با وجود اینکه ساخت نمونه مختص بازار آن همچنان در هالهای از ابهام است، کمپانی مکلارن تصمیم گرفت تا با رونمایی از مدل کانسپت P1 GTR در گردهمایی Pebble Beach و قول پرده برداری از نمونه نهایی در نمایشگاه اتومبیل ژنو، پیچیدگی این موضوع را چندین برابر کند. پس از رونمایی زودهنگام از آن، مشخص شد که این سوپرماشین بریتانیایی تنها دچار تغییرات بسیار کوچکی شده است.
اما همین کافی است؛ تنها چندین تغییر کوچک نیاز بود که مکلارن با تلاش ،تمامی آنها را به صورت کامل انجام داد تا خودرویی که از همان پایه جزو بهترینها بود، همچنان در جایگاه خود باقی بماند. تفاوت نیروی وارده رو به زمین در دو مدل خیابانی و مختص پیست دقیقا 10 درصد میباشد؛ همچنین مدل مسابقهای حدود 50 کیلوگرم از مدل شهری سبکتر است.
پیشرانه 3.8 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر در کنار موتور الکتریکی در مجموع قدرتی بالغ بر 986 اسب بخار را تولید میکند، درحالی که برخی از قسمتهای سیستم انتقال قدرت تغییر کرده و به منظور کاهش وزن سیستم کنترل آلایندگی حذف شده است. مهمترین تفاوت میان کانسپت و مدل نهایی بدنه جدید آن میباشد که یادآور مدلی است که در مسابقات لمانز سالهای 95 و 96 به ترتیب موفق به کسب مقام سوم و ششم شد.