حضور خودرو خورشیدی هاوین 2 در مسابقات آمریکا

حضور خودرو خورشیدی هاوین 2 در مسابقات آمریکا

با ارتقای خودرو خورشیدی هاوین دانشگاه آزاد قزوین، این خودرو در مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا حاضر خواهد شد تا در کنار تیم‌های دانشگاه‌های دنیا با طی مسافت 2 هزار و 700 کیلومتر توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.
دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین  در گفتگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت خودرو خورشیدی هاوین 2 افزود: بخش طراحی مکانیکی این خودرو به پایان رسیده است.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ با اشاره به ویژگی‌های هاوین 2، یادآور شد: هاوین 2 چهار چرخ و تک سرنشین است که طراحی چهار چرخ شدن این خودرو، آیرودینامیکی کردن آن، سلول‌های خورشیدی، موتور، مبدل‌ها و نرم‌افزارهای این خودرو از سوی تیم تحقیقاتی این دانشگاه انجام شده است.

خودرو خورشیدی هاوین از سوی تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد قزوین

حضور خودرو خورشیدی هاوین 2 در مسابقات آمریکا
 
وی راندمان هاوین 2 از هاوین 1 بیشتر است، خاطر نشان کرد: بخش مکانیکی، پنل تبدیل انرژی و سل‌های خورشیدی خودروی خورشیدی هاوین 2 از هاوین 1 پیشرفته‌تر شده است.
 
حضور خودرو خورشیدی هاوین 2 در مسابقات آمریکا
 

ویژگی‌های خودرو خورشیدی هاوین 

جنس باطری خودروی هاوین 1 لیتیوم یون و بدنه آن از جنس فیبرکربن با وزنی برابر با 160 کیلوگرم در قالب فایبرگلاس ساخته شده و قادر است 135 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
خودروی خورشیدی هاوین (خورشید تابان)، که بعد از خودروی دانشگاه تهران دومین خودروی خورشیدی ساخته شده در دانشگاه های کشور به شمار می رود، از جنس فیبرکربن و در قالب فایبرگلاس ساخته شده است و قادر است 135 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
جنس باتری این خودروی تک نفره لیتیوم یون بوده و همچنین این خودرو با 6/22 درصد بازدهی از سیستم ارتباطی کامبوس بهره مند است. این خودرو با طول 5 متر، عرض 2 متر و یک متر ارتفاع در مدت زمان 18 ماه توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته است

حضور هاوین در مسابقات بین المللی آمریکا

خودوری خورشیدی هاوین 2 برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا در شهر هیوستون حضور دارد.
این مسابقات از سال 1990 با حمایت شرکت جنرال موتورز، پس از موفقیت در اولین دوره مسابقات جهانی استرالیا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات توسعه علوم فنی مهندسی در راستای ترغیب جوامع بین المللی برای استفاده از انرژی‌های پاک است. این مسابقات که هر دو سال یک بار از سال 1990 تا 2012 برگزار شده دارای دو مرحلهFSGP وASC  است.
مرحله FSGPدر این دوره از مسابقات 2014 خودروهای خورشیدی به عنوان یک آزمون ورودی برای شرکت در رقابت اصلی یا  ASCمحسوب می‌شود. تیم های شرکت کننده در مسابقه باید در چند روز مسیر پیست را بپیمایند.
تیم‌هایی که بتوانند حد نصاب‌های لازم را در مرحله FSGP کسب کنند می‌توانند در رقابت اصلی یا ASC شرکت کنند.
در رقابت اصلی تیم‌ها باید مسیر جاده‌ای مشخص شده را در 8 روز و با رعایت قوانین مسابقات طی کنند. طول مسیر مرحله ASC حدود 2 هزار و 700 کیلومتر است.
 

تصویر مسیر 2700 کیلومتری مسابقه خودروهای خورشیدی آمریکا

حضور خودرو خورشیدی هاوین 2 در مسابقات آمریکا
 
طرح خودرو خورشیدی هاوین 2 با حمایت‌ بانک صادرات ایران، شرکت گیتا باتری، معاونت علمی ریاست جمهوری اجرایی شده است و در حال حاضر این تیم هما اکسپرس و شرکت توسعه و بازرگانی به این مسابقات اعزام شدند.

منبع

دانشجو

برچسب : خودرو , ایران , خورشیدی , هاوین , مسابقات , آمزیکا , دانشچجو , دانشگاه , قزوین , آزاد اسلامی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: Sendous
0

امیدوارم باعث سرافرازی ایران و ایرانی بشن
مثل تیم ملی والیبال و فوتبال
16:40  1393/04/04
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

ممنون از خبر رسانیتون و با ارزوی موفقیت برای بچه های دانشگاه ازاد قزوین...
11:52  1393/04/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید