آقای بورلی براگا (Beverly Braga) سخنگوی کمپانی مزدا در کشور آمریکا داوطلبانه بودن این فراخوان را تصدیق کرد و موضوع این فراخوان را وجود اشکال در برنامه کنترل کننده ای میداند که طراحی شده تا از افت فشار برق خودرو در هنگام حساسیت های بالا جلوگیری کند. وی همچنین میگوید هیچ مشکلی در قطعات i-ELOOP، مانند سنسور و یا مبدل DC/DC وجود ندارد. این فراخوان مزدا تنها با تعویض قطعه کوچکی تمام میشود، اما در بیش از 88.000 خودرو در سراسر جهان که بیشتر شامل مدل های جدید تر مانند مزدا 3، مزدا 6 و CX-5 میشوند این مشکل وجود دارد.
موضوع به سیستم های ترمز مزدا مربوط میشود. ظاهرا مشکل نیز در برنامه ECU است که بر عملکرد سنسورها نظارت دارد. شتاب خودرو تحت تاثیر قرار گرفته و در موارد جدی منجر به خاموش شدن موتور نیز میشود، اما هیچ تصادف و یا جراحاتی تاکنون گزارش نشده است و با بروز رسانی ECU درست خواهد شد. از آنجایی که i-ELOOP سیستمی جدید برای مزدا است، تعداد خودروها، مخصوصا در کشور آمریکا که دچار چنین مشکلی هستند کم بوده و به 6500 عدد میرسد. بیشترین خودروهیا دارای مشکل در اروپا بوده که حدود 38.000 دستگاه میشود، در حالی که در کشور خود 27.600 دستگاه دچار این مشکل میباشد. خودروهای که از اکتبر 2012 تا ژانویه 2014 ساخته شده اند، دارای نقص فنی میباشند.