به نظر میرسد، شارژ القایی خودروهای الکتریکی، روشی آینده نگرانه باشد که کمپانی بی ام و نیز بخشی از آن میباشد. این خودروساز آلمانی اعلام کرد که سیستم شارژ القایی باتری های ولتاژ بالا، مخصوص سری i و دیگر خودروهای الکتریکی این کمپانی خواهد بود. مسلما مهمترین موضوع در ساخت این تکنولوژی، نبود هیچ کابل ارتباطی بین منبع و باتری است. ناگفته نماند، بی ام و با امضای قرارداد همکاری با دایملر AG، به دنبال بهبود هر چه بیشتر این تکنولوژی است.
شایان ذکر است، این سیستم به دو سیم پیچ، یکی در کف خودرو و یکی در زیر آن، مثلا کف گاراژ، نیاز دارد. با ایجاد میدان مغناطیسی بین این دو سیم پیچ، بدون نیاز به هیچگونه کابلی، خودرو با سرعت 3.6 کیلووات شارژ خواهد شد. طبق اظهارات بی ام و، این پروژه تا 90 درصد موفق بوده و اکنون به دنبال افزایش سرعت شارژ میباشند؛ البته در حال حاضر با سرعت 3.6 کیلووات، باتری های ولتاژ بالا در کمتر از 3 ساعت به صورت کامل شارژ میشوند.
لازم به ذکر است، با استفاده از این روش، باتری های i8 در کمتر از 2 ساعت به صورت کامل شارژ میشوند، و امکان افزایش سرعت شارژ به 7 کیلووات در آینده ای نزدیک، دور از انتظار نیست.