شرکت هیوندای در نمایشگاه نیویورک مدل مجدداً طراحی شده سنتنیال (ایکوس) 2014 را به نمایش گذاشت و امروز این خودروساز کره ای در نمایشگاه سئول از یک مدل خاص این خودروی لوکس رونمایی کرد، مدلی که با همکاری "هرمس" شرکت فرانسوی و غول دنیای فشن طراحی و ساخته شده است.
"ایکوس هرمس" نامی است که برای این اتومبیل انتخاب شده، خودرویی که بر اساس مدل سال 2012 سنتنیال (ایکوس) ساخته شده است و مدلی بسیار لوکس تر از تریم دارای فصله محوری بلند است. هیوندای در طراحی خارجی چند تغییر مثبت اعمال کرده و طراحان هرمس هم کابین را هنرمندانه و سفارشی طراحی کرده اند.
به گفته شرکت هیوندای، "ایکوس هرمس" نتیجه تلاش دوساله طراحان و محققان کمپانی در راستای ساخت خودرویی کاملاً مدرن است. طراحی داخلی این مدل تمرکز ویژه ای بر روی هارمونی رنگ ها دارد و در ساخت آن از 20 قطعه ساخته شده مخصوص ایکوس هرمس استفاده شده است. تمامی قطعات به کار رفته در طراحی داخلی، کار دست طراحان زبردست کمپانی فرانسوی است. تودوزی داخلی با استفاده از چرم های مختلفی روکش شده که همه آن ها به انتخاب شرکت هرمس بوده است. برای مثال، در روکش پنل درب ها از چرم کوروکدیل استفاده شده است، چرمی که خود کمپانی هرمس برای ساخت برخی از کیف های دستی، از آن استفاده می کند.
در ساخت کنسول عقبی، طراحان از طرح داخل هواپیما الهام گرفتنده اند و در خودرو یک میز تاشو و یک آویز لیوان چهارتایی تعبیه کردند. در فضای عقب نیز همچنین، یک قسمت برای قرار دادن بطری آب و فضایی جادار برای قرار دادن یک پتوی مسافرتی بزرگ در نظر گرفته شده است. در فیلم (دانلود) زیر جزئیات طراحی داخلی و بدنه به خوبی دیده می شود.
/uploads/Hyundai Equus Hermes.flv
تا به امروز تنها سه "ایکوس هرمس" ساخته شده که هیچ کدام از آن ها هم برای فروش نیست! شرکت هیوندای اعلام کرده که برنامه ای برای عرضه این مدل به بازار ندارد و تنها هدف شرکت، بهبود بخشیدن اعتبار و نام برند هیوندای در کنار برندی معتبر و شناخته شده از اروپا بوده است.
اولین تلاش هیوندای در این راستا با "پرادا" دیگر غول صنعت فشن در اروپا بود که به ساخت یک تریم لوکس و خاص از سدان های مدل جنسیس منجر شد. اگرچه این همکاری موفق نبود و از 1200 دستگاه جنسیس ساخته شده، تنها 400 دستگاه به فروش رسید. در هر حال باید قبول کرد که خودروساز کره ای پیشرفت چشم گیری داشته و به خوبی مشخص است که از شکست هایی این چنین درس گرفته و آن ها را در راستای بهبود وضعیت خود در بازار جهانی به کار گرفته است. آیا شما هم برند هیوندای را در مسیر پیشرفت می بینید؟ آیا این پیشرفت ها مقطعی است؟