چشمان تیزبین مرسدس – بنز در قالبی جدید!

در پاییز سال جاری، کلاس های جدید مرسدس – بنز (سری S) با تحولی شگرف در عرصه نورپردازی بیرونی و درونی خودروهای خود با استفاده از چراغ های LED، حرف های تازه ای برای گفتن دارند. شرکت خودروسازی مرسدس - بنز با خداحافظی از چراغ های رشته ای یا فیلامنتی مثل زنون، در نسل جدید ماشین های خود از 490 چراغ LED برای روشنایی داخل ماشین، چراغ های جلو، و راهنما استفاده کرده است.

چشمان تیزبین مرسدس – بنز در قالبی جدید!

این شرکت به تازگی به استفاده از دیودهای نورانی روی آورده است؛ زیرا مدت زمان کارایی آن ها به مراتب سه برابر بیش تر از چراغ های به کار رفته در خودروهای نسل گذشته است. هم چنین، استفاده از این نوع چراغ های LED به کاهش بیش تر مصرف سوخت خودرو در مقایسه با لامپ های رشته ای کمک بسیار زیادی کرده است. گفتنی است، عملکرد سریع لامپ های LED درچراغ های عقب به گونه ای است که ماشین های در حال حرکت در پشت این خودرو به ویژه در سرعت های نزدیک به 120 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه ها حتی از فاصله های دورتر، می توانند آن ها را ببینند و نسبت به کاهش یا افزایش سرعت تصمیم بگیرند. جالب است بدانید که برخلاف چراغ های رشته ای یا همان زنون های متداول، لامپ  های LED فاقد هرگونه جیوه یا ترکیبات آن هستند؛ بنابراین، آن ها را می توان کاملاً دوستدار محیط زیست به شمار آورد.

چشمان تیزبین مرسدس – بنز در قالبی جدید!

کاربرد این LEDها در خودروهای مرسدس - بنز، از نظر تولید حرارت و گرما نیز با صرفه است؛ زیرا آن ها الکتریسیته را تا حد امکان و با کم ترین اتلاف انرژی به نور تبدیل می کنند. از آن جا که چراغ های جلوی مبتنی بر این فن آوری مدرن از نظر ابعادی تقریباً نصف چراغ های معمولی هستند، طراحان درصدد برآمده اند تا نمای جلوی خودرو را طوری طراحی کنند که با این لامپ ها سازگاری داشته باشند. به عنوان مثال، در مرسدس - بنز سری S چراغ های جلو در حین حرکت همواره روشن هستند و صرفاً از یک فیلتر مخصوص استفاده شده است تا با آن بتوان شدت نور را از کم به زیاد تنظیم کرد؛ به ویژه در ترافیک های سنگین که خودروهای در حال نزدیک شدن از جهت مخالف، از نظر دید در شب با مشکل مواجه نشوند. هم چنین، جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در بینایی رانندگانی که در ترافیک های جاده ای از آینه وسط، پشت خودرو را تحت کنترل دارند، لامپ های LED به کار رفته در چراغ های ترمز عقب و بال خودرو با شدت های مختلف و قابل تنظیم همواره روشن هستند.

چشمان تیزبین مرسدس – بنز در قالبی جدید!

با همه این تفاسیر، متأسفانه باید گفت که در حال حاضر به دلیل عدم وجود توافقات لازم امکان استفاده از چنین لامپ های پربازده در خودروهای فعلی حتی در آمریکا  وجود ندارد؛ اما به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور، مجوز کاربرد آن ها از طریق دولت ها صادر خواهد شد و دوباره شاهد تحول شگرفی در صنعت خودروسازی می شویم. آیا به نظر شما قوانین و مقررات سخت می توانند مانع از گسترش و پیشرفت چنین فن آوری هایی که برای راحتی بشر هستند، بشوند؟ هم چنان، 1Car از دریافت نظرات و دیدگاه های شما استقبال می کند!


منبع

Caranddriver

برچسب : مرسدس , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: milad-lvs
0

چراغ رشته ایی با زنون فرق اساسی دارد
در داخل یک چراغ زنون هیچ رشته یا فیلمانی نیست بلکه با گاز بی اثر زنون پر شده و با ولتاژ 25 هزار ولت یک قوس الکتریکی تشکیل میدهد بین دو الکترود درون لامپ
خود لامپ زنون مصرفش 3 برابر کمتر از لامپ رشته ای هشت
لامپ led با 9 برابر مصرف کمتر نسبت به لامپ رشته ای واقعا بی نظیره و اکثر خودرو سازها دارند ازش استفاده میکنند در چراغ عقب و بعضیها هم در چراغ جلو
10:33  1392/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Moein
1

خوبه کاغذ بازی های اونا برای پپیشرفت هستش ولی کاغذ بازی های اینجا....!!!!
22:58  1392/02/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ali
0

خخخخ
16:51  1393/06/30

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تحویل مردادد : سلام دعوتنامه من فعلا ته نیامده
بهروز : برای برخی از18اسفندیها تبدیل رنگ به مشکی صدفی اومده
شاهین : در جواب غلام سود فقط یک مورد از موارد بود اولا اینا شاهین جی و اتومات سی وی تی به این زودیا نمیدن ثانیا اتفاقا اگه برا خونواده بخواد خوب تبدیل بزنه که بهتره سریع تر بهش تحویل میدن که بتونه استفاده کنه بعدشم قیمتش هم پایین تره و بصرفه تره و اگه صبر کنه برا اتومات مطمئن باش دوباره افزایش قیمت کارخانه میخورن بازم میشه ضرر رو ضرر پس بهترین کار اینه که تبدیل بزنه و خودشو راحت کنه البته این نظر منه و هر کس صلاح کار خود رابهتر میداند
جمال : سلام تا چندم مهر 1402دعوتنامه تکمیل وجه اومده
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
حسین X5 : سلام ثبت نام کی هستید؟
TA : سلام برای همه همینطوره آماده برای صدور فاکتور تیک خورده ولی فاکتور شده نارنجی و می چرخه هرموقع تاریخ پرونده بروز شد یعنی دارید فاکتور میشید.
ممد : یعنی بشین تا صبح دولتت بدمد ما که تحویل شهریوریم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست
احمد : سلام دوستان یه سوال برای من تارا دستی موعد تحویلم خیلی مونده ولی امروز تیک اماده برای صدور فاکتور خورده رفته رو فاکتور شده میچرخه این یعنی چی؟
ایگل مشکی : برای ما هم که اردیبهشت ثبت‌نام کردیم تو همین مرحله است انشالله هر موقع که موعد تحویل سیستمی بود رو به علاوه حداقل ۳ تا ۴ ما کن شاید شاسی بشه بعد منتظر باید بمونی تا حداقل ۲ ماه بعد شاید ماشین رو بهت بدن این بود فرایند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جبار : شما کجایی مگه !
کامران سرلک : سلام تحویل من 31 شهریوره 25 ام تبدیل زدم و همون روز بعد چند ساعت فاکتور شدم و امروز ماشین پلاک شده فاکتور شدن به زمانی که شما تکمیل وجه کردید خیلی بستگی هرچی زود تر تکمیل وجه کرده باشی زود تر اسمت میره برای فاکتور
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستانی که پذیرش دهه فجر هستن مگر موعد تحویلشون تیر الی دی نیست؟ درسته؟
سورن 31 شهریور : سلام دوستان ، به نظرتون این ماشین ما کی فاکتور میشه ؟ تحویل 31 شهریور / تکمیل وجه 23 تیر / تبدیل 25 شهریور ، ولی هنوز فاکتور نشده . لطفا اگه میدونید کی فاکتور میشه بگید
سایپا لعنتی : دوستان عزیز / امسال کلا مشکی تحویل دادن؟ به نظرتون اگر وایسیم آخر مشکی هم تحویل میدن !!؟ کسی اطلاع داره؟؟؟؟؟
محمد : دوست محترم سخای شما چندم هست؟
حسن : من تکمیل وجه 22اسفندم میره برااخر مهرماه لامصباهریروز 10روززمان میبره
ساینا اس : ساینا اس پیش فروش دهه فجر شماره پذیرش12164211 واریزی دوم تیر5 3ماه گذشت هنوز فاکتور نشدم
هوشنگ اسدنیا : ،سلام پلاک شدی امروز مردونه جواب بده جدی
کوییک SR مرداد1404 : دوستی که میگه اردیبهشت فاکتور نشده دروغ میگه همه تحویل های کوییک ار اس اردیبهشت و خرداد انجام شده