تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

در ادامه مطلب تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت اول)، این هفته به معرفی سه خودروساز منتخب آمریکایی و سه خودرو ساز ژاپنی خواهیم پرداخت.

 

فورد

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

کمپانی فورد در سال 1903 توسط آقای هنری فورد با همکاری برادران دوج در دیترویت تاسیس گردید. در آن زمان، محصولات کمپانی فورد بالغ بر 50 درصد از خودروهای آمریکا را تشکیل می دادند. ساخت فورد مدل T تحول عظیمی در زمینه خودرو و خط تولید آن زمان بود. جالب است بدانید که برف  پاک کن عقب خودرو برای اولین بار توسط کمپانی فورد در سال 1940 مورد استفاده قرار گرفت. آرم فورد با زمینه آبی نیز اولین بار در سال 1928 مورد استفاده قرار گرفت که بیش تر به دایره شبیه بود تا بیضی. آرم کنونی فورد از سال 2003 بر روی محصولات کمپانی نصب گردیده است.

 

کادیلاک

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

کادیلاک که از قدیمی ترین خودروسازان آمریکایی می باشد، در سال 1902 توسط آقای هنری للاند (Henry Leland) تاسیس شد. "للاند" نام کادیلاک را از آقای آنتونی دلاموته، معروف به سر کادیلاک، موسس شهر دیترویت برگرفت. آرم کادیلاک نیز نشان خانواگی آقای کادیلاک می باشد.

 

شورولت

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

در اصل کمپانی شورولت در سال 1911 توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی دورانت (موسس جنرال موتورز) تاسیس گردید. جالب است بدانید که آقای دورانت در سفری که در سال 1907 به فرانسه داشتند، طرح کاغذ دیواری اتاق هتلش نظر وی را جلب کرد و چند سال بعد یعنی در سال 1913، این طرح را به عنوان لوگوی کمپانی برگزید.

 

تویوتا

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

تویوتا توسط آقای Sakichi Toyoda در سال 1933 از یک کارخانه نساجی شروع به کار کرد و در سال 1937 به تولید خودرو روی آورد. این کمپانی یازدهمین کارخانه بزرگ دنیا بوده و بر اساس آمار، تا سال 2012، تعداد 200 میلیون خودرو تولید کرده است. گفته می شود دلیل این که به جای تویودا، نام "تویوتا" را برای کمپانی بر گزیده  اند این است که اولاً تلفظ آن آسان تر است و ثانیاً اعتقاد به خوش یمن بودن آن دارند. چراکه برای نوشتن کلمه تویوتا، باید هشت بار قلم را از روی کاغذ برداشت و در فرهنگ ژاپنی، هشت، عددی خوش یمن است. با کمی توجه در لوگوی این شرکت تمام حروف تشکیل دهنده کلمه TOYOTA را می توانید ببینید. البته این لوگو مفهوم ضمنی دیگری نیز دارد و آن این است که دو بیضی کوچک نشان دهنده قلب مشتری و قلب کمپانی و بیضی بزرگ که این دو را احاطه کرده است، نشان ارتباط و اعتماد این دو به هم است.

 

میتسوبیشی

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

کمپانی میتسوبیشی در سال 1870 با کشتیرانی فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1917 اولین خودروی خود را تولید کرد. لوگوی این کمپانی متشکل از سه لوزی است که بر گرفته از شکل پره عقب کشتی می باشد. البته به اعتقاد برخی، این سه لوزی بیانگر سه الماس بوده و اشاره به ارزش همچون الماس خودروهای میتسوبیشی دارد.

 

سوبارو

تاریخچه لوگوی خودروها (قسمت دوم)

این کمپانی در سال 1953 تاسیس گردید. لوگوی سوبارو که متشکل از شش ستاره است، در اصل نماد ستارگان شش عددی خوشه پروین در صور فلکی می باشد که در زبان ژاپنی به آن  "موتسوباروشی" می گویند. همان طور که مشاهده کردید، در پس هر کدام از این لوگوها داستانی نهفته است. به نظر شما مفهومی ترین لوگو و زیباترین لوگوها کدام هستند؟


منابع

     Wikipedia     Toyotaglobal

برچسب : لوگو , تاریخچه , کلاس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

21 نظر

کاربر: m&z
1

ولی هیچ نشانی جای مرسدس بنز رو نمیتونه بگیره
مخصوصا اونایی که رو کاپوت میزنه
15:12  1395/10/22
پاسخ دادن
سینا
1

فقط آرم PEUGEOT فقط فرانسه
18:42  1394/07/28
پاسخ دادن
مرتضی
0

شورلت ینی هیبت، کادیلاک ینی ابهت، تویوتا هم ینی قدرت با تشدید
18:48  1394/06/12
پاسخ دادن
سجاد
0

فقط بنز
21:37  1394/02/18
پاسخ دادن
MAHDI.VOLVO
0

اقا پس ولوو چی سلطان کامیون های جهان.پروردگار اعظم جاده های دنیا.فدای اون ارمش بشم من که این قدر زیباست.حالا اگر اسکانیا هم بذارید بد نیست چون رفیق ولوو هستش.کویینیخ زگ هم خوبه چون سوئدیه هم شهری ولوو هستش.
13:06  1394/01/10
پاسخ دادن
alireza
0

toyota
12:39  1393/05/01
پاسخ دادن
سیا
1

تویوتا ساده وپرمعنی
22:05  1393/01/04
پاسخ دادن
کاربر: choubin
2

توی نشان Ford روی F برای من یه حالت ضمّه (-ُ) تداعی میشه!
13:45  1392/09/21
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
1


فقط میتسوبیشی ودیگر هیچ!
آرم میتسوبیشی برگرفته از سه قطعه الماس لوزی شکل است که در یک نقطه تلاقی پیدا کرده‌اند. میتسوبیشی با این آرم میخواهد به مشتریانش بفهماند که خودروی زیر دستشان مثل یک الماس با ارزش است.
15:53  1392/05/26
پاسخ دادن
پویا
0

pas brand HONDA va SUZUKI VA NISSAN chi shod?
18:12  1392/04/03
پاسخ دادن
ناشناس
0

واقعا .
22:13  1400/12/13

jqa
13

1- Ford
2- ChevroLet
22:49  1392/03/20
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

از نظر زیبایی کادیلاک خیلی قشنگه ولی مفهوم فقط تویوتا.شرکتی که مفهوم لوگوش این باشه باید یکی از بهترینهای دنیا باشه مرسی تویوتا.با سپاس از 1car
19:16  1392/03/05
پاسخ دادن
taned
0

کادیلاک
14:27  1392/03/05
پاسخ دادن
ramin
1

شورلت
21:22  1392/03/04
پاسخ دادن
علیرضا
8

با مفهوم ترین لگو:تویوتا
14:44  1392/03/04
پاسخ دادن
کاربر: m&z
15

قطعا زیباترین لوگو مربوط به لوگوی قدیمی ایرانخودرو است که پشت پیکان نصب میشد و بخوبی نشوندهنده اینه که این شرکت با اسب و گاری هم به زور مقایسه میشه چه برسه به خودرو!
14:39  1392/03/04
پاسخ دادن
نانا
0

دمت گرم.خیلی باحال بود کلی خندیدم .خیلی باحالی
18:18  1393/01/05

کاربر: علی دادرس
1

به نظر من لوگوی Ford جالب نیست چون مفهومی نیست.
لوگوی کادیلاک هم خبلب شلوغه و یه لوگو نباید شلوغ باشه.
لوگوی شورولت خیلی ساده و زیباست، اما مغهومی نیست.
تویوتا بین اینا بهترینه، ساده، پر از مفهوم و زیبا.
میتسوبیشی هم لوگویی ساده داره که واسه کشتی مفهوم داره، اما واسه ماشین به طرد نمیخوره.
سوبارو هم به نظرم مسخره ترین لوگوی خودرو هستش. داره یه مفهومی که خیلی پیچیدست رو در قالب یه لوگوی بی نظم، توضیح میده .
از کادر یک خودرو هم تشکر میکنم :)
14:29  1392/03/04
پاسخ دادن
میلاد
1

با سلام
من لوگوی ford را ترجیح میدم
ولی از لحاظ معنی و مفهوم لوگوی تویوتا ارتباط بهتری دارد
12:49  1392/03/04
پاسخ دادن
محمد
0

زیبا ترین لوگو مال شورولت هست
12:45  1392/03/04
پاسخ دادن
Hesam
0

کادیلاک با این که لوگوى شلوغى داره ولى به نظر من از همه زیبا تر هست.
تویوتا از نظر من از همه باحال تر هست چون تو لوگو همه حرف ها هست.
از همه مفهومى تر هم به نظر من میتسوپیشى هست ولى شورولت هم داستان جالبى داره.
11:58  1392/03/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏