در بازه زمانی کوتاه، کمپانی کیا راه بسیار طولانی را طی کرده است. تقریبا حدود یک دهه قبل محصولات کیا چیزی بیش از خودروهای ارزان قیمت ساخت کره جنوبی نبود و همیشه یک گام عقبتر از هیوندای در حال حرکت بود. شاید چنین تصوری از یک کمپانی چندان خوب نباشد، اما این برند به حیات خود ادامه داد و با استخدام با استعدادترینهای طراحی به کیفیت و اعتبار خود افزود. امروزه کیا در برابر رقبای ژاپنی، آمریکایی و حتی آلمانی خود حرفی برای گفتن دارد.
یکی از جدیدترین ایدههای این خودروساز کرهای تولید سدان کامل K900 دیفرانسیل عقب مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی با قیمت پایه حدود 60,000 دلار بود. ظاهرا اتومبیل خوبی است، اما از پس انتظارات برنیامده است. در سال 2014 تنها 1,130 دستگاه از آن به فروش رسید. برای حل چنین مشکلی، کیا به کاهش قیمت آن روی آورد.
با حذف تجهیزاتی همچون چراغهای جلو LED، چرم Nappa، تزئینات کرومی و سیستم صوتی دارای 17 بلندگو، کیا قیمت تیپ پایه آن را به 55,400 دلار رسانید. پس از انجام چنین کاری، اگر نتیجه مورد نظر حاصل نشد، کمپانی مذکور باید تولید خودروی 8 سیلندر را از برنامه خود خارج کند.