معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

همان‌طور که در قسمت‌های پیش عنوان کردیم، مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. در قسمت‌های قبل به معرفی چند تیم از تیم‌های شرکت کننده پرداختیم؛ در این قسمت نیز، به معرفی دو تیم دیگر می‌پردازیم.

 

تیم Joe Gibbs Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

تیم Joe Gibbs Racing یا همان JGR، نخستین بار در سال 1991 در مسابقات نسکار شرکت کرد. جو گیبز (Joe Gibbs)، مالک تیم، این تیم را به منظور سپری کردن اوقات بیشتر در کنار خانواده‌اش راه‌اندازی کرد؛ وی که در جوانی در زمینه‌های گوناگونی به فعالیت پرداخته بود، سال‌ها هدایت تیم Washington Redskins را نیز، بر عهده داشت. گیبز پس از ملاقات با دان مردیت (Don Meredith) و توافق برای همکاری، تیم خود را راه‌اندازی کرد؛ نخستین رانندگان تیم نیز، جیمی جانسون (Jimmy Johnson) و ریچارد پتی (Richard Petty) بودند. با پیشرفت تیم، رانندگان افسانه‌ای چون دیل جرت (Dale Jarrettبابی لابونته (Bobby Labonte)، و تونی استوارت (Tony Stewart) به JGR ملحق شدند. در حال حاضر، مقر تیم JGR در هانترزویل کارولینای شمالی قرار دارد و J.D. گیبز، پسر جو، مدیر تیم است؛ برادر وی، Coy، که در مسابقات NASCAR Craftsman Truck Series به عنوان راننده JGR شرکت کرده بود، در حال حاضر در واشنگتن به عنوان مربی فوتبال مشغول به کار است. J.D. با گسترش تیم، موفق شد تعداد خودروهای شرکت کننده در مسابقات را از یک دستگاه به سه دستگاه شورولت با شماره‌های 11، 18 و 20 برساند. گفتنی است، در طی این سال‌ها JGR موفق به کسب عناوین زیر شده است: دو بار قهرمانی در مسابقات Nationwide series، سه بار قهرمانی در Sprint Cups، یک بار قهرمانی در Camping World East Series و دو بار در NHRA. تداوم موفقیت‌ها توجه افراد زیادی را به JGR جلب کرده است و این‌طور که به نظر می‌رسد، پیروزی‌های تیم طی سال‌های آینده باز هم ادامه خواهد داشت. 

 

تیم Morgan McClure Motorsports

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت چهارم)

در سال 1983، لری مک‌کلر (Larry McClure) به همراه تیم مورگان (Tim Morgan)، تیم اتومبیلرانی Morgan McClure Motorsports یا همان MMM را راه‌اندازی کردند. آنها یک دستگاه خودروی مسابقه‌ای از تیم کهنه‌کار G.C. Spencer خریداری کردند و در همان سال اد (Edتدی (Teddy)، و جری مک‌کلر (Jerry McClure) را به کار گماشتند. تیم MMM در همان سال در نخستین مسابقه خود شرکت کرد که البته به دلیل خراب شدن موتور اتومبیل، جایگاه چهلم را از آن خود کرد. در ژوئن 1986، کمپانی کداک (Kodak) به عنوان حامی MMM معرفی شد و جالب است بدانید که این همکاری، به عنوان یکی از طولانی‌ترین روابط دنیای ورزشی، 18 سال به طول انجامید. در جولای 1988 و در مسابقه Pepsi 400 که در پیست بین‌المللی Daytona برگزار شد، Morgan McClure Motorsports توانست با رانندگی ویلسون (Wilson) مقام دوم را از آن خود کند. دهه 1990 موفقیت‌های بسیاری برای MMM به همراه داشت؛ در سال 1990 مدیران تیم با به کارگیری ارنی ایروان (Ernie Irvan) جهت رانندگی خودروی شماره 4، به جایگاه سوم دست یافتند. از دیگر تصمیمات بزرگی که در آن سال به مرحله اجرا درآمد، می‌توان به گسترش همکاری با کمپانی شورولت اشاره کرد. در آن سال‌ها هیچ‌ چیز نمی‌توانست ارنی را از موفقیت بازدارد؛ قهرمانی در Great American Race و Budweiser، مسئولان MMM را به مشارکت با وی واداشت. تعویض راننده‌ها و استراتژی‌ها نیز، این تیم را به سوی موفقیت‌های بیشتر سوق داد. شایان ذکر است، همکاری MMM و شورولت در سال 2003 و در بیستمین سالگرد تاسیس تیم، پایان یافت.


منبع

AutoRacing

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , شورولت , Joe Gibbs Racing , Daytona , Morgan McClure Motorsports






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Bugatti
0

خیلی ممنون از این اطلاعات
کلا ما اطلاعات کمی از نسکار داریم
11:22  1394/02/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : کلاهبرداری شرکت سایپا محرز هست از فضای موجود نهایت استفاده کرد جهت نادیده گرفتن حق مشتری
شهرام : متاسفانه شرکت سایپا از اعتماد مردم سو استفاده کرد و دست به کلاهبرداری زد چون‌مطمئمن بود مشتری شکایت هم مطرح کنه دستش بجای بند نیست امیدوارم اطلاع رسانی شود تا مابقی مردم تو دام این شرکت کلاهبردار نیوفتن
شاهین جی ال ۲۱ خرداد : جناب حرفت با منطق جور در نمیاد من ۲۱ خرداد تبدیل به جی ال زدم هنوز فاکتور نشدم. کلا تا ۱۹ خرداد فاکتور جلو رفته اونوقت شما ۲۲ مرداد تکمیل وجه کردی و فاکتور شدی مگه میشه؟
تارا دستی تحویل آبان : اگه پولمونو داده بودیم طلا الان هر کدوممون 300 الی 400 میلیون سود کرده بودیم ....
شاهین جی ال مهر هستم : اونا جی بودن تبدیل زدن چندبارم براشون تبدیل رفته دیر تبدیل زدن که دیر گرفتن ولی ما از همون اول جی ال بودیم تبدیلی نبودیم که بخوایم ۹ماه صبر کنیم
اردیبهشت : یعنی تا سال دیگه خبری نیست ؟
تارا وی۴ : علت از نمایندگی بپرسید.
محمدx5 : سلام دوستانی که x5 دو مرحله ای در فروردین ثبت نام کردید با احتساب سود مشارکت و تحفیف نقدی تو مهر ماه چه مبلغی تکمیل وجه کردید؟
محمدx5 : سلام دوست عزیز تکمیل وجه چقدر واریز کردید
علی : سلام به همه من پیش فروش شاهین g خرداد ۱۴۰۴ بود ثبت نامم ،مبلغ ۲۹۷ تومن بیستم برج ۹ پارسال ریختم ۳ بار برام تبدیل gl اومد اخر سر ۲۲ مرداد مابقی رو ۲۵۲ تومن واریز کردم تاریخ ۳ مهر ماه فاکتور و پلاک شد ولی هنوز تحویل نگرفتم احتمالا تو هفته دوم مهر تحویل میدن بهم .انشالله همه دوستان برسن به ماشینشون.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
GXRL 20 اسفند : من رفتم ساختمان فروش سایپا اما گفتند باید برای مدل gxrl بری پارس خودرو که آخر مرداد مراجعه کردم فروش پارس خودرو که یبار گفتن تا 20 شهریور میدیم که خبری نشد و دوباره رفتم گفتند نهایت تا 10 مهر تحویل میدیم.... که حتی فاکتور هم نشده که یه کلام متوجه شدم ورشکست شدن پول قطعه ساز ندارن بدن و ماشین ها همه تو پارکینگ هست یکی باتری نداره یکی کوفت نداره..... با این وضعیت خدا بخیر کنه
مجید : آقا ز زدم سایپا بابت شکایت میگه مشکل ما نیست ماشینت فاکتور شده باید راهور پلاک صادر کنه هیچ سود تاخیری هم به شما نمیخوره چون ماشینت فاکتور شده و آمادس چکهایی که دادی هم فکر کن از بانک وام گرفتی باید پاس کنی
کوییک gx تیر : دعوتنامه gxl تیر ماهی ها برای عادی ها از بیستم خرداد اومده و هرچی تا الان فاکتور شده واس مادران یا فرسوده بوده... عادی ها از بیستم شروع میشن...
رانا 31 شهریور : سود تاخیر میدن یا الکیه؟
مهدی : رانا چنده الان قیمتش
جی اکس فوق العاده فروردین : واقعا هرکسی ک امکانشو داره ب برن جلوی در این خراب شده. ادرسش کجاس
نیسان گرفتار : سلام دوستان بلند شین نشین بی خیال. والا قسم هیچ خبری از پلاک شدن نیست. به خدا. حرف از جنگ هست. اگر کم زیادی شد دیگه فاتحه ماشین بخونید. بلند بشیم همه با هم شاید خدا خواست ماشینمون دادن اگر. پیگیر نباشیم هیچ خبری از ماشین نیست. یا علی بگین.
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : من دقیقامثل خودتم.24تومن جریمه تاخیرازم صفرشده دقیق همون مبلغ دوباره برام اومده پرداخت کنم هیچکسم نیست جواب بده میگن بایدپرداخت کنی.شما توصفحه کاستومربراتون چی نوشته؟
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : امروزکسی فاکتورنشد...
ار اس : من ار اس تکمیل وجه 21 تیر 5 مهر فاکتور6 مهر شماره گذاری انلاین شدم ولی هنوز تحویل ندادن