ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اعلام آمادگی استان سمنان برای ساخت جاده تست خودروهای داخلی، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت‌وساز جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران - قم آغاز شده و امیدواریم با پایان این عملیات، نخستین جاده تست کشور راه‌اندازی شود.
سعید مدنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته و در جمع قطعه‌سازان استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با توجه بیشتر به ظرفیت‌های بومی خود می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از قطب‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور شود.
وی ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت خوبی در بخش‌های قطعه‌سازی و خودروسازی برخوردار است و با تکیه بر نیروهای بومی، این استان، می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودروساز کشور تبدیل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: موقعیت جغرافیایی استان سمنان و هم‌جوار بودن با دو استان خودروساز و نیز صنعتی بودن این استان می‌تواند به تبدیل استان به قطب سوم صنعت خودروسازی ایران کمک شایانی کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: استان سمنان به همت مهندسان و نیروهای فنی خود می‌تواند در راستای تبدیل صنعت خودروسازی به یکی از صنایع پویا و با نشاط کشور کمک بسیار خوبی به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی کند.
مدنی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی در این عرصه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: ایران با وجود تولیدکنندگان داخلی و همچنین به عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان، به جاده تست خودروهای داخلی نیاز دارد و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رشد صنعت خودروسازی داشته باشد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: راه‌اندازی جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران- قم، هزینه زیادی داشته که این هزینه‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
مدنی افزود: امکان انتقال جاده تست خودرو وجود ندارد اما استان سمنان هم از نظر امکاناتی و هم از لحاظ جغرافیایی گزینه مناسبی برای ساخت جاده تست در کشور است.
وی متذکر شد: استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در خصوص احداث جاده تست خودرو برخوردار است و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش به سمت ساخت دومین جاده تست در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی ایران برویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: وجود جاده تست در کشور هم به قطعه‌سازان کمک می‌کند تا خود را مورد ارزیابی قرار دهند و هم به خودروسازان بومی اجازه تست خودروهای خود را قبل از عرضه به بازارهای داخلی و خارجی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد داد.
مدنی تشریح کرد: همه کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان جاده تست خودرو دارند و ما نیز در تلاشیم تا با حمایت مسوولان دولت تدبیر و امید از وجود این جاده در کشور برخوردار شویم.
همچنین محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیئت‌ مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران - گفت: در حال حاضر درآمد ایران از تولید قطعات داخلی خودرو 6 میلیارد دلار است که این درآمد برپایه سند چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی باید به 30 میلیارد دلار برسد.
او اظهار کرد: تحقق این مهم تنها در سایه حمایت جدی از تولیدات بومی قطعات خودرویی امکان‌پذیر می‌شود.
وی، گفت: مشکلات بزرگ و اساسی بر سر راه تولیدکنندگان بومی قطعات خودرو قرار دارد و موانع موجود در این بخش باید مرتفع شود.
با اشاره به اینکه در صنعت قطعه‌سازی مشکلات و موانع زیادی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، افزود: موانع اصلی و مشکلات تولیدکنندگان داخلی در صنعت قطعه‌سازی باید برداشته شود تا با امکانات بیشتر و مشکلات کمتر، فعالان این عرصه بتوانند قطعات خودروهای داخلی را با کیفیت بیشتر و حتی بالاتر از کیفیت قطعات خارجی تولید کنند.
نجفی‌منش با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی در تنگنا هستند و مشکلات عمده‌ای در مسیر تولید قطعات وجود دارد، تصریح کرد: برای یک‌قدم پیشرفت در عرصه تولید قطعات بومی خودرو زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود و لذا باید با هموار کردن مسیر تولید این قطعات به تولیدکنندگان بومی انگیزه مضاعف دهیم.
وی همچنین گفت: با وجود تمام مشکلات در مسیر تولید قطعات داخلی خودروها، در افق 1404 باید هرچه در این صنعت بزرگ و تأثیرگذار در زمینه اقتصادی داریم، را پنج برابر کنیم تا با اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات عمده جامعه کمک بزرگی کرده باشیم.
استاندار سمنان گفت: واردات قطعات خودرو به کاهش 50 درصدی تولیدات قطعه سازان کشور انجامیده است.
محمد وکیلی گفت: استان سمنان می‌تواند با توجه به ظرفیتهای بالایی که دارد بعنوان سومین قطب خودروسازی در کشور مطرح شود.
او با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیتهای مهم استان از لحاظ وجود پنج دانشگاه فنی و مهندسی، شهرکهای صنعتی، چهار منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در کریدور راههای اصلی کشور افزود: استان سمنان پتانسیلها و ظرفیتهای فراوانی در حوزه خودرو دارد و باید از ظرفیتها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در همسایگی کشور ایران 14 کشور با ظرفیت 500 میلیون نفر وجود دارند این ظرفیت را بازار مناسبی برای تولیدات خودرو داخلی دانست و بر حمایت از قطعه‌سازان و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان در کشور، گفت: مسوولان و دست اندرکاران باید دغدغه های خودروسازان و قطعه سازان را جایگزین دغدغه‌های واردات خودروهای لوکس کنند.
وی به مناطق ویژه موجود در شهرکهای صنعتی استان در غرب و شرق اشاره کرد و گفت: خودروسازان می‌توانند از ظرفیتهای ویژه از جمله معافیتهای مالیاتی استان در صنعت خودروسازی استفاده کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , سایپا , تست , جاده , ساخت , مدیرعامل , درآمد , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

خودتون تست میکنین؟؟ فقط مونده بابت تست خودرو قیمت ها رو بالا ببرن
00:15  1393/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : بالاخره منم فاکتور شدم،واریزی28 اردیبهشت الان فاکتور شدم
عیسی : مشکلی نیست تعویض پلاک توضیح بده یه تعهد امضا میکنی
111 : سلام شماره پرونده 154182 تاریخ دریافت پرونده 1/11و فاکتور شده 5/16 پلاک 5/18 حمل 5/21 و تحویل گرفتم دیروز و با تاخیر 50 روزی حساب کنین از موعد تحویل و جریمه تحویل رو هرچی باشه میدن به من زنگ زدن که میخوای از جریمه تاخیر کارت طلایی بخری منم خریدم انشالله همه به خوشی استفاده کنین
خرزوخاک سایپا : ای خو گمال بطور فوقالعاده ریا د مین قور بوک ماشین فوقالعادتو
راناسفید31تیر : کارت طلایی صددرصد از بیمه بدنه بهتره شک نکنید
احمد جنوب : کسی اکه دعوت نامه ساینا دوگانه هفته چهارم مرداد پیام رفته براش علام کنه
شهرام : سلام دوستان این جریمه تاخیری که برامون میاد میدن یا الکیه؟؟؟ کسی هست که گرفته باشه؟؟؟
افشین : 11بهمن 403تکمیل وجه کردم ازهمون موقع چراغ تخصیص روشنه مرحله شماره گذرای وپلاک یعنی 6ماه اکه بره رومرحله بعدی یعنی فاکتورفوقش72ساعت بعدبه دستم میرسه اگه سایپاتااون موقع دق مون نده
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن