تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

بر اساس اظهارات مسوولان صنعتی کشور ظاهرا تصمیمات اتخاذ شده در مورد مقررات جدید واردات خودرو تنها در راستای احقاق حقوق مشتریان بوده است. از ابتدای هفته جاری برخی از مسوولان صنعتی کشور به کرات عنوان کردند که منفعت اجرای این طرح (واگذاری و ثبت سفارش واردات خودرو تنها به نمایندگی‌های رسمی) برای خریداران خودروهای وارداتی است. اینکه برخی از مدیران صنعتی کشور دلنگرانی‌هایی بابت احقاق حقوق مشتریان خودروهای خارجی دارند به‌ذاته پسندیده است حال آنکه بهتر است مسوولان این وزارتخانه فکری هم به حال حقوق مشتریانی کنند که از دو سال گذشته تاکنون بابت گرانفروشی، عدم تحویل به موقع خودرو، عدم ارائه سرویس‌دهی مناسب در دوران گارانتی یا حتی به‌کارگیری قطعات تقلبی، به مراجعی همچون سازمان حمایت یا حتی کمیسیون اصل 90 شکایت بردند و هنوز به حقوق خود دست پیدا نکرده‌اند. سال 91 همزمان با تشدید نوسانات ارزی، سالی سخت برای متقاضیان خودروهای داخلی و خارجی بود. هر چند عدم عرضه مناسب خودرو داخلی، به‌دلیل مشکلات مالی خودروسازان منجر به افزایش قیمت و دلالی در بازار خودروهای مذکور شد، اما وارد‌کنندگان در نبود نظارت جدی بر بازار توانستند از اوضاع نابسامان بازار نهایت استفاده را ببرند. واردات خودرو با ارز مرجع و فروش آن با ارز آزاد شاید بیشترین حجم شکایت مشتریان از وارد‌کنندگان رسمی را تشکیل دهد حال آنکه قرار است این نمایندگان به حفظ حقوق مشتریان در این زمینه بپردازند. از سوی دیگر اگر چه وارد‌کنندگان تعهد جدی بابت قیمت خودروهای وارداتی به دولت نداده‌اند، اما با مراجعه به بازار می‌توان به تفاوت قیمت خودروهایی که نمایندگی‌ها وارد می‌کنند با قیمت خودروهایی که به‌طور متفرقه وارد شده به‌طور آشکارا پی برد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای عرضه شده از سوی نمایندگی‌های رسمی گران‌تر از قیمت‌های ارائه شده از سوی واردکنندگان متفرقه است؛ در هر حال به نظر می‌رسد که دولت در ابتدا باید به شکایت مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی رسیدگی کند و بعد به ایفای حقوق مشتریان جدید برسد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واردات خودرو , نمایندگی خودرو , خودرو وارداتی , کمیسیون اصل 90 , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محسن
1

اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستند.
19:59  1393/11/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فربد : همین الان تماس گرفتم پشتیبانی سایپا آخرین فاکتور اطلس واریزی ۲۹ مرداد ماه بوده
کریم کرگدن T8 : این که خانوم ها با لحن آروم میفرستنت خونه اوکی ولی پلیس نداره اونجا دو سری من رفتم اونجا که نگهبان هاش به گوز بند هستن در کل فقط صبر و پیگیری توصیه میکنم
علیرضا : سلام من 13واریز کردم فاکتور شده و پلاک هم شده تقریبا 10روزی میشه اما پلاک نصب نشده که ارسال کنن
Jj4 : بیمه بدنه پیامک اومد بیمه ثالث رو تو سامانه بیمه مرکزی دیدم
رسول : بی شرفا چرا فاکتور نمیکنن. قیمتم افزایش دادن بازم فاکتور نمیکنن
Sh : سلام آقا هادی تقدیم شماhttps://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus
هادی : خیلی ممنون پیداش کردم و نقص نداشت
شاهین : خب اگر مشکلتون پیاده بودنه چرا یه پراید نمی خرید؟ حتما باید شاهین صفر سوار بشید تا پیاده نباشید.
محسن : من اومدم الان دادسرا کسی می دونه کجا برم برای سایپا حکم احضار بگیرم؟ می خوام سایپا رو به زیر بکشونم. انقدر بره دادگاه بیاد که جونش در بیاد
ناشناس : فکر کنم یک لیتر اضاف بیاری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فربد : دوستان دنا 6 دنده فروش فوری کسی فاکتور شده؟؟
شاباد : 😂🤣
آذر ماه : 29 فاکتور شدم ولی پلاک نشدم
علی : دی ماهی ها اگه دعوت نامه براتون اومد خواهشا بگید چقدر باید واریز کنید ماهم بدونیم چند چندیم
30مهر پیش فروش : ممنونم. منم 7شهریور تکمیل وجه کردم ولی خبری از فاکتور نیست
30مهر پیش فروش : ممنونم. منم 7شهریور تکمیل وجه کردم ولی خبری از فاکتور نیست
M : اونایی ک فاکتور نشدین اصلا فکرش نگنید چون مایی ک فاکتور شدیم و پلاک شدیم توی صدور اسناد موندیم و حالا حالاها هم باید منتظر باشیم
علیرضا : سللم من ثبت نام تیر و تحویل 4 اذر بودم زنگ زدم مرکز مشتریان گفت حمل شده تحویل اداره تحویل دادیم توی تهران یعنی بدون تاخیر کپ کردم
پارسا : سلام دوستان دوگانه 75 لیتری فروش فوق العاده تحویل 14 آبان هنوز فاکتور نشدم ، کسی خبری داره ؟
30مهر پیش فروش : مبارکه. آقا کسری جریمه تاخیر چقدر شد ممنون میشم پاسخ بدید.