ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان

ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: زیان صنعت خودرو بیش از 4000 میلیارد تومان بوده است.
فرهاد به‌نیا در نشستی خبری اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر قیمت فولاد به طور متوسط 25 درصد، مس 32 درصد، محصولات پتروشیمی 34 درصد و دستمزد 25 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که با وجود تمام این موارد شورای رقابت مانع از افزایش قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط هیچ راهی جز افزایش قیمت خودرو وجود ندارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تمام شده تولید خودرو بین 25 تا 34 درصد افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: اگر دولت خواستار تثبیت قیمت خودرو است باید مواد اولیه اساسی این صنعت از جمله فولاد، مس و پتروشیمی را با نرخ ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی با بیان این‌که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مشکلاتی را برای خودروسازان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ‌هم‌اکنون پلیس از شماره‌گذاری برخی خودروها با پلاک 93 خودداری می‌کند که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.
به‌نیا ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلات مالیات بر ارزش افزوده قطعه‌سازان در حال حل شدن بود اما با تصمیمات اخیر در اداره مالیاتی فشار بر بخش تولید به ویژه قطعه‌سازان به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: ‌اداره‌های مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پذیرند قطعه‌سازی که از خودروساز پول نگرفته نباید جریمه شود به عنوان مثال در یک مورد به خاطر عدم پرداخت 150 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده 800 میلیون تومان شرکت قطعه‌ساز را جریمه کرده‌اند.
به‌نیا با بیان این‌که در صورت ادامه روند فعلی بسیاری از قطعه‌سازان ورشکست خواهند شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 درصد از قطعه‌سازان عضو انجمن یا تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با حدود 170 میلیارد دلار گردش نقدینگی در کشور بیش از 901 بانک و موسسه اعتباری ثبت شده فعالیت می‌کنند در حالی که کانادا با 450 میلیارد دلار گردش مالی تنها دارای 22 بانک است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که موسسات مالی کشور باعث رشد بی رویه نرخ پول در کشور شده‌اند که باید فکری جدی و اساسی برای آن کرد.
وی با بیان این‌که از وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم فکر عاجلی برای کاهش بهره تسهیلات بانکی تخصیصی به تولیدکنندگان بکنند، تصریح کرد: حتی در همین شرایط نامناسب نیز قطعه‌سازان آماده داخلی سازی قطعات و تولید قطعات خودروهای جدید خودروسازان هستند.
به‌نیا با اشاره به این‌که قرار بود مجمع اول هیات مدیره این انجمن بیست و چهارم فروردین ماه برگزار شود، اظهار کرد: ‌این مجمع به حد نصاب نرسید و قرار شد مجمع دوم 14 اردیبهشت برگزار شود که البته بدون هماهنگی اعضا این زمان از سوی رییس هیات مدیره به چهارم خرداد تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قطعه‌سازان مشکلات زیادی دارند تعویق زمان برگزاری مجمع درست نیست. پیشنهاد ما این است که انتخابات به سرعت برگزار شده و از اعضا نیز می‌خواهیم فعالانه در انتخابات شرکت کنند تا ترکیب جدیدی برای حل مشکلات قطعه‌سازان در هیات مدیره شکل بگیرد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ضرر , قطعه ساز , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

سید عیسی
7

نمی دونم چرا ولی خبر توقف تولید و ضرر و شکست خودروسازای ایرانی رو می بینم خوشحال می شم .
چندین ساله دارن درجه 4 به مردم قالب می کنن و می خندن حالا ما یکم بخندیم .
منتظر خبرای خوب بعدی هم هستم :))
09:42  1393/01/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
t8 : ۲۹ شهریور شاسی ۳۱ شهریور بیمه امروز پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟
وحید : داخل سایت نوشته موتورهای tuf پلاس فرمان بقیه هستند
اسقاطی اردیبهشت : سایپا الان پنج ساله بد قوله من سال 98هم همین بلاروس سرم آورد کلا کلاهبرداری تو زاتشه بحث بندر اینا نیست
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام به همه ی دوستان؛کارت سوخت چقدر زمان میبره تا به دستمون برسه من 6/13 درخواست دادم هنوز نیومده؛از دوستانی که درخواست دادن تو شهریور برای کسی اومده؟
اصغر : سلام دوستان سایپا بیچاره تقصیر ندارن همه طرح های فرسوده تبدیلی مادران و کارمندای خودشو میده به ما ماشین نمیتونه برسونه
سعید : تولید رانا با موتور tu5p داره انجام میشه از اونور هم 207 خودش توی تاخیر طرح تبدیل نمیاد دعوتنامه آبان ماه هم نهایت دو هفته دیگه میاد