دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

منطقه‌خوزستان، یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.
وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.
در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.
درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.
وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.
بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.
وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.
وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.
در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.
بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.
همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.
امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.
اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.
بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , صفر , پژو , پرشیا , دردسر , خراب , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

رشید
1

دلتون خوشه ها!!!
اینا همشون دستشون توی یه کاسه است...
14:23  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

مدیران خودروساز داخلی بهتر است سری به اروپا بزنند ببینند استاندارد در
خودروهای امروزی یعنی چه!!؟خودروی bmw 320 با موتور دیزل فقط پنج لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارد با دو برابر اسب بخار خودروی پارس که ده لیتر
مصرف دارد!!!خوب دولت محترم که میخواهد سوخت را به قیمت فوب خلیج
فارس پای مردم حساب کند قیمت خودرو را هم فوب دبی به مردم بدهد.
نمی شود با معیار دوگانه با مردم رفتار کرد.تا کی خودروسازهای بی مسولیت
باید حمایت شوند به قیمت الودگی هوای شهرها و کشتار مردم در جاده ها
با ایمنی پایین خودروهای تولیدی؟
13:15  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: میرسجاد
2

دزد سر گردنه که میگن اینا هستن.
11:20  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

هدف پوله نه خدمات اگه مردم بیان دست به دست هم بدن ونخرن 1ماهه به دست پامون میفتن
20:39  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
میثم
4

من گفتم ماشین گران مردم نمیخرم فهمیدی ایران خودرو سایپا یارانه توقف شد؟
13:28  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
11


گارانتیشون بخوره تو سرشون ، انقدر بند و تبصره داره که آخرش میفهمی گارانتی هیچ ایرادی رو شامل نمیشه و عملا بدرد نمیخوره .
15:09  1393/02/16

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
سهند : سلام افزایش قیمت به بهمن اسفند نمیخوره
پاسخ به شاهین g : دقیقا میشه ماهی 17800 که الان هفت ماهه تو تاخیر
سهند : سهند 550میلیون شد خودتونو اماده کنید الان شروع میکنن پیام واریز وج میفرستن بی شرفا
شاهینg : سلام من خریدارم شماره تماس بزار
شهابx5 آبان : ممنون از جوابتون ،مبارکت باشه و به دلخوش
bac x3 : با سلام دوستان عزیز یک ماه از صدور کارت ماشین گذشته است ولی برگ سبز صادر نشده، برای شکایت تاخیر تحویل برگ سبز لازم است؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هرسین : از زمان تحویل تا فاکتور شدن ملیونی هزار تومان هر روز مثلا 550 ملیون داده باشی روزی 550هزار
سعید : تکمیل وجه و سخا 28 مهر بودم از تهران و فاکتور نشدم هنوز. نمیدونم چجوری چند نفر گفتین فاکتور شدین تو همین روز و تاریخ. یا از خوده سایپا هستین که میخواین جو بدین یا خودتونم نمیدونین کی تحویل دادین . فردا چهارشنبه 11تیر در این سایپای خراب شدم. روزی 3 بار زنگ میزنم فایده نداره. تا 26 ام بیشتر فاکتور نشده طبق چیزی که متوجه شدم
فوق العاده بهمن 6بهمن : توحید اورمیه داداش گلم اگه هستی اعلام حضور کن
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان پیش فروش از 7 اسفند تا 11 اسفند خواهشا هر کدوم فاکتور شدید خبر بدید .
مصطفی اسفند402 مهر403 : 28 مهر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم فکر کنم رفت برابعد جنگ یکماهه
سید - ساینا 7 اسفند : بالاخره امروز 10 تیر فاکتور شدم - رنگ سفید شیری - پیش فروش 23 خرداد 403 - تکمیل وجه 7 اسفند 403 - بازم خبری شد همینجا اعلام بروزرسانی میکنم! ایشالا قسمت همه، خدایا شکرت...
محمد : سلام تحویل 31خرداد28فاکتورشده هنوز تحویل نگرفتم
ساینا دوگانه : امروز زنگ زدم نماینده گی میگه ما هم دوتا ساینا دوگانه ثبت نام کردیم هروز حضوری میریم متاسفانه نتیجه نمگیرم نمایندگی وفتی مال خوشونه جواب نمیدن دوستان انتظار نداته باشید جواب منو شمارو بدن به خودشون دارن دروغ میگن خدا جوابشونو بده
تحویل آذر : شاید دلالی چیزی هستی که انقد فاز منفی میدی... امتیاز هارو بخری بعد به ریش این بدبخت هایی که منتظر ماشین هاشون هستن بخندی؟!!!
سورن 2 تیر : دیروز کارشناس به من گف نهایتا تا هفته اینده تیر ماهیا فاکتور میشن ک