تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

یک قرن پیش با اتصال اقیانوس آرام و اطلس به یکدیگر، زمانی که این آبراه باز شد، انقلابی در کشتیرانی جهانی رخ داد. اما با بزرگتر شدن کشتی هایی که از این گذرگاه عبور می کنند، ظرفیت این کانال به سرعت کوچک شد. برای تطبیق این کانال با کشتی های نسل جدید بسیار بزرگ، کانال پاناما بزرگترین تغییر در 93 سال گذشته را به خود می‌بیند و کانال سوم نیز به وسیله این دروازه های عظیم الجثه احاطه میشود. تمامی این 16 دروازه در کارگاه فولاد Cimolai در کشور ایتالیا ساخته شده که به صورت ایستاده به بلندی 10 طبقه و دارای وزنی معادل 3100 تن و قیمتی نزدیک به 34.2 میلیون دلار می‎‏باشند. هشت عدد از دروازه ها با مبلغی معادل 5.2 میلیون دلار بودجه و هشت سال کار کارگران ساخته شده است و در دو سوی کانال سوم قرار خواهد گرفت تا در سال 2015 ظرفیت این کانال به 2 برابر کنونی برسد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

پروژه گسترش کانال پاناما در سال 2006، برای اولین بار به درخواست رئیس جمهور وقت آقای مارتین توریجوی (Martin Torrijos) و به عنوان لایحه ای حیاتی برای شکوه آینده پاناما مطرح شد. در همان سال یک همه پرسی برگزار شد که 76.8 درصد مردم پاناما همراه با مجلس ملی به حمایت از این پروژه رای دادند. برنامه گسترش کانال سوم در سال 1939 توسط آمریکایی ها آغاز شد، اما در شروع جنگ جهانی دوم در سال 1942  این پروژه به همراه پروژه عمیق سازی و عریض تر کردن دو کانال موجود و رساندن سطح عملکرد دریاچه گاتون (Gatun) به حداکثر ظرفیت متوقف شد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تنها کشتی های Panmax با ابعادی کمتر از 35 متر عرض و 320 متر طول و 12 متر عمق قادر به گذر از کانال های موجود هستند. در کانال جدید کشتی هایی با 427 متر طول، 55 متر عرض و 18 متر عمق قادر به عبور هستند که به مهندسان دریایی این اجازه را می دهد تا کشتی های New Panmax جدیدی را طراحی کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

18 عدد از حوضچه های ذخیره سازی آب، تنها با نیروی جاذبه این کانال ها را پر و خالی می‌کنند – همانطور که کانال های کنونی این کار را انجام می‌دهند- و کشتی ها از یکی به دیگری عبور می‎کنند. اگرچه کانال های جدید نیازی به لوکوموتیو ها برای قرار دادن کشتی ها به داخل کانال ندارند – دو کانال اصلی به این روش کار می‌کنند- در عوض به یدک کش های بسیار جدیدتر استناد می‌کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی


منبع

GizModo

برچسب : کشتی , قایق , یدک کش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : حرف مفت نزن بابا دیروز با اسم س گفتی فاکتور شدی الان دوباره با اسم شاهین پلاس میگی فاکتور شدی اهوازی پلشت
قلی نیا : حتما هرچی بشه اینجا خواهم گفت
صالح : سلام مبارکه داداش نمایندگی لاهیجان میگفت قراره از ماه جدید سرعت فاکتور شدن افزایش پیدا کنه، انشالله که همینطور باشه
شاهینcvt_mojtaba : تکمیل وجه ۱۳ اسفند. شاهین cvtهنوز فاکتور نشدم
سبیل : سلام قلی.. والله من مرخصی ندادن وگرنه همرات میامدم...خداوکیلی رفتی هر چی گفتن اینجابزارماهم بدونیم...برواونجاتاماشین بهت ندادن برنگردی..بگوماشین من بهم بدهیدمن دگه کرایه برگشت ندارم..انشالله موفق باشی دوست عزیز
سبیل : هرکی فاکتورمیشه خب مث ادم اعلام کنه...چوب بالاسرت که نیس که دروغ میگی...ماروحرف شماحساب میکنیم....نترسیداعلام کنیدمانمیریم شاهین شمارو مصادره کنیم سوارشیم
قلی نیا : سلام به دوستان زخم خورده لعنت به سایپا عزیزان هرکی گفته من فاکتور شدم تو این جمع دروغ گویی بیش نیست این کد پذیرش 12056590 که گفته بود برای پسر عمم هست فاکتور شده دوروز پیش دروغ بوده من امروز نمایندگی بودم پیگیری کردم 12061627 این عزیز هم همینطور چندروز پیش گفته بودن اگر خدا بخواد فردا میرم تهران شرکت سایپا خراب شده از مازندران میام بابلسر هر عزیزی هم خواست مارو همراهی کنه خوشحال میشم مرسی. و اینکه دوستان تا بهشون فشار نیاریم هیچ خبری از فاکتور نیست اینا دارن با پول ما بازی میکنن ببینین چقدر ماشین شاسی cs55 وارد میکنن تمام نمایندگی ها پر شده از این ماشین حتی بیشتر از اطلس و شاهین هست بعد شرکت سایپا تو اینستا برید ببینید چقدر تبلیغات میکنه همت همت پول مردم دستشونه میگن ما رکورد زدیم نشینید تو خونه دست دست نکنید اینا همه مال مردم خورن از بالا تا پایین هیچکدومشون نه غیرت دارن نه ناموس دارن نه ایرانی واقعی هستن بی غیرتا 8 ماهه ابرو حیثیت ما رفته جلو همه از بس اسنپ و تاکسی گرفتیم با زن و بچه پدرمون در امد ایشالله خدا ازشون نگذره
X5 : سلام ما هم تماس گرفتن برای تحویل .ثبت نام آذر ماه بودیم x5 امیدوارم به زودی با شما هم تماس بگیرین برای تحویل .ما مازندران بابل هستیم
جی آذر : در جواب امید بابا دوست و حجازی دلبندم===> 18 -در روش فروش فوق العاده ادر صورت بروز هر گونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت تاخیر معادل 36 درصد سالیانه (3 درصد ماهیانه) محاسبه و پرداخت می گردد. 19 -در روش فروش فوق العاده از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود
قلی نیا : اگر خدا بخواد فردا میرم تهران شرکت سایپا خراب شده از مازندران میام بابلسر هر عزیزی هم خواست مارو همراهی کنه خوشحال میشم مرسی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جی ایکس آرال بارینگ فولادی : سلام پنجشنبه فاکتورشدم امروزپلاک شدم فروش فوق العاده تکمیل وجح 20اسفندسفیدمشکی جی ایکس آرال انشاءالله برای همه حالا کی برسه دستم معلوم نیست استان گلستان گنبدکاووس
اکرم : زنگ زدم میگم انصراف بزنم میگه 90روز کاری پول برمیگرده تو حسابت
علیرضا : امروز اول هفته هست هرچی زنگ میزنم ایران خودرو وصل نمیشه حرف بزنم چرا؟
دنا31خرداد رینگ فولاد مادران : سلام دوستان دنا 6سرعته رینگ فولادی تحویل 31خرداد طرح پیش فروش مادران واریزی اول 24 بهمن تکمیل وجه دوم 15 اردیبهشت رنگ سفید کسی فاکتور شده
ارش : واسه من کد پذیرش هنوز نیومده 12 برج 4 ثبت نام کردم
امیر : سلام.کاش روتر انصراف داده بودم. سریع فاکتور میکنن ک نتونیم انصراف بدیم.
نیلی : سلام من پیش فروش بهمن ماه تکمیل وجه اردیبهشت تحویل 30تیر می تحویل میدن
علی دنا اپشنتال 2 مرداد : سلام دنا آپشنال مشکی فروش فوری واریز 5 اردیبهشت تحویل 2 مرداد هنوز فاکتور نشدم
ارش : چه تاریخی ثبت نام کردی کجا زنگ میزنی هربار
کوییک s شهریور : مشکل روان پرشی پیدا کردی از دست سایپا می میری تو