شاید این خودرو شبیه یک ولوو S60 معمولی به نظر برسد ولی واقعاً اینطور نیست. درون این بدنه زیبا و ظریف سوئدی، همان فناوری وجود دارد که در چند سال اخیر به خودروهای فرمول یک یاری رسانده است آن قدر سریع باشند... یعنی یک سیستم هیبریدی برای بازیافت انرژی جنبشی. خب، اگر به کارآمدی و سرعت علاقهمندید، این خبر برایتان خبر خوبی است. در سالهای اخیر سیستم بازیافت انرژی، علاوه بر خودروهای مسابقهای بر روی خودروهای هیبریدی نظیر: پورشه 918، مک لارن P1 و لافراری نیز نصب شده است ولی معمولاً این ها خودروهایی نیستند که ما استطاعت خریدنشان را داشته باشیم. اما ولوو میخواهد اوضاع را عوض کند. این کمپانی اخیراً اعلام کرده در حال تست کردن یک موتور هیبریدی است که 80 اسب بخار بیشتر از خودروهای استاندارد نیرو تولید میکند و مصرف سوخت آن هم 25 درصد کمتر است.
اگر با سیستم بازیافت انرژی آشنایی ندارید، به زبان ساده باید بگوییم که این طور کار میکند: وقتی ترمز میگیرید، به جای این که انرژی جنبشی از بین برود، به فلایویل فرستاده شده و در آن جا ذخیره میشود. بعد هر وقت خواستید افزایش سرعت بدهید به چرخ ها منتقل میشود. این سیستم از سال 2009 در خودروهای مسابقهای فرمول یک مورد استفاده قرار گرفته است. خودرو ولوو S60 که توسط شرکت مهندسی Flybird Automotive، کمپانی ولوو و دولت سوئد تحت بررسی و آزمون قرار دارد هم به همین شکل کار میکند. نیروی چرخ های جلو این خودرو را یک موتور توربوی استاندارد تولید میکند که 254 اسب بخار قدرت دارد و انرژی بازیافت شده توسط فلایویل فقط به چرخ های عقب منتقل میشود.
هنگام ترمز کردن، انرژی جنبشی به یک فلایویل فیبرکربنی که 6 کیلوگرم وزن دارد منتقل شده و آن را با سرعت 60000 دور در دقیقه میچرخاند. این انرژی میتواند ذخیره بشود یا بلافاصله مورد استفاده قرار بگیرد به این ترتیب که وقتی ترمز میگیرید موتور درونسوز خاموش میشود و در این مدت انرژی ذخیره شده در فلایویل مورد استفاده قرار میگیرد، و یا این که به محض روشن شدن موتور به کمک آن میرود و نیرویش را افزایش میدهد. شرکت مهندسی Flybird عنوان کرده میتواند تا قبل از سال 2017 این سیستم را تکمیل کند و پلتفرم جدید ولوو هم تا آن موقع حاضر و آماده است تا این سیستم رویش نصب بشود. جگوار، لوتوس و چند کمپانی دیگر هم سرگرم کار بر روی سیستم های مشابهی هستند.