ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اعلام آمادگی استان سمنان برای ساخت جاده تست خودروهای داخلی، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت‌وساز جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران - قم آغاز شده و امیدواریم با پایان این عملیات، نخستین جاده تست کشور راه‌اندازی شود.
سعید مدنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته و در جمع قطعه‌سازان استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با توجه بیشتر به ظرفیت‌های بومی خود می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از قطب‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور شود.
وی ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت خوبی در بخش‌های قطعه‌سازی و خودروسازی برخوردار است و با تکیه بر نیروهای بومی، این استان، می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودروساز کشور تبدیل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: موقعیت جغرافیایی استان سمنان و هم‌جوار بودن با دو استان خودروساز و نیز صنعتی بودن این استان می‌تواند به تبدیل استان به قطب سوم صنعت خودروسازی ایران کمک شایانی کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: استان سمنان به همت مهندسان و نیروهای فنی خود می‌تواند در راستای تبدیل صنعت خودروسازی به یکی از صنایع پویا و با نشاط کشور کمک بسیار خوبی به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی کند.
مدنی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی در این عرصه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: ایران با وجود تولیدکنندگان داخلی و همچنین به عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان، به جاده تست خودروهای داخلی نیاز دارد و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رشد صنعت خودروسازی داشته باشد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: راه‌اندازی جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران- قم، هزینه زیادی داشته که این هزینه‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
مدنی افزود: امکان انتقال جاده تست خودرو وجود ندارد اما استان سمنان هم از نظر امکاناتی و هم از لحاظ جغرافیایی گزینه مناسبی برای ساخت جاده تست در کشور است.
وی متذکر شد: استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در خصوص احداث جاده تست خودرو برخوردار است و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش به سمت ساخت دومین جاده تست در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی ایران برویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: وجود جاده تست در کشور هم به قطعه‌سازان کمک می‌کند تا خود را مورد ارزیابی قرار دهند و هم به خودروسازان بومی اجازه تست خودروهای خود را قبل از عرضه به بازارهای داخلی و خارجی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد داد.
مدنی تشریح کرد: همه کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان جاده تست خودرو دارند و ما نیز در تلاشیم تا با حمایت مسوولان دولت تدبیر و امید از وجود این جاده در کشور برخوردار شویم.
همچنین محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیئت‌ مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران - گفت: در حال حاضر درآمد ایران از تولید قطعات داخلی خودرو 6 میلیارد دلار است که این درآمد برپایه سند چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی باید به 30 میلیارد دلار برسد.
او اظهار کرد: تحقق این مهم تنها در سایه حمایت جدی از تولیدات بومی قطعات خودرویی امکان‌پذیر می‌شود.
وی، گفت: مشکلات بزرگ و اساسی بر سر راه تولیدکنندگان بومی قطعات خودرو قرار دارد و موانع موجود در این بخش باید مرتفع شود.
با اشاره به اینکه در صنعت قطعه‌سازی مشکلات و موانع زیادی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، افزود: موانع اصلی و مشکلات تولیدکنندگان داخلی در صنعت قطعه‌سازی باید برداشته شود تا با امکانات بیشتر و مشکلات کمتر، فعالان این عرصه بتوانند قطعات خودروهای داخلی را با کیفیت بیشتر و حتی بالاتر از کیفیت قطعات خارجی تولید کنند.
نجفی‌منش با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی در تنگنا هستند و مشکلات عمده‌ای در مسیر تولید قطعات وجود دارد، تصریح کرد: برای یک‌قدم پیشرفت در عرصه تولید قطعات بومی خودرو زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود و لذا باید با هموار کردن مسیر تولید این قطعات به تولیدکنندگان بومی انگیزه مضاعف دهیم.
وی همچنین گفت: با وجود تمام مشکلات در مسیر تولید قطعات داخلی خودروها، در افق 1404 باید هرچه در این صنعت بزرگ و تأثیرگذار در زمینه اقتصادی داریم، را پنج برابر کنیم تا با اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات عمده جامعه کمک بزرگی کرده باشیم.
استاندار سمنان گفت: واردات قطعات خودرو به کاهش 50 درصدی تولیدات قطعه سازان کشور انجامیده است.
محمد وکیلی گفت: استان سمنان می‌تواند با توجه به ظرفیتهای بالایی که دارد بعنوان سومین قطب خودروسازی در کشور مطرح شود.
او با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیتهای مهم استان از لحاظ وجود پنج دانشگاه فنی و مهندسی، شهرکهای صنعتی، چهار منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در کریدور راههای اصلی کشور افزود: استان سمنان پتانسیلها و ظرفیتهای فراوانی در حوزه خودرو دارد و باید از ظرفیتها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در همسایگی کشور ایران 14 کشور با ظرفیت 500 میلیون نفر وجود دارند این ظرفیت را بازار مناسبی برای تولیدات خودرو داخلی دانست و بر حمایت از قطعه‌سازان و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان در کشور، گفت: مسوولان و دست اندرکاران باید دغدغه های خودروسازان و قطعه سازان را جایگزین دغدغه‌های واردات خودروهای لوکس کنند.
وی به مناطق ویژه موجود در شهرکهای صنعتی استان در غرب و شرق اشاره کرد و گفت: خودروسازان می‌توانند از ظرفیتهای ویژه از جمله معافیتهای مالیاتی استان در صنعت خودروسازی استفاده کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , سایپا , تست , جاده , ساخت , مدیرعامل , درآمد , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

خودتون تست میکنین؟؟ فقط مونده بابت تست خودرو قیمت ها رو بالا ببرن
00:15  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ تیر : ما که به غلط کردن افتادیم ولی دوستان جی ۷ تیرماهی کسی تحویل گرفته خودرو؟
J4مشکی گیلان : عزیزان در کانالی اینستا در پیج ها اعلام کنن و مردمو اگاه کنن. هرچند کامنتارو پاک میکنن. و مسدود میکنن. ولی به همه اطلاع رسانی کنین. تجربه افراد و این این سایت رو در کامنتا کمی پیست کنین. تا مردم اگاه بشن.
J4مشکی گیلان : تازه بعد ۹ ماه ک پول خوابید موقع تحویل یادشون میاد ک ماشین ندارن و طرح تبدیل خودرو میزنن. خاک برسر پوست کلفشون بریزم. نمایندگی های فروش افرادی رو ک استخدام کردین و دروغ تبلیغ میکنن و در دسترس مردم هستن حتما مورد توجه خاص قرار میگیرن. شماها ک اون بالا بالا هستین دستمون به شما نمیرسه.فقط خدا باید شمارو بزنه. ولق اونایی ک دسترسی داریم بهشون حتما اجرای احکام میکنیم.
morteza : سلام بعد از فاکتور شدن سود تاخیر رو محاسبه میکنن؟واین که این سود چطوری واریز میشه و چقدر طول میکشه تا بدن ؟کسی که اطلاع داره جواب بده
فریبا : سلام ژیلا ببخشید شماره پذیرشتون چند بود شما؟؟ برای من ک همون واریز ۲ مرداد ساعت یازده هستم شماره پذیرشم ۱۱۹۱۵۶۰۰ ولی هنوز فاکتور نشدم متاسفانه برای شما چند بود؟؟؟
کیانوش : سلام . من الان زنگ زدم شرکت سایپا با اپراتور صحبت کردم گفت صبر کنید حتما پیام میاد .گفت روزانه برای یه تعداد میتونن پیام بفرستن و همینکارد هم انجام میدن ولی برای همه پیام میاد حتما و پول آماده داشته باشید چون فرصت واریزش زیاد نیست. بعدم گفت اینطور نیست که شما میرید برای مهر و آبان. و اصلا نگران نباشید چه بسا به شما زودتر تحویل بدن.
تی۸ : امروز پنجشنبه کسی هم پلاک شده یا امروز تعطیله پلاک نمیکنن؟
زاهد : در جواب پناهی تقریبا ۳۵ الی ۳۶دمیلیون میشه ۱۱ درصد سود مشارکت فکر نمیکنم ماهیانه باشه کلا تا اردیبهشت
تارا دستی : والا مال ما ۱۵مهره که فاکتور نشده هنوز مشخصه خر تو خره
سامانt9 : سلام دوستان کسی t9اینجا هست اگه هست ثبت نامی چه ماهی بودید وتوچه مرحله ای هستید من ثبت نام مهر بودم وفعلا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 ارتقاع یافته اسفند : چه قدر سرخوشی بابا تو فکر کنم ایران زندگی نمیکنی همش استرس چه رویا هایی داری شما
تینا : من 1مهر فاکتور شدم کی پلاک میشه؟ بعد از پلاک کی تحویل میدن؟؟!
سعید : تکمیل وجه 28 مردا امروز فاکتور شده تبریز
سورن موتور جدید : سلام تحویلی 28 آذر فاکتور شد
علی : کی بار گیری که شما تحویل گرفتید ؟اسناد خودروتون هم اومده ؟
بهار : سلام دوستان پرداحت اولیه من 4 تیر بوده تسویه کامل 15 آذر بعد الان تو کاستومر پرداخت اولیه رو تغیر دادن زده 14 آذرچرا خب بعد من چند روزه مدارک رو تحویل دادم هنوز روی پرونده درحال تحویل میچرخه چرا تیک نمی خوره؟
31 شهریور : خردادی ها همتون فاکتور شدید؟
بهزاد : 2مهر کسی فاکتور نشد
بهرامی : بسلامتی ماشین رو تازه از ایران خودرو تحویل گرفتم پلاک بوشهر
مرتضی : خیالشون راحت شد قیمت ها را افزایش دادند حالا دیگه شروع به فاکتور می‌کنند. نفرین بر گران فروش