بسیاری از خودروسازان و بسیاری از دولت ها تصمیم دارند ارتباط بین دو خودرو (V2V) را گسترش بدهند. این سیستم به خودرو اجازه میدهد بلافاصله اطلاعات مربوط به ایمنی راه را به دیگر خودروها اطلاع بدهد، ولی کمپانی ولوو یک فوت کوزهگری سوئدی هم در این فناوری به کار برده و یک سیستم Pilot به آن اضافه کرده است. خودروهای ساخت ولوو اطلاعاتی را که از حسگر چرخ ها به دست میآورند نه تنها به سایر خودروها منتقل میکنند و در مورد جاده های لغزنده به آن ها اخطار میدهند، بلکه مسوولان راه و ترابری را هم از شرایط جاده مطلع میکنند. کمپانی ولوو اعلام کرده است 50 خودرو در طرح Pilot مشارکت خواهند کرد و تا زمستان آینده این تعداد افزایش قابل ملاحظهای پیدا خواهد کرد. این طرح با مشارکت سازمان حمل و نقل سوئد و اداره راه و ترابری نروژ به مرحله اجرا در خواهد آمد. خودروهایی که در این طرح شرکت میکنند باید مجهز به یک پردازشگر اطلاعات باشند که شامل سختافزاری است که داده های رسیده از حسگرهای خودرو را میخواند. بنا به گفته کمپانی ولوو، هر خودرو با آنتن هایی سلولی که در سطح زمین نصب شدهاند ارتباط برقرار کرده و ضمن انتقال داده هایش به پایگاه داده های ولوو، موقعیت خودش را نیز اطلاع میدهد.
پایگاه داده ها هم بیدرنگ در مورد لغزندگی جاده به سایر خودروها هشدار میدهد. این طرح ولوو با سایر طرح هایی که کمپانی فورد و دیگر خودروسازان ارائه کردهاند تفاوت دارد. طرح آن ها از یک سیستم ارتباطی کوتاه بُرد استفاده میکند که داده ها را بلافاصله و به طور مستقیم به سایر خودروها منتقل میکند. ولوو میگوید وقتی خودروها در مورد لغزندگی جاده اطلاعاتی به دست میآورند، با توجه به سرعتشان، داده ها را تعدیل کرده و به راننده نمایش میدهند. برای مثال، خودرویی که با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت وارد تقاطعی میشود که لغزنده گزارش شده است ممکن است نسبت به خودرویی که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت است، به رانندهاش اخطار کمتری بدهد. داده های کلی برای مسوولان راه و ترابری هم فرستاده خواهد شد. این مسوولان به بخش هایی از جاده که لیز خوردگی ها زیادی در آن گزارش شده است، خودروهای برفروب اعزام میکنند تا برف و یخ را از سطح جاده پاک کنند.