لوکا دمونتزمولو (Luca di Montezemolo) تمام عمر حرفه ای خود را صرف کمپانی فراری کرد و نتیجه کار وی، تولید خودروهای خیابانی و فرمول یک است که برای چندین دهه در حال تولید هستند. در حقیقت او کمپانی کوچک فراری را به یک کمپانی جهانی تولید کننده سوپر ماشین های ایتالیایی تبدیل کرد. وی در راستای تولید خودروهای منحصر به فرد بسیار تلاش میکرد و در نهایت به Pininfarina رسید؛ پس از آن نیز، چیزی جز تولید زیباترین سوپر ماشین ها را قبول نمیکرد.
گفتنی است، طراحی و تولید 458 Italia اوج هنر دمونتزمولو محسوب میشد، از این رو بارها اعلام کرد که هیچگاه در زمان ریاست وی فراری شاسی بلند تولید نخواهد شد. با این وجود، پس از 13 اکتبر دیگر با فراری هیچ همکاری نخواهد داشت و سمت خود را به سرجیو مارچیونه (Sergio Marchinne)، مدیرعامل فیات و کرایسلر، واگذار خواهد کرد. اکنون آقای مارچیونه تصمیم دارد تا مسیر خود را از لوکا جدا کرده و فروش سالانه 7,000 دستگاهی مدیر قبلی را افزایش دهد که به احتمال بسیار زیاد تولید شاسی بلند، جزئی از این برنامه خواهد بود.
به نظر شما احیای کانسپت Dino با موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه امکان پذیر است؟ در حال حاضر تنها چیزی که به چشم میخورد، افزایش همکاری بین سه کمپانی ایتالیایی فراری، مازراتی و آلفارومئو است. به هر حال این کمپانی با رئیس جدید خود دچار تغییراتی خواهد شد که به مذاق برخی خوشایند و برخی دیگر ناخوشایند خواهد بود.