انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی

انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مشکلات صنعت خودروی ایران ناشی از تحریم‌های خارجی نیست بلکه این دو خودروساز بزرگ داخلی هستند که مصرف‌کنندگان را تحریم کرده‌اند.
علی خاکساری اظهار کرد: متاسفانه مدت مدیدی است که ایران خودرو و سایپا خودروهای فعلی را با قیمت دلخواه تولید کرده و بدون توجه به خواست، نیاز و حقوق مصرف‌کنندگان، عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در تمام حوزه‌های تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی انحصار شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: انحصار در تولید خود کم بود که چند وقتی است که به بهانه حفظ حقوق مصرف‌کننده اما با هدف‌های دیگری، واردات را نیز انحصاری کرده‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هدف از انحصاری شدن واردات، افزایش قیمت خودروهای وارداتی است تا خودروسازان داخلی نیز بتوانند محصولات خود را با قیمت‌های فعلی و البته قیمت‌های بالاتر، عرضه کنند.
وی افزود: هم‌اکنون تعرفه واقعی واردات خودرو نه 40 درصد بلکه بیش از صد درصد است در غیر این صورت چرا خودروی تویوتا کمری که قیمت جهانی تک فروشی آن بین 22 تا 25 هزار دلار است باید به قیمت حدود 180 میلیون تومان در ایران عرضه شود در حالیکه قیمت این خودرو با تعرفه 40 درصدی، حدود 110 میلیون تومان خواهد بود.
خاکساری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند که مابه‌التفاوت تعرفه اسمی 40 درصدی با تعرفه واقعی بیش از صد درصدی به جیب چه کسانی می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط به جای رفع مشکلات موضوعاتی چون تحریم را بهانه می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر وضعیت فعلی و انحصار در روند تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی ادامه داشته باشد، رفع تحریم‌ها نیز تاثیری در بهبود این وضعیت نخواهد داشت زیرا مشکل نه تحریم خارجی بلکه انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید دو خودروساز بزرگ را وادار کنند که از تحریم مصرف‌کنندگان دست برداشته و به انحصار در این صنعت پایان دهند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , قیمت , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

محمد
17

مشکل ما از مردم ماست
13:58  1394/02/08
پاسخ دادن
BRY
13

حرف دلمو زدی خدایی . . .
15:15  1394/02/08

کاربر: مهربد
0

مابه التفاوت آن خودش پول یک خودرو دیگر است . ولی دلیل این ظلم آن ظلم 40 درصدی است . وقتی این تعرفه قدرت خرید را از مردم میگیرد ، چینش خریداران را به هم میزند و دیگه فروشنده میتواند خودرو را به کسانی که توانایی خرید بالاتری دارند - در بازار انحصاری - به هر قیمتی بفروشند .. و خریداران ضعیف مجبور به خرید خودرو قدیمی داخلی به قیمت گزاف میشوند .
13:20  1394/02/08
پاسخ دادن
کبیس
32

به امید روزی که بگن ایران خودرو و سایپا ور شکست شدن خودرو از آمریکا،آلمان و ژاپن با قیمت کارخونه و قطعات اصل وارد میشه ☹😩
12:44  1394/02/08
پاسخ دادن
چلنجر
10

و خدمات پس از فروش عالی همون کارخونه ها
هی خدا .....
11:45  1394/02/09

کاربر: Bugatti
12

اینا دیگه از مافیای سیسیل هم بد تر شدن همشون کله گندن نمیشه چیزی بهشون گفت
11:30  1394/02/08
پاسخ دادن
چلنجر
0

آقای دکتر ما رو باش. داداش اونا پارتیشون کلفته مملکتو قبضه کردن. حال نمیکنن ماشین بدن به ملت. چیکار میتونی بکنی؟
09:02  1394/02/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟