در حقیقت این داستان به سال 1973، هنگامی که فراری برای اولین بار یک مدل مجهز به موتور 8 سیلندر را تولید کرد، باز میگردد. فراری مذکور معروف به 308 GT4 بود اما تا سال 1976 همچنان از برند Dino استفاده میکرد و از آن پس مزین به برند معروف این خودروساز ایتالیایی شد. از آنجایی که طراح آن مارسلو گاندینی ( Marcello Gandini) بود، با دیگر مدلهای فراری تفاوت فاحشی دارد.
ناگفته نماند، گاندینی طراح اصلی لامبورگینی Countach بود. با تولید نسلهای بعد، 308 GTB و GTS، مشخصههای فراری بار دیگر در طراحی مورد استفاده قرار گرفت. مدل Mondail نیز تا اندازهای برگرفته از 308 میباشد، اما تا آن اندازه دارای عملکرد خوبی نبود.
ناگفته نماند، در سال 1985 مدل 238 تولید شد که دارای ظاهری مشابه اما بسیار ارتقا یافتهتر بود.در سال های 1989 مدل 348 و 1994 مدل F355 رونمایی شد. در آن زمان برای اولین بار گیربکس دستی الکتریکی F1 فراری مورد استفاده قرار گرفت. در سالهای 1999 مدل 360 Modena و در سال 2004 مدل 430 با طراحی کاملا جدید وارد بازار شد. گفتنی است، در سال 2009 بزرگترین انقلاب در موتور وسط 8 سیلندر خورجینی در تاریخ فراری رخ داد که معروف به 458 Italia شد. اکنون جدیدترین نسل آن یعنی 488 GTB مجهز به دو توربوشارژر وارد بازار شده است.