یکی از قهرمانان فرمول یک به نام آقای پاستور مالدونادو (Pastor Maldonado) میگوید "اگر فدراسیون فرمول یک FIA به تصویب مجازات درخصوص رخ دادن سوانح رانندگی ادامه دهد، احتمال دارد رانندگان از ترس مجازات دیگر همانند قبل در پست مسابقات پایا پای به رقابت نپردازند". دو هفته گذشته در گرند پریکس بحرین راننده ونزوئلایی به دلیل منحرف کردن Esteban Gutierrez در مسابقه، با مجازات پنج پله شروع عقب تر در گرند پریکس چین روبرو شد. مالدونادو میگوید "قوانین برای همه یکسان است، بنابراین باید از وقوع سانحه اجتناب کنید. اما شما دیگر نمیتوانید مسابقه دهید و باید آنقدر در پیست انتظار بکشید تا مشکلی پیش بیاید. اما اگر شما حمله کنید و حرکات شما خیلی آشکار نباشد و یا رقب شما بر جای خود پافشاری کند و شما قصد برنده شدن دارید، میجنگید اما احتمالا مجازات خواهید شد".
"بنابراین بهتر است که FIA کمی انعطاف پذیر باشد. ما رانندگان مسابقه هستیم و همیشه خطر میکنیم. اگر رقبای شما جلو باشند باید خطر کنید، اما در همان زمان قوانین جلوی شما را خواهد گرفت. 10 سال قبل هیچ مجازاتی نبود و همگی در پیست در حال رقابت و برخورد با یکدیگر بودند. اما اکنون باید تغییر کنیم". وی در مورد آخرین سانحه میگوید " تماس خودروها بسیار کم و به نظر من کاملا عادی بود، اما به دلیل اینکه نوک خودرو بسیار پایین است، در لحظه های که با کنار خودروی رقیب تماس کوچکی پیدا کردم، خودروی او به سرعت از زمین بلند شد".