کمپانی مایکروسافت طی سال های گذشته تلاش زیادی برای عرضه سیستم های سرگرمی متنوع در صنعت خودروسازی کرده است که نتیجه آن، حضور ویندوز در محصولات فورد، کیا، بی ام و، نیسان، و فیات میباشد؛ اما این کمپانی نامدار، به دنبال عرضه صفحه کاربری مخصوص خود برای کاربران ویندوز میباشد. در کنفرانس مطبوعاتی این هفته، استیو تیشیرا (Steve Teixeira)، مدیر توسعه و برنامه ریزی مایکروسافت، از صفحه کاربری Metro رونمایی و مشخصات آن را اعلام کرد. گفتنی است، با استفاده از این صفحه کاربری که شباهت زیادی به CarPlay کمپانی اپل دارد، شما میتوانید تمامی اطلاعات موجود در صفحه نمایش تلفن همراه خود را به صورت مستقیم بر روی نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو به نمایش بگذارید.
شایان ذکر است، کمپانی مایکروسافت با استفاده از رابط کاربری Mirrorlink، که در حال حاضر فقط در تلفن های همراه نوکیا با سیستم عامل سیمبین و سونی Xperia Z وجود دارد، کانسپت جدید خود را در محصولات فولکس واگن، هوندا، تویوتا، و سیتروئن به مرحله آزمایش درآورده است. دو کمپانی آلپاین و پایونیر نیز، خدمات پس از فروش Mirrorlink را عرضه میکنند. تیشیرا در توصیف ویژگی های و قابلیت های این سیستم ابراز میدارد با استفاده از Metro، شما میتوانید به راحتی و با استفاده از نمایشگر خودرو میان اپلیکیشن های مختلف تلفن همراه خود حرکت کنید و از مزایای آنها استفاده کنید. با این وجود، نه تنها زمان دقیق عرضه این محصول هنوز اعلام نشده است، بلکه تیشیرا در اظهارات خود از علاقه مندی خودروسازان برای استفاده از این محصول جدید سخنی به میان نیاورده است. لازم به ذکر است، کمپانی مایکروسافت برای معرفی و عرضه Metro و رقابت با اپل، راه درازی در پیش دارد.