برچسب‌هایی که چسب می‌شوند

برچسب‌هایی که چسب می‌شوند

خریداران هنگام تحویل خودروهای نو با برچسب‌های نصب شده بر روی شیشه یا بدنه خودرو مواجه می‌شوند. برچسب‌هایی که به زحمت کنده شده و تا مدت‌ها جای آنها باقی می‌ماند. تولیدکنندگان خودروهای داخلی معمولا برچسب‌هایی را بر روی بدنه یا شیشه خودروهای تولیدی نصب می‌کنند. این برچسب‌ها حاوی اطلاعات شناسنامه‌ای خودرو در کارخانه تولیدکننده است. علاوه بر آن در مواردی نیز برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان قبل از تحویل خودرو به خریداران، برچسب‌های تبلیغاتی که نام و کد نمایندگی در آن درج شده را بر روی خودرو نصب می‌کنند. این موضوع در خودروهای وارداتی نیز صدق می‌کند به‌ویژه آنکه تعداد بیشتری از نمایشگاه‌داران اتومبیل و فروشندگان خودروهای به نسبت لوکس وارداتی تمایل دارند برچسب‌های تبلیغاتی خود را بر روی بدنه این خودروها نصب کنند. اگرچه نصب این برچسب‌ها از نظر عاملان آنها اقدامی عادی و احتمالا در کارخانه‌های تولیدکننده کاری لازم است اما قدرت چسب به کار رفته برای چسباندن این برچسب‌ها بر روی بدنه یا شیشه خودروها در حدی بالا است که بسیاری از خریداران خودروهای صفر کیلومتر برای کندن آنها دچار مشکل می‌شوند. در بسیاری از موارد این برچسب‌ها تا چند ماه پس از خرید خودرو و استفاده چندین باره از خدمات کارواش و شستشو، قابل کنده شدن نیست و پس از آن نیز معمولا بقایای چسب به کار رفته در این برچسب‌ها بر روی بدنه یا شیشه خودرو باقی می‌ماند. این وضعیت در حالی است که خریدارانی که پول خرید یک خودروی نو و صفر کیلومتر را داده‌اند، حق دارند از داشتن یک خودروی نو و بدون هرگونه خط و خش لذت ببرند و باقی ماندن برچسب‌ها یا بقایای آنها بر روی بدنه خودرو، این حق را نقض می‌کند. در این شرایط کارخانه‌های تولیدکننده باید از چسب‌هایی برای چسباندن این برچسب‌ها بر روی خودرو استفاده کنند تا پس از فروش به راحتی قابل کنده شدن باشد و از آن سو نیز نمایندگان فروش و نمایشگاه‌داران اتومبیل از چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی خود بر روی خودرویی که متعلق به آنها نیست، خودداری کنند. البته شاید بیان چنین موضوعی از سوی خودروسازان، نمایندگی‌های فروش و نمایشگاه‌داران اتومبیل نوعی "مته به خشخاش گذاشتن" تلقی شود اما به هر حال خریداران به ازای پول پرداختی به این شرکتها از حق و حقوقی برخوردارند. از جمله این حق که برچسب‌های نصب شده بر روی خودروهای نو و صفر کیلومتر، "چسب" نشوند.


منبع

ایسنا

برچسب : خریداران خودرو , برچسب شیشه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

مراد
5

سلام دوستان برچسب روی شیشہ جلوی پژو پارس زدہ یہ کد نشتہ بہ اینگونہ HH966890hبعد زیراین کد ViN وشمارہ شاسی خودرو نوشتہ نمیدانم این کد مربوط بہ کدام کارخانہ ایرانخودرو میباشد کسی میدونہ لطف کنہ بگہ مال کدام شہرستان ھست با تشکر
16:16  1396/05/13
گزارش
پاسخ دادن
No Fear No Care
12

HH کد ساخت تهرانه
13:44  1396/08/30

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید