند. وی افزود: در مذاکره با دیگر شرکت‌ فرانسوی نیز مقرر شد بر روی پلت‌فرم مربوطه یک خودروی شاسی بلند و یک خودروی سدان به صورت مشترک طراحی و تولید شود. علاوه بر آن مقرر شد که این دو محصول جدید هم در ایران عرضه شده و هم در زنجیره جهانی این خودروساز فرانسوی عرضه شود. یکه‌زارع با بیان این‌که قرار شد این شرکت فرانسوی با سرمایه‌گذاری 100 ‌درصدی خود یکی از محصولاتش را در ایران تولید و در بازارهای جهانی نیز عرضه کند، تصریح کرد: البته ممکن است در کنار شرکت‌های فرانسوی خودروسازان دیگری را نیز از کشور‌های اروپایی جایگزین کنیم. وی درباره‌ واگذاری سهام خودروسازان داخلی به شرکتهای خارجی، اظهار کرد: ممکن است برخی خودروسازان اروپایی علاقه‌مند به خرید سهام خودروسازان داخلی باشند اما وقتی خودروسازان داخلی سودده و قوی باشند جاذبه‌ بیشتری برای خارجی‌ها خواهند داشت. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تنها انگیزه من برای آمدن به ایران خودرو آن است که این شرکت، خودروساز شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت تنها خودروی ملی تولید شده سمند است. وی ادامه داد: سیاست ایران‌ خودرو این است که سایت مونتاژ خودرو در شهرستان‌ها نداشته باشیم و باید به جای سایت‌های مونتاژ زیرساخت‌های صنعت خودرو را تقویت کنیم. ما با سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نفت مذاکراتی را برای تولید خودروهای برقی و دوگانه‌سوز در ایران انجام داده‌ایم. یکه‌زارع با بیان این‌که هم‌اکنون ظرفیت تولید خودرو در کشور یک میلیون و 800 هزار دستگاه و نیاز بازار یک میلیون و 200 هزار دستگاه است، خاطرنشان کرد: بنابراین ظرفیت مازاد تولید در کشور داریم و آماده‌ایم تمام سایت‌های خارج از تهران را واگذار کنیم. وی ادامه داد: شش سال بود که صنعت خودرو دچار روزمرگی‌ شده بود اما هم‌اکنون سه اولویت ما در ایران خودرو، احیای شرکت‌های قطعه‌سازی، اصلاح ساختار مالی و همچنین هدایت منابع مالی جدید به سوی طراحی خودرو است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با واگذاری سهام این شرکت در بانک پارسیان و احتمال واگذاری این سهام به سرمایه‌گذاری غدیر، اظهار کرد: یکی از خریداران احتمالی نیز سرمایه‌گذاری غدیر است که البته هنوز نهایی نشده و به زودی قطعی خواهد شد.


منبع

ایسنا

 

برچسب : ایران خودرو , سمند , بنز , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

محسن
2

c200 , از اون بنزای هاچ بک بزنن :)
21:08  1392/11/26
پاسخ دادن
محمد صادق
7

مشکل اصلی رفتن یا اومدن پزو نیستش مشکل اصلی انحصاری بودن بازاره تو ایران اگه تا 20 میلیون پول داشته باشی باید بری سراغ سایپا اگه تا 40 تا پول داشته باشی میتونی بری سراغ ایران خودرو 80 درصد خریدارام تو این بازه میتونن هزینه کنن.ایران خودرو و سایپا هیچ ترسی به خاطر از دست دادن بازارشون ندارن در نتیجه گاریم بسازن میتونن بفروشنش.مشکل اصلی ما دولتی بودن صنایع هستش،تا زمانی هم که دولت پاشو از تولید بیرون نکشه مشکل حل نمیشه بسیاری از صنایع تو ایران از جمله فولاد و پتروشیمی و خودرو و نفت..... با این که پنجاه شصت سالشون ولی دولت هنوز زیر بغلشون و گرفته تا زمین نخورن.
13:58  1392/11/26
پاسخ دادن
مهدی
2

انحصاری بودن رو خوب اومدی
ولی نمونه دولتی بودن صنایع رو تو خصوصی سازیها دیدیم، دولت یا باید نظارت جددی جددی داشته باشه رو خصوصی ها یا باید خودش مسئولیتشون رو به عهده بگیره. که اولی رو هم قادر نیست متاسفانه!!!
16:08  1392/11/26

کاربر: M_AJ
7

هااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جانم ؟؟؟؟؟؟
برقییـــ؟؟؟؟؟؟؟
یعنی باید از فردا ملت وایسن تو صف باتری قلمی
جانننننننن؟؟؟؟؟؟؟
بنززز؟
شوخی ؟
همین کم مونده چراغ CL 63 رو دستکاری کنی
13:06  1392/11/26
پاسخ دادن
میثم
3

ماشین بنز المان همکاری ایران خودرو توقف شد چرا موتور خراب است؟نمیتونی
12:32  1392/11/26
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
4

میخواست من ماست خریدن بوده چرا چرخ سایپا؟نمیدانهه
13:09  1392/11/26

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام دوستان تا چه تاریخی تارا وی 4فاکتور شده من تحویل ۳۱ اوردیبهشت هستم تکمیل وجه ۲۲ اسفند
مسعود : کاربر محترم ههه شما که میگی اطلس با محصولات قبلی تفاوت داره میشه چندتا از تفاوت هاشو نام ببرید ؟ مثلا کدام ایراد بدنه تیبا برطرف شده ؟ ایراد پلتفرم تیبا ۲ یکیش از نمای بغل بود که در هم اطلس هم همونه . یکی دیگه ایرادات طراحی سایز چرخها بود که با بدنه همخونی نداشت که در اطلس هم تغییری نکرده . در مورد موتور هم که در اطلس همچنان با موتور ۸ سوپاپ پر صدا و پر مصرف و کم توان ( البته کم استهلاک ) M15 استفاده میشه که حالا یه سری تغییرات روش انجام شده ولی خیلی تفاوتی نکرده که بگیم یه موتور جدید روش گذاشتن . بعدشم دوست عزیز شما میگی اطلس با ۲۰۷ رقابت کنه ؟ ! بقول دوستمون موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به کل محصولات سایپا می ارزه . شما که اطلس داری دلیل نمیشه که بهترین خودروی تولید داخل باشه .
محمد : دوستان من 136.irشکایت کردم بازم رد کردن و دوباره شکایت کردن امروز از سایپا زنگ زد گفت دوباره چک میکنم. خبر میدم ولی خبری نداده همگی 136یازنگ بزنید و بعد سایتش شکایت کنید
ایمان (شاهین اتومات) : سلام داداش خواهشاً مستند حرف بزنید الکی مردم و ناراحت وناامید نکنید من تقریبا هرروز زنگ میزنم سایپا فقط میگن منتظر باشین به ما چیزی نگفتن وفلان زمان نمیگن فقط دارم سرگممون میکنن
ساینا دوگانه اسفند : قرار بود امروز دعوت نامه تکمیل وجه اسفند بیاد به گفته دوستان کجاس نیومد که
سعید8 : هنوز بعد چند هفته سامانه در حال به روز رسانیه. یا اینا معنی به روز رسانی رو نمیدونن یا مسول به روز رسانی رو یه شلغم قرار دادن
وحید : سلام دوستانی که شاهین دنده g با موعد تحویل خرداد 1403 فقط اون نصف پول واریز کردن یا تکمیل وجه کردن ؟ لطفاً جواب بدین ممنون
بهنام : دوستان این متن رو بخونین در صورت مواجه شدن با مسائلی چون عدم صدور دعوتنامه از ناحیه شرکت‌ های خودروساز و تمکین نکردن شرکت در این خصوص؛ صدور دعوتنامه با اعمال قیمت‌های جدید در خصوص افرادی که موعد تحویل آن ها قبل از اعمال تغییر نرخ بوده؛ نگهداری و دپوی خودرو به صورت عمده و عدم عرضه غیر موجه، در صورتی که مربوط به تعهدات قبلی شرکت ها باشد، اقدام به ثبت دادخواست و شکواییه نمایند تا محاکم و دادگاه های عمومی، به شکایت رسیدگی کنند.
وحید : سلام دوستان شاهین g دستی که نصف پول مرداد واریز کردیم و موعود تحویلش خرداد 1403 هست کی تکمیل وجه میشه؟ یا شده؟
V4 : اقا تارا v4 فک نکنم حالا حالا فاکتور کنن تاخرداد و تیر ماه چثن هنوز اسفند ماه رو نصف نیمه فاکتور کردن شانسی فاکتور میکنن ربطی به تاریخ نداره ۱۹ اسفند ده روز پیش فاکتور شد ۲۰ اسفند هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین فوری اسفند : اقای بهاری فاکتور فروش ها اسفند کی شروع شده؟؟؟؟
سست عنصر : رضا دوگانه چقدر عاشقانه میگی سارا جان؟؟ زبونت زخم نشه حاجی پسر
امین : سلام دعوتنامه خردادروکی میفرسته؟
علی : سلام منم تکمیل وجه 29اذر هستم اتومات سقف فلز که تبدیل ام نیامده وخبری از تحویل نیست
همت بار : سلام ثبت نام کدوم ماه هستین؟
حسینی : سلام آخرین تاریخی که بنده دیدم 16 دی بود من هم 20 دی هستم و منتظر بزرگواری واریزی 17 دی داریم یا 18؟؟؟
حسین : فک کنم پرهام از ایران فرار کرد
وجدانی : منم اسفند 401ثبت نام کرده ام . هنوز ماشین بهم ندادن چقدر دیگه باید پرداخت کنم
تیگو8 پرومکس : من پرومکس نقدی 15 اسفند ثبت نام کردم همه‌ مدارک اومده ولی ماشین خبری نیست
اسفند دوگانه ساینا پیش فروش : اسفندیا تند تند پیام بزارید اسفندیا بیشتر دیده بشن