دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

منطقه‌خوزستان، یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.
وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.
در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.
درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.
وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.
بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.
وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.
وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.
در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.
بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.
همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.
امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.
اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.
بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , صفر , پژو , پرشیا , دردسر , خراب , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

رشید
1

دلتون خوشه ها!!!
اینا همشون دستشون توی یه کاسه است...
14:23  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

مدیران خودروساز داخلی بهتر است سری به اروپا بزنند ببینند استاندارد در
خودروهای امروزی یعنی چه!!؟خودروی bmw 320 با موتور دیزل فقط پنج لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارد با دو برابر اسب بخار خودروی پارس که ده لیتر
مصرف دارد!!!خوب دولت محترم که میخواهد سوخت را به قیمت فوب خلیج
فارس پای مردم حساب کند قیمت خودرو را هم فوب دبی به مردم بدهد.
نمی شود با معیار دوگانه با مردم رفتار کرد.تا کی خودروسازهای بی مسولیت
باید حمایت شوند به قیمت الودگی هوای شهرها و کشتار مردم در جاده ها
با ایمنی پایین خودروهای تولیدی؟
13:15  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: میرسجاد
2

دزد سر گردنه که میگن اینا هستن.
11:20  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

هدف پوله نه خدمات اگه مردم بیان دست به دست هم بدن ونخرن 1ماهه به دست پامون میفتن
20:39  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
میثم
4

من گفتم ماشین گران مردم نمیخرم فهمیدی ایران خودرو سایپا یارانه توقف شد؟
13:28  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
11


گارانتیشون بخوره تو سرشون ، انقدر بند و تبصره داره که آخرش میفهمی گارانتی هیچ ایرادی رو شامل نمیشه و عملا بدرد نمیخوره .
15:09  1393/02/16

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Amir : دوسال پول رو گرفتن و ماشین تحویل نمیدن هر بار هم زنگ میزنیم میگن صبور باشین کلا از اسفند سال گذشته تا الان تحویل ندادن 7 ماه میشه تاخیر ولی اینا 2 ماه حساب میکنن تازه میخوان بدون ساندروف بدن
ناشناس : واسه من هم امروز پیامک دعوتنامه تکمیل وجه اومد چند روز مهلت داره برای پرداخت شاهین جی ال
حمیدرضا : سلام من امروز امور مشتریان سایپا رفتم دو تا ماشین دارم واریز ماشین شاهین g من 29 آذر بوده و یکی شاهین پلاس 12اردیبهشت انگار اونا از ما طلبکارن گفت هیچ کدوم رو بهت نمیدن مشکل سانروف داریم از صف جی میخانه بفرستمون صف جی ال به گفته خودش هم حداقل 1ماه طول می‌کشه جی ال رو بدن که بعید می‌دونم فقط باید از طریق مراجع قضایی شکایت کرد
J7 دو‌مرحله‌ای : J7دو مرحله ای‌کسی هست که تکمیل وجه کرده باشه ببینیم چقدر سود مشارکت تعلق گرفته
شاهین برباد رفته : ای چه وضعشه 4 ماهه هنوز خرداد فاکتور نکرده اینطوری باشه تا نوبت برسه به ما ی سال گذشته
شاهین 1405 : اقا تجمع کنیم قبل اینکه جنک شه دستمون بره تو پوست گردو
شاهین : منم فکر میکنم تحویل اسفند تموم شده چون نیستن...البته ما هم تحویل اسفند هستیم اردیبهشت بهمون تحمیل شده..شماره پذیرش بزارید ببینیم تا چه شماره ای جلو رفته..
X5 : سلام x5اهواز ثبت نامت کی‌بوده نقدی‌یا پیش فروش‌بودی
پلاس اتومات ۲۲ اردیبهشت : سلام مبارک باشه بعداز این همه انتظار کیفیتش مثل قبل هست یا خرابش کردن؟؟ً
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : خدا لعنتشون کنه دقیقا همین بلارو هم سر ما آوردن! بعد از واریز پیش پرداخت و گذشت چند هفته به ما گفتن که اقساط نداریم! و پرسیدم که شما به اسم اقساط با ما قرار داد بستین و خیلی راحت گفت نمیدیم اگه نمیخواید پولتونو دو ماه دیگه پس میدیم. روز بعدش به چندتا نمایندگی دیگه و همون نمایندگی به عنوان مشتری تماس گرفتم و مرسیدم شرایط اقساط هست و گفتن بله هیچ مشکلی نیست بیاید ثبت نام کنید اقساط هم داریم. تهش متوجه شدم این روش جدید کلاهبرادریشون هست و پول مردم رو مفت میگیرن و باهاش کار میکنن و چند ماه بعد بهشون پس میدن. از ماشین هم هیچ خبری نیست!
24 فوق : مال ما که با گذشت از 10 روز از فاکتور هنوز هیچ خبری نیست فاکتور نمیکرد بهتر بود حداقل نمیخواست هی هر ساعت چک کنی ببینی پلاک چی شد
افشار : چقدر ریختی ساعت چند بود
hamed : دوستانی ک 207 تیوفایو پلاس فاکتور شدین کسی بوده پلاک شده باشه؟
کلهر : اسد نیا ،جریان اون پیامه اومد برات چی شد،پرسیدی
hamed : توی تایم کاری اوکی میشه
ساینا اس فوق العاده : دوستان کسی هست از فوق العاده 27 که فاکتور نشده باشه ؟این مثبتو بزنه
محمد : من 207 پانا فولادی طرح فرسوده تحویل 11 مرداد داشتم تو قرارداد شده tu5p ولی نه برام تکمیل وجهی اومده نه از سود تاخیرم کم کردن توی قسمت زمان فاکتور هم نوشته کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد الان دقیقا باید چیکار کنیم؟
سعید : سلام اونایی که موعد مهر هستن تفاوت موتور پلاس مبلغ 6 میلیون فعال شده برن پرداخت کنن
اطلس جی فقط : منم تبدیل نمی‌زنم هرچی دیرتربدن بایدازاونورجریمه تاخیرشم بدن ما اگ می خواستیم تبدیل بزنیم خیلی زودتر ازاین حرفا تبدیل زده بودیم ن ب قول دوستمون بعد7ماه