ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان

ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: زیان صنعت خودرو بیش از 4000 میلیارد تومان بوده است.
فرهاد به‌نیا در نشستی خبری اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر قیمت فولاد به طور متوسط 25 درصد، مس 32 درصد، محصولات پتروشیمی 34 درصد و دستمزد 25 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که با وجود تمام این موارد شورای رقابت مانع از افزایش قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط هیچ راهی جز افزایش قیمت خودرو وجود ندارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تمام شده تولید خودرو بین 25 تا 34 درصد افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: اگر دولت خواستار تثبیت قیمت خودرو است باید مواد اولیه اساسی این صنعت از جمله فولاد، مس و پتروشیمی را با نرخ ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی با بیان این‌که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مشکلاتی را برای خودروسازان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ‌هم‌اکنون پلیس از شماره‌گذاری برخی خودروها با پلاک 93 خودداری می‌کند که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.
به‌نیا ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلات مالیات بر ارزش افزوده قطعه‌سازان در حال حل شدن بود اما با تصمیمات اخیر در اداره مالیاتی فشار بر بخش تولید به ویژه قطعه‌سازان به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: ‌اداره‌های مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پذیرند قطعه‌سازی که از خودروساز پول نگرفته نباید جریمه شود به عنوان مثال در یک مورد به خاطر عدم پرداخت 150 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده 800 میلیون تومان شرکت قطعه‌ساز را جریمه کرده‌اند.
به‌نیا با بیان این‌که در صورت ادامه روند فعلی بسیاری از قطعه‌سازان ورشکست خواهند شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 درصد از قطعه‌سازان عضو انجمن یا تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با حدود 170 میلیارد دلار گردش نقدینگی در کشور بیش از 901 بانک و موسسه اعتباری ثبت شده فعالیت می‌کنند در حالی که کانادا با 450 میلیارد دلار گردش مالی تنها دارای 22 بانک است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که موسسات مالی کشور باعث رشد بی رویه نرخ پول در کشور شده‌اند که باید فکری جدی و اساسی برای آن کرد.
وی با بیان این‌که از وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم فکر عاجلی برای کاهش بهره تسهیلات بانکی تخصیصی به تولیدکنندگان بکنند، تصریح کرد: حتی در همین شرایط نامناسب نیز قطعه‌سازان آماده داخلی سازی قطعات و تولید قطعات خودروهای جدید خودروسازان هستند.
به‌نیا با اشاره به این‌که قرار بود مجمع اول هیات مدیره این انجمن بیست و چهارم فروردین ماه برگزار شود، اظهار کرد: ‌این مجمع به حد نصاب نرسید و قرار شد مجمع دوم 14 اردیبهشت برگزار شود که البته بدون هماهنگی اعضا این زمان از سوی رییس هیات مدیره به چهارم خرداد تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قطعه‌سازان مشکلات زیادی دارند تعویق زمان برگزاری مجمع درست نیست. پیشنهاد ما این است که انتخابات به سرعت برگزار شده و از اعضا نیز می‌خواهیم فعالانه در انتخابات شرکت کنند تا ترکیب جدیدی برای حل مشکلات قطعه‌سازان در هیات مدیره شکل بگیرد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ضرر , قطعه ساز , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سید عیسی
7

نمی دونم چرا ولی خبر توقف تولید و ضرر و شکست خودروسازای ایرانی رو می بینم خوشحال می شم .
چندین ساله دارن درجه 4 به مردم قالب می کنن و می خندن حالا ما یکم بخندیم .
منتظر خبرای خوب بعدی هم هستم :))
09:42  1393/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Reza : واریز وجه رو توی نمایندگی انجام بده راحت تری خود نمایندگی بهت قرارداد میده.
مسعود : سلام بچه ها حقیقش منم دوست دارم اطلس داشته باشم مثل شما واسه این که حسودم
Sahar : اره ب خدا،شاهین نوشته بودم همه ی شرایط ثبت نامم داشتم،ثبت نام کرده بودم بعد اولش تا ۴۰ روز زد که ثبت نام با موفقیت انجام شد،هر روز منتظر پیامک واریز بودیم که ی روز رفتم دیدم زده انصراف ،،صدجاهم زنگ زدم هیچکی پاسخگو نبود،،مینداختن گردن همدیگه،دیگه ماشین و ندادن بهمون،اون موقع ک پول دستم نگه داشته بودم برا ماشین سکه ۲۸ تومن بود ک تا اینا لغو کردن شد ۳۶ تومن،،ببینین چقد ضرر کردم،میتونستم همون موقع بدم طلا یا ماشین تو بازار آزاد،،ولی ب امید سایپا نشستم ک هیچ خبری نشد
سلام دوستان : برو نمایندگی هر چه سریعتر
چان چان گان گان : دمت گرم برای منطق و گفته ها و واقع بینی شما. اینها عین واقعیت هست ک شما گفتید.
دیگنیتی پرایم : من ۱۶ فرودین تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست دیگنیتی پرایم سفید
تارا v4 اتومات : اگه نظارت بود که مردم نباید برای یه ماشینی که زده فروش فوری ۵ ماه چشم انتظاری بکشن
مجتبی اس ۳ : واریز وجه ۱۵ آبان مدارک ۲۲ ارسال شده هیچ خبری نشده ۷ ماه گذشته نه شاسی نه فاکتور تازه خط مشغوله یا جواب نمیدن کی باید شکایت کنیم؟؟
J4 مشکی : چرا بابا...اینا اعصاباسون خرابه چرت میگن...جی ۴ تحویل میشه شما شماره شاسی اومد واستون؟؟چه رنگی؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکبر.......دوگانه : سلام 23اذرتکمیل.وج مثلاقراربود30دی تحویل بدن هیچ خبری نیست سرنوشته.غم انگیزی داریم.
حمید هایما اس5 : گواهی اسقاط به خودرو زیر یک میلیارد تعلق نمی‌گیرد.
دی بویین زهرا : سلام دوستان من حضوری زدم حالا هم ساعت 5 صبح است جلوی در شرکت در کاشان هستم در داخل کانکس منتظرم تا وقت اداری دوستان خواهشا مثل من حضوری بزنید ماشین را زود تحویل بگیرید حالا تا بار گیری کنند تا بیاد نمایندگی 20 روز هم باید صبر کنید خود دانید موفق و پیروز باشید خدا نگهدار دوستان عزیرم ❤❤❤
یانگوم : بروچین
یانگوم : توباید بری چین شمال چکار داری جومی
جومنگ : سورن پلاس اجباری تحویلی 30 تیر مبلغ دعوتنامه چقدره 230 دادم ومبلغ تکمیل وچه چقدر مانده
جومنگ : صبح بخیر امروز کسی فاکتور نشده چند روز طول میکشه تا ماشین از کاشان بیارن نمایندگی هرچه زودتر تحویل بدن خرداد بریم مسافرت شمال
شراره : خخخخخخخخخخخ اتفاقا ازمن شماره خواست ولی من از اوناش نیستم
دوگانه ساینا اینا : خیلی گلی،قربون معرفتت
Mary : الان یک ماهه تو مرحله فاکتور گیر کردن.همش دروغ میگن