خودروهایی که روی دست می‌مانند

خودروهایی که روی دست می‌مانند

تازه‌ترین آمار وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در حالی از رشد حدودا 74 درصدی تولید خودرو در پنج ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه حکایت می‌کند که به‌ نظر می‌رسد با توجه به بلاتکلیفی بازار و یکسره نشدن ماجرای قیمت‌گذاری، این «رشد» چندان برای فعالان صنعت خودرو هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده نیست. چند ماه می‌شود که تولید خودرو در ایران از حالت رکود خارج شده و در مسیر صعود نیز قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند تضمینی برای اشتغال و کاهش هزینه‌های تولید باشد، اما حالا مساله خودروسازان این است که محصولات تولیدیشان را چگونه بفروشند. داستان از این قرار است که در حال حاضر بسیاری از مشتریان توان خرید خودرو را از دست داده و برخی هم هنوز منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و از همین رو بازار بلاتکلیف مانده و خودروسازان به راحتی قبل نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و تامین نقدینگی کنند. حال اگر قرار بر تداوم این داستان باشد، افزایش تولید (در کنار همه محاسن آن از جمله کاهش هزینه‌های سربار تولید)، به دغدغه خودروسازان نیز تبدیل خواهد شد، چه آنکه وقتی بخشی از مردم خرید خودرو را تحریم کنند، خودروهای تولیدی به‌ نوعی روی دست آنها (خودروسازان) می‌ماند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان باید با تغییر روش‌های فروش، امکان خرید خودرو را بیشتر فراهم بياورند، اما خودروسازان نیز تاکید می‌کنند که به‌دلیل محدودیت منابع مالی، دستشان برای این کار چندان باز نیست.

برچسب : تولید خودرو , وزارت صنعت معدن تجارت , خودروساز , کاهش قیمت , بازار خودرو , هزینه سربار تولید , قیمت گذاری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

سام
1

خیلی از مردم هنوز ماشین درست وحسابی ندارند خودروسازهای ما میتونن با برنامه ریزی مناسب هم سود داشته باشن وهم مردم را راضی کنند.
18:31  1393/06/16
پاسخ دادن
مهدی
1

به حال این دو شرکت هیچ فرقی نمیکنه مردم هم مجبورند خودرو بخرند چون هیچ ثبات اقتصادی نداریم معلوم نیست تا سال دیگه باز چه ادایی در بیارند قیمتها را بالا ببرند نخریدن موقعی کارسازه که دست مردم در انتخاب باز باشه نه اینکه مثلا خودرو 20 میلیونی فقط پراید باشه اجباری مردم بخرند در کل ما مردم کیش ومات شدیم خدا به داد ما برسه.
16:57  1393/06/16
پاسخ دادن
لوک خوش شانس
0

کاملا با حرف سیامک موافقم این خودرو ساز ها هر کاری رو برای فروش محصولاتشون میکنند حتی شده واردات رو کلا قطع میکنند و این توانایی رو هم دارند چون این 2 شرکت بزرگ خودرو سازی دولتی هستن و ضرر خودرو ساز یعنی ضرر دولت.
16:22  1393/06/16
پاسخ دادن
me
6

واقعا از این خبر خوشحال شدم که مردم نمیخرن تنها راه نجات ما از این وضعیت و گرانی و بی کیفیتی نخریدن است امیدوارم خودرو ساز ها انقدر ضرر کنن تا دیگه به جونه ما مردم بلانسبت بدبخت نیفتن با این آشغالا یک مشت زباله رو با قیمت های گزاف به ما میندازن.
15:58  1393/06/16
پاسخ دادن
سیامک
10

نگران نباشید این اژدهای انحصار بالاخره راهی پیدا می کند تا مردم را سرکیسه کند حتی اگر بتواند یک جنگ جهانی راه می اندازد و پرونده واردات را کلا درهم میپیچد. مگر فکر کرده اید اینها تویوتا هستند که رضایت و جلب مشتری برایشان مهم باشد؟
12:49  1393/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
سورن پلاس : خریدار نیست
207 بهمن ماه : منم پارس بهار 403 هستم تبدیل ب 207 تحویل بهمن زدم امروز دعوت نامه اومد 325 بریزم 14 روزه
عرفان : دوستان دعوتنامه تحویلی بهمن ماه واسه کسی اومده
امین فوری اذر : بعد 24 ساعت تو وضعیت خودروی مشتری بروز میشه
ای‌خدا : یعنی‌مثلا‌برای‌استب‌دنده دستی‌چقدر‌باید‌دستمونو‌بگیره
ساناز : سلام دوستان من دعوت نامه بهمن هستم برای من هنوز دعوت نامه ارسال نشده کسی هست مثل بنده باشه ...در ضمن من تبدیلی پارس به 207هستم
Tigo8promax : دوستان کسی تحویل سیستمی شهریور تیگو8 تحویل گرفته لطفا اعلام کنین چون 65 روز از تاریخ تحویل بنده گذشته همچنان خبری نیست لطفا هر عزیزی ک اطلاع داره از وضعیت مجوز خروج تیگو8. اعلام کنه سپاس از همکاریتون
حامد : دنا های اتومات و6دنده efp که فاکتور شدن پلاک هم شدن تحویل نمیدن مشکل کمبود قطعه دارن ماشین هارو ایرانخوردو برا اینکه سود تا خیر نده فاکتور میکنه پلاک میکنه دوهفته کف کارخونه نگهه میداره تا تامین قطعه بشن با این روش دوهفته سود تاخیر نمیده الان به بهونه بازدید فنی نمیزاره خروج بخورن ولی در اصل مشکل تا مین قطعه دارن و نافص تو کف کارخونه موندن
حسین : من تاریخ وجه 22اردیبهشت ولی پولم جور کردم 24تکمیل وجه کردم بهم گفتن تکمیل پرونده 26اردیبهشت بوده