این موتورسیکلت باشکوه زندگیاش را در دهه 1960 میلادی به عنوان موتورسیکلت کم مصرف هوندا P25 شروع کرد که موتورسیکلتی واقعاً کسالتآور بود، اما Chicara Nagata طراح این موتورسیکلت، آن را به سازهای متفاوت تبدیل کرد که خیلی زود سر زبان ها افتاد: دوچرخه باریکی که چهار دوربین امنیتی مادون قرمز در بدنه آن نصب شده و به سفارش یک شرکت امنیتی ژاپنی ساخته شده است. نگاه دقیقتری به چهارچوب کاملاً سفارشی و جمع و جور این موتورسیکلت هوندا بیندازید.
دوربین های مادون قرمز سونی در انتهای بدنه نصب شدهاند و جای چراغ های جلو و عقب را گرفتهاند. در نگاه اول، چراغ های LED مادون قرمز در اطراف لنز دوربین ها مانند چراغ های معمولی به نظر میرسند. فقط در صورتی که بیشتر دقت کنید متوجه میشوید که این چراغ ها چراغ های استاندارد معمولی نیستند.
تشخیص دوربین هایی که از طرفین بدنه بیرون زدهاند کمی آسانتر است چون شبیه هیچ چیز دیگری به نظر نمیرسند. با این حال، باز هم تا نگاه دقیقتری نیندازید، نمیتوانید تشخیص بدهید واقعاً چه چیزی هستند.
همانطور که طراح این موتورسیکلت میگوید این پروژه به سفارش شرکت سیستم های امنیتی ژاپن سفارش داده شده است و مدیر این شرکت درخواست تجهیزات امنیتی را داشتندکه قبلاً در هیچ جایی نمونه آن دیده نشده باشد و همه تصمیمگیری ها را به عهده طراح گذاشته بودند. سازنده موتورسیکلت هم تصمیم گرفته دوربین های امنیتی در این سازه طوری باشند که چندان جلب توجه نکنند.
دوربین های امنیتی معمولاً روی سقف یا داخل دیوارها تعبیه میشوند و رهگذرها آن ها را تشخیص نمیدهند ولی میتوان دوربین ها را در جایی نصب کرد که جلب توجه کنند. این سازه موتوری و امنیتی، افراد را به فکر فرو میبرد چراکه پذیرش دوربین های نظارتی 360 درجهای توسط موتورسیکلت سوارها بسیار راحت تر است. به خصوص وقتی از خیابان های شلوغ شهر عبور میکنند.
علاوه بر این، دیدن دوربین های امنیتی که در معرض دید گذاشته شدهاند شما را به این فکر میاندازد که همین امروز از جلو چه ابزارهای نظارتی و امنیتی مخفی و پوشیدهای عبور کردهاید.