برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به صنعت خودرو شده و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان‌دهی تلاش کنند. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش تجلیل از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده و در صورت هدف‌گذاری برای توسعه، این صنعت باید از زیان‌دهی خارج شود. وی ادامه داد: انتظار ما این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک کرده و برای افزایش توانمندی‌های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند. نعمت‌زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب و هدف‌گذاری اجرای آن‌ها در صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها، خودروسازی‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پیدا کند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن این‌که باید شرکت‌های خودروساز برای همکاری با طرف‌های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح بین‌المللی تلاش کنند. نعمت‌زاده با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید محصولات خود با استاندارد یورو 4، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی‌که هنوز سوخت یورو 4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامی خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می‌شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو، افزود: از آن جایی که اهمیت صنعت خودروسازی را نمی‌توان نادیده گرفت، تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم. وی اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهمترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. نعمت‌زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سالهای بسیار دشواری را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با اشاره به مسائل بین‌المللی کشور اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریعتر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت‌های بین‌المللی باشیم.


منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازی , قیمت گذاری , سایپا , استاندارد یورو 4 , شورای سیاست گذاری , صادرات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محمد
1

بیچاره مردم ایران
این قضیه شبیه قضیه ی گرگ و گوسفنده
در هر جای دنیا همه دلشون بحال گوسفند میسوزه اما در کشور ما میگن بیچاره گرگ کاش چند تا دندون اضافه داشت تا بیشتر میخورد
واقعا دل ادم بحال این گرگهای بیچاره میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
01:12  1393/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

نقطه نظرات وزیر محترم نشان از اگاهی و دانش ایشان در حوزه صنعت خودرو
دارد.!!!باید از ایشان پرسید اگر خودروسازها در ژاپن و کره و ترکیه به تولید
مشغول هستند ایا ضرر میدهند که دولت و مجلس انها برای رفع ضرر دهی
باید انها را حمایت کند!!؟ اصولا اگر تولید سمند و 405 و پراید با ان قیمت بالا
و کیفیت پایین به مردم تحمیل میشود همان بهتر که تولید نشود چون اصل
بدیهی در اقتصاد میگوید تولید هر چیزی باید مزیت اقتصادی داشته باشد.
13:57  1393/07/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
شاهین جی : سلام یکی که به تجمع رفته بود میگفت ۱۷۵ تا مااشین باهاش فاصله داره فاکتور شدی؟چون بهت گفته بودن ۱۳ روز بعدش فاکتور میشی درست از آب دراومد؟؟؟
سهند ۷اردیبهشت : من امروز تماس گرفتم کارشناساشون نبودن که پاسخگو باشن شما چه تایمی تماس گرفتید ؟
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تتبدیل به جی ال و تکمیل وجه کردم ۲۰ اردیبهشت سخام ثبت شد ۲۲ مرداد فاکتور شد امروزم ۲۵ مرداد پلاک شدم خودم کرمانشاه هستم به نظر شما کی ماشین میرسه دستم ممنون میشم هرکی اطلاع داره بگه انشالله قسمت همه بشه
7 اردیبهشت : سلام ما هم هفتم هستیم هنوز فاکتور نشده واقعا دیگه نمیدونیم چکار کنیم من سه بار هم رفتم پارس خودرو میگن همین روزا فاکتور میشه
یه احسان : کسی هست بدونه سود تاخیر چطوری حساب میشه ماهی چقد میدن خودشون که گفتن ۱۶ درصد سالانه تو قرارداد این ماهی چقد میشه
یه احسان : کسی هست بدونه سود تاخیر چطوری حساب میشه ماهی چقد میدن خودشون که گفتن ۱۶ درصد سالانه تو قرارداد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بدجنس : این توحید ارومیه دیدی حرفاش کشک بود؟از خجالت روش نمیشه بیاد،چقدر اصرار داشت که حرفاش درسته و فوق العاده هارو تا فلان تاریخ فاکتور میکنن و ....
پناه : بله شما که فاکتور شدی واریز اولتون چندم بود؟
سورن : داداش شما شهرت کجاست مگه؟؟
مراد بیگ : من هم هستم فعلا نیومده
تحویل 31تیر فولادی : پرداخت اولیه 20 بهمن
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : من؟
تحویل 31تیر فولادی : من از نمایندگی پرسیدم گفت تاریخ تکمیل وجه و ارسال مدارک مهمه .هرچی زودتر باشه ماشین زودتر میاد من 20 اردیبهشت تکمیل وجه کردم پرونده 24 اردیبهشت تحویل ایران خودرو شد
احمد جنوب : سلام دوستان کسی دعوت نامه هفته چهارم مرداد رفته براش من هستم نیامده فعلا
پناه : شما واریز اولتون چندم بهمن ماه بوده؟
دنا اتومات تحویل 31 شهریور : مشکل اینه از ما همزمان با تحویل 31 مرداد پول رو گرفتن و این نامردیه باید از ما ها یک ماه دیرتر پول می گرفتن